Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:49:33 GMT

کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل مهار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۵۰۰۵

کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل مهار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان اداره کل دامپزشکی با هدف تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان اظهار کرد: در شش ماهه گذشته با هوشیاری کامل کارشناسان دامپزشکی و اقدامات به موقع و واکنش سریع دامپزشکی کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو منطقه استان شناسایی و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کانون اول دهم آبان ماه سال گذشته همزمان در دو روستای مولالار و قره آغاج از توابع شهرستان انگوت گزارش شد و پس از نمونه برداری از طیور تلف شده در این روستاها و تأیید تشخیص بیماری در آزمایشگاه مرکز دامپزشکی اکیپ‌های دامپزشکی فوراً وارد عمل شده و پس از قرنطینه نمودن روستاها و جمع آوری تلفات و معدوم نمودن آن نسبت به سمپاشی و ضد عفونی روستاها اقدام شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل ضمن تشکر از دامپزشکی به عنوان یک ارگان تخصصی در تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه گفت: کانون دوم بیماری روز ۱۱ فروردین ماه سالجاری به دنبال گزارش تلفات از چندین قطعه کلاغ در باغ شریعت اردبیل، اکیپ‌های دامپزشکی که به طور مستمر در حال انجام برنامه‌های مراقبتی و پیشگیری از این بیماری هستند بلافاصله وارد عمل شده و ضمن نمونه برداری و تأیید تشخیص بیماری از این کلاغ‌های تلف شده با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و امنیت زیستی نسبت به معدوم نمودن آن اقدام و کل باغ شریعت را ضد عفونی و سمپاشی کرده و از گسترش بیماری به واحدهای طیور صنعتی و بومی پیشگیری کردند.

قاسمیان با اشاره به اینکه در طول این شش ماه چندین جلسه در این راستا با هدف تشریح آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان با حضور مسئولان اداره کل دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد، خاطر نشان کرد: از مهمترین علت شیوع این بیماری در استان وجود پرندگان مهاجر و آبزی به عنوان ناقلان خاموش بیماری است که منطقه را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

وی افزود: از همان زمان تشخیص بیماری و شناسایی کانون اول در منطقه انگوت زنگ خطر بیماری در استان به صدا در آمد و اداره کل دامپزشکی با تجهیز و ساماندهی اکیپ‌ها و انجام برنامه‌های مراقبتی به حال آماده باش کامل در آمد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل گفت: هر چند با اقدامات انجام یافته شاهد بروز، شیوع و گسترش این بیماری در طیور صنعتی و بومی و روستایی نیستیم اما از فعالان صنعت طیور استان انتظار می‌رود تدابیر امنیتی و بهداشتی را حتماً مد نظر قرار داده و با اداره کل دامپزشکی استان به نحو مطلوب همکاری نمایند.

قاسمیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد، افزود: مردم با اطمینان خاطر گوشت سفید و طیور مصرفی و تخم مرغ خود را به صورت بسته بندی تهیه و مصرف نمایند.

کد خبر 5471651

منبع: مهر

کلیدواژه: آنفولانزای فوق حاد پرندگان اردبیل رضا قاسمیان دامپزشکی استانداری اردبیل مهر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه ماه رمضان 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی روز ارتش گرگان ایلام ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی اداره کل دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد