Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:47:08 GMT

ارگ کلاه فرنگی بیرجند بازگشایی می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۳۳۲۴

ارگ کلاه فرنگی بیرجند بازگشایی می شود

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: علی رغم اینکه ارگ کلاه فرنگی بیرجند یکی از سرمایه‌های ملی و هویت بیرجند است، از سال‌ها قبل گرفتار وعده‌های عملی نشده برای آزاد سازی است.

خبرگزاری مهر در ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار گزارشی مبنی بر «ارگ کلاه فرنگی؛ سرمایه ملی و هویت بیرجند همچنان در حصار وعده‌ها» به بررسی وضعیت فعلی آن، وعده‌های عملی نشده استانداران سابق و همچنین وعده‌های داده شده سال گذشته مدیران فعلی ارشد استان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بعد از انتشار این گزارش به خبرنگار مهر گفت: تاکنون از اعتبار مورد نیاز برای مرمت، بهسازی، نورپردازی و دیوار کشی ارگ کلاه فرنگی بیرجند ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

علی شریعتی منش افزود: با تخصیص این میزان اعتبار، مرمت این بنای تاریخی از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای اتمام این کار حداقل به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است، اظهار کرد: از ۱۴ فروردین ادامه کار مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند و جدا سازی آن از ساختمان فرمانداری آغاز شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در عکس‌های سال‌های گذشته از ارگ کلاه فرنگی، دو بادگیر در بالای ارگ مشاهده می‌شود که اکنون در بالای ارگ وجود ندارند، گفت: در تغییراتی که قبل از انقلاب در این بنا انجام شده است، بادگیرهای مورد نظر حذف شده‌اند.

شریعتی منش اظهار کرد: در زمان بازسازی بنا، این باد گیرها به همراه سر در ورودی ارگ کلاه فرنگی بازسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دیوارکشی اطراف ارگ کلاه فرنگی تا یک ماه آینده انجام خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تفاهم انجام شده امکان بازدید هم استانی‌ها، مسافران و گردشگران از درب فرمانداری و در کوچه کنار فرمانداری طی آینده نزدیک فراهم می‌شود.

کد خبر 5471353

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان جنوبی عمارت کلاه فرنگی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی روز ارتش ایلام گرگان امام حسن مجتبی ع هفته هنر انقلاب اسلامی ارگ کلاه فرنگی بیرجند وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت

شهردار مشهد گفت: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_در نشست بررسی پروژه بازگشایی بولوار کرامت اظهارکرد: بر این موضوع تأکید دارم که باید پلاک‌های در مسیر برای بازگشایی محور کرامت با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زمین و مسکن تملک و مسیر به‌منظور اجرای پروژه آماده شود.

وی افزود: در همین راستا معاونت مالی و پشتیبانی برای پرداخت وجه صلح‌نامه‌های نقدی محور کرامت با اولویت اقدام و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض شود تا مراحل آماده‌سازی پروژه بازگشایی محور کرامت انجام شود.

قلندر گفت: درمجموع باید عملیات اجرایی پروژه در محدوده تملک شده آغاز و نهایتاً تا دو ماه آینده پروژه بازگشایی محور کرامت تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 749118

دیگر خبرها

  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • داداش کلاه یادت نره 
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت