Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام الهی ضمن تأکید بر ضرورت توجه بیش‌ از پیش به قرآن در شب قدر گفت: در شب قدر قرآن باید عظمت قرآن در دل ما برجسته باشد و خداوند را به قرآن قسم بدهیم و قرآن را در این شب واسطه مناجات با خدا قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون اهمیت لیالی قدر اظهار کرد: در خصوص عظمت شب قدر روایات و احادیث فراوانی داریم اما بزرگ‌ترین ناظر بر عظمت این کلام خداوند در قرآن کریم است که در سوره قدر می‌فرماید: شب قدر همان شبی است که ما آن حقیقت با عظمت را که البته نمی‌گوید کدام حقیقت است، نازل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام مفسران با توجه به احادیث گفته‌اند که آن حقیقت با عظمت، قرآن کریم است لذا خود این مسئله مهم‌ترین اهمیت شب قدر است.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: ازاین‌ روی در شب قدر قرآن باید در ذهن و دل ما جاری و ساری باشد و عظمت قرآن در دل ما برجسته باشد و خداوند را به قرآن قسم بدهیم و قرآن را در این شب واسطه مناجات با خدا قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شب قدر دو عمل سفارش شده که در هر دو عمل بر توسل و واسطه قرار دادن قرآن در محضر خداوند تأکید شده است افزود: در عمل اول می‌گوییم « اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار» و ما در این دعا در ابتدا می گوییم خداوندا تو را قسم می‌دهیم به قرآن، کتابی که در آن حقایقی نهفته است که درک آن برای بشر سخت است.

حجت‌الاسلام الهی خراسانی گفت: در عمل دوم می گوییم « اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ» و ما در اینجا باز هم خداوند را به حق قرآن قسم می‌دهیم که این بار قسم به قرآن همراه می‌شود با توسل به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع).

وی افزود: همین‌طور که پیامبر(ص) در حدیث ثقلین امت خود را به توسل به کتاب و عترت سفارش کرد، اینجا ما پس از واسطه قرار دادن قرآن اشاره می‌کنیم به اهل بیت پیامبر که معلمان حقیقی قرآن بودند.

این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه در شب قدر باید بیش از پیش به قرآن توجه داشته باشیم، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به ما آموخته‌اند که در شب قدر ابتدا به نام خداوند و پس از آن به قرآن و ائمه اطهار(ع) تمسک بجوییم و آن‌ها را واسطه قرار دهیم تا گناهانمان آمرزیده شود.

وی افزود: پس‌ از این اعمال به ما آموخته‌اند تا قرآن بر سر بگیریم تا سایه قرآن بر سر ما و بر زندگی ما بیفتد.

حجت‌الاسلام الهی خراسانی خاطرنشان کرد: قرآن به سر می گیریم تا با تمسک به قرآن و ائمه اطهار(ع) به آن وعده صادق پیامبر(ص) که فرمودند اگر کسی به قرآن تمسک جوید و در کنار قرآن به دامن اهل‌بیت(ع) من چنگ زد، این تمسک به قرآن و عترت شما را به سرمنزل مقصود می‌رساند و شما را بیمه خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود