Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«محسن شانقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۶۴ مورد موارد غیربهداشتی در بازدید از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی مشاهده و ۸۵ تن فرآورده خام دامی ضبط موقت شد.

وی ادامه داد: ۶۱ مورد نمونه برداری نیز در این بازدیدها از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و تعداد ۴۷ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۸۳۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی نیز با حکم مقام قضایی معدوم سازی شد.

شانقی یادآور شد: طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از چهاردهم اسفندماه در استان مرکزی آغاز و از ابتدای این طرح تاکنون ۲۸ هزار و ۸۲۷ راس دام سبک در کشتارگاه‌های دام این استان کشتار شد.

وی افزود: ۵۴۵ هزار کیلوگرم گوشت قرمز با کشتار این دام‌ها در کشتارگاه‌های استان مرکزی استحصال شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۱۵۸ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام این استان کشتار و یک هزار و ۳۰ تن گوشت قرمز از کشتار این دام‌ها در کشتارگاه‌های استان استحصال شد.

شانقی گفت: سه میلیون و ۲۹۰ هزار قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان مرکزی کشتار و ۶ هزار و ۳۸۵ تن گوشت سفید در این کشتارگاه‌ها تولید شد.

وی افزود: ۱۲ تن لاشه با نظارت بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در کشتارگاه‌های استان به دلیل لاغری، بیماری‌های انگلی و عفونی ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۵ تن طیور غیرقابل مصرف نیز در این مدت در کشتارگاه‌های این استان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دامپزشکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند