Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:24:51 GMT

نفوذ مافیای فساد در کمیته انطباق فرمانداری

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۳۸۹۱

نفوذ مافیای فساد در کمیته انطباق فرمانداری

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صادقی در جریان بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه اصلاحیه ماده پنجم اصلاحی مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا گفت: متأسفانه فرمانداری کلیت مصوبه را تأیید کرده اما یک تبصره را بدون هیچ دلیل و مستند قانونی رد کرده که این جای تعجب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که نه خلاف قانون بوده و اینکه جزو اختیارات شورا بوده است را رد کرده‌اند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: این تبصره با ۱۸ رأی موافق در شورا به تصویب رسیده بود و فلسفه پیشنهاد این تبصره که از سوی من هم ارائه شده بود جلوگیری از اشتباهات و شناسایی گلو گاه‌های فساد در کمیته توافقات بوده است. لذا تصمیم گرفتیم در قالب یک ساز و کار فرامنطقه‌ای بدین صورت که کمیته‌ای در دل شهرداری شکل گیرد و مرجعی برای کنترل و اتخاذ تصمیمات عدالت‌محور باشد تا در حق شهروندان اجحاف صورت نگیرد.

وی افزود: رقم این توافقات که در تبصره آمده بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است یعنی یک پنجم بودجه مصوبه شهرداری تهران، توجه کنید که این رقم، رقم کمی نیست لذا نیاز به کمیته‌ای هست که مرجعی باشد برای اتخاذ تصمیمات و صدور آرای عدالت محور و فساد ستیز.

صادقی ادامه داد: هر جا که بخواهیم جلوی رانت و فساد و امضاهای طلایی را بگیریم مافیای فساد ساکت نمی‌نشیند و از درون شهرداری شروع می‌کند و حیثیت پرسنل خدوم و پاکدست شهرداری را به بازی می‌گیرد. متأسفانه این مافیا تا جایی پیش رفته که حتی در کمیته انطباق فرمانداری هم نفوذ کرده و جلوی چنین مصوبات عدالت‌محوری را می‌گیرند. این رویه درست نیست که بعضی در شهرداری موافق مصوبات این‌چنینی شورا نیستند، بروند و در کمیته انطباق مصوبه را هوا کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: حرف بر سر این است که این تبصره بدون هیچ استناد قانونی رد شده و استدلالشان دخالت شورا در اجرا و طولانی شدن فرایند بوده است. در جواب باید گفت در این موضوع هیچ دخالت در اجرای از سوی شورا وجود ندارد و اینکه طولانی شدن فرایند هم ارتباطی با کمیته انطباق ندارد؛ چرا که فرایند بر اساس ضوابط و قوانین روند خود را طی خواهد کرد.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: من گلایه‌ای از مجموعه شهرداری دارم که نگذارند چنین رویه‌هایی باب شود و کار مردم به تعویق بیافتد، از فرمانداری نیز توقع داریم نگذارند مافیای فساد در حوزه کارشناسی و مشاورین این نهاد نفوذ کنند، بنده فرماندار جدید تهران را به فساد ستیزی و مدافع حقوق شهروندان می‌شناسم، ایشان سابقه درخشانی در این حوزه دارند و انتظار داریم نگذارند حق شهروندان تضییع شود.

در نهایت در جلسه شورا اعتراض فرمانداری بر این مصوبه و تبصره رد و اصرار اعضای شورا بر مصوبه قبلی به رأی گذاشته شد که این امر به تصویب رسید.

کد خبر 5471435

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شفافیت مالی شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه رمضان 1401 شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور آموزش و پرورش سازمان زندان ها شرکت کنترل کیفیت هوای تهران علیرضا زاکانی شعار سال شب های قدر دستگیری کمیته انطباق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی