Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:43:19 GMT

افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۵۵۲۴

افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مجتبی قهرمان رضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش اهدای خون در ماه رمضان اظهار داشت: طی ماه رمضان  تعداد ۳۶۵۸ نفر به سازمان انتقال خون مراجعه و تعداد ۲هزار ۹۵۹ خون اهدا کردند .

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۴٠ هزار و ۵٣٠ واحد خونگیری انجام و طی یک ماه گذشته ٧/٣ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش اهدای خون در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه فرهنگ اهدا خون بایستی در جامعه نهادینه شود بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد خون ذخیره در استان وجود دارد و هیچ مشکلی در ذخیره خونی نداریم اما اگر اهدا خون به‌طور مستمر انجام نشود در تهیه پلاکت با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مقام مسوول ادامه داد: با اهدای خون میتوان جان سه نفر را به راحتی نجات داد و در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین ۲۸ تا ۳۰ روز و پلاکت بین ۳ الی ۴ روز است.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان‌غربی اذعان کرد: بنا به محدودیت‌های موجود، نمی‌توانیم در تمام شهرهای استان مرکز ثابت انتقال خون راه‌اندازی کنیم و انتقال خون سازمان دولتی است و ایجاد مرکز جدید نیازمند تعریف چارت سازمانی بوده و برای این منظور نیازمند دستورالعمل فنی و ستادی از سوی انتقال خون ایران هستیم.

قهرمان رضاییه افزود: پایگاه ثابت انتقال خون در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، نقده و میاندوآب در حال حاضر فعال است و در مابقی شهرها نیز نیروهای سیار برای دریافت خون اهدایی ، اهدا کنندگان با برنامه ریزی ارسال می شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به وضعیت ذخایر خونی برای جلوگیری از بروز بحران از هم استانی‌ها تقاضا داریم با اهدای مستمر خون به کمک بیماران نیازمند خون بیایند.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه هر شخص سالیانه ۴ بار امکان اهدای خون دارد و اهدای خون با اهدای عضو برابر است گفت:  در ایام شب‌های قدر واحد‌های سیار از ساعت ۱۰ تا ۲ بامداد در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آماده ارایه خدمات و دریافت خون از اهداکنندگان می‌باشد.

قهرمان رضاییه با بیان اینکه یک مرد بالغ در سال چهار بار و خانم سه مرتبه می‌تواند خون اهدا کند تصریح کرد: تمام محصولات خونی در استان تهیه می‌شود و خوشبختانه در فرآورده های خاص خونی در داخل استان خودکفا هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون پلاکت انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس