Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حاج احمد رضا فراهتی «غروی کاشانی» فرزند زنده‌یاد استاد اخلاق و قرآن محمد فراهتی، مبارز انقلابی کاشان، عارف وارسته، ادیب و مفسر گرانمایه، نوه آیت الله العظمی محمد غروی (رحمت الله علیه) کاشان و بیت جلیل علامه نراقی (رضوان الله علیه) مقارن با ایام عزاداری مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین (ع) و لیالی قدر در سن ۷۴ سالگی به دلیل عارضه قلبی رحلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین تشییع روحانی جلیل‌القدر آیت الله احمد رضا فراهتی (غروی کاشانی) علاوه بر اینکه امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ساعت ۱۰ صبح از مقابل منزل آن مرحوم واقع درسه راه امین حضور، کوچه ساعتچی به سمت حسینیه همدانی‌ها برگزار شد فردا پنجشنبه اول اردیبهشت نیز ساعت ۱۶ عصر از مسجد آقا بزرگ کاشان به سمت مقبره خانوادگی خاندان فراهتی در جوار مقبره ملامحسن فیض کاشانی برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ختمی نیز فردا شب پنجشنبه اول اردیبهشت از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ در مسجد آقا بزرگ کاشان برگزار خواهد شد.
آیت الله احمد رضا فراهتی «غروی کاشانی» اسفند سال ۱۳۲۶ هجری شمسی در کاشان در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و در ظل تربیت والد بزرگوارش و در دامن مادر عالمه و صالحه خود که کریمه عالم ربانی مرحوم آیت الله العظمی غروی کاشانی بود، پرورش یافت.
خاندان مرحوم آیت‌الله فراهتی از نسب پدری و مادری تا دو قرن و نیم پیش از خاندان علم و فضیلت و اصالت و جلالت بوده‌اند.
آیت الله فراهتی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه آیت الله مجتهدی (ره)، تحصیلات عالیه را در حوزه علمیه قم و درس خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام و مراجع عالیقدر تقلید آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، آیت الله العظمی گلپایگانی و سایر مراجع عظام (رحمت الله علیهم) و در تهران از محضر جد بزرگوارشان حضرت ایت الله العظمی غروی کاشانی (ره) فراگرفتند.
آیت الله فراهتی مجتهدی بی ادعا، زاهدی پارسا و عالمی با اخلاق و گره‌گشا از مشکلات مردم بود که تسلط و احاطه کامل وی بر رموز قرآن کریم نیز بی نظیر بود.
آیت الله فراهتی (رحمت الله علیه) همواره مورد توجه علما و مراجع بزرگ گذشته و معاصر بود که نزدیک به ۵۰ سال در محل سکونت خود در سه راه امین حضور و مسجد امین‌الدوله پس از آیت الله غروی جد بزرگوارشان همواره مامن و ماوی مردم در رفع حوائج و گرفتاری‌ها وحل مشکلات فردی واجتماعی آنان بود به طوری که با روحیه دلسوزانه و مهربان خود همواره محل آرامش و سنگ صبور گرفتاران و نیازمندان بود.
آیت الله فراهتی از علمای برجسته تهران، عالم وارسته، دارای طهارت نفس، صفای باطن و الگوی اخلاق بود که عمری را را در راه هدایت و ارشاد امور دینی مردم وخدمت به اسلام و مسلمین گذراند و علاوه بر تدریس در راه ترویج، نشر و گسترش علوم و معارف ناب اهل بیت (ع) همت ویژه گماشت.
آیت الله فراهتی زاهدی پارسا، عالم عامل، دینداری متدین، ولایت مدار و از ارادتمندان خاص حضرت امام زمان (عج) بود.
آیت الله فراهتی حتی در مبارزات سیاسی و انقلابی نیز در کنار جد بزرگوارش آیت الله العظمی غروی کاشانی (رحمت الله علیه) همواره فعالیت داشت و از روحیه و خلق و خوی آن عالم فرزانه و صاحب نام نیز الگو می‌گرفت.
سرانجام روح بلند و ملکوتی آیت الله فراهتی ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ برابر با شب هجدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ در بیمارستان امید تهران به دلیل عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عالم ربانی آیت الله العظمی رحمت الله علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، میر شمس الدین فلاح هاشمی؛ مدیرعامل نشر صاد درباره حال و هوای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال‌های گذشته گفت: معتقدم به جز ایام کرونا و ایام خاص، نمایشگاه کتاب به نوعی کارناوال شادی است و می‌توان آن را بهار کتاب تلقی کرد. این شور و نشاط و هیجان میان ناشران، نویسندگان و مخاطبان (کودک و نوجوان و بزرگسال) در همه غرفه‌ها دیدنی است و در واقع می‌توان گفت، نمی‌توان در جای دیگر آن را سراغ داشت. با وجود نمایشگاه‌های استانی، نمایشگاه کتاب تهران همواره از جمله رویدادهای مهم فرهنگی ادبی و علمی کشور است و حس بسیار زیبایی میان مردم ایجاد می‌کند و این شلوغی و این شور مردم نسبت به کتاب علی‌رغم مشکلات اقتصادی و گرانی کتاب، ستودنی است.

وی افزود: من تجربه حضور در نمایشگاه کتاب استانبول را نیز دارم و باید بگویم با نمایشگاه کتاب تهران قابل مقایسه نیست و اگر هر کدام از کتاب‌دوستان کشورهای همسایه سری به نمایشگاه کتاب ایران بزنند واقعاً شگفت‌زده خواهند شد. پس نمایشگاه کتاب ما نسبت به نمایشگاه‌های کتاب کشورهای دیگر مانند ترکیه برتر است و این جمله را که مطالعه کمتر شده، نقض می‌کند چرا که مطالعه همواره بوده است. شاید که قدرت خرید مردم کمتر شده باشد ولی کتاب همیشه جایگاه خودش را داشته است.

مدیرعامل نشر صاد در ادامه سخنان خود گفت: مردم هیچگاه با کتاب و کتابخوانی قهر نبوده‌اند. اگر کتاب، کتاب خوبی باشد از زیر سنگ هم که شده باشد، مردم آن را تهیه کرده و مطالعه می‌کنند و به دستش می‌آورند حتی اگر دست دوم باشد. شاهد هستم کتاب‌های خوب دست به دست می‌شوند و به خاطر قیمت‌شان نوبتی خوانده می‌شوند و ناشران بعضاً کتاب‌های پرفروشی دارند، بنابراین مردم با کتابِ خوب همواره در آشتی هستند. کتاب‌های خوبی نیز داریم ولی در مقایسه با کتاب‌های سال‌های گذشته به خصوص در زمینه علوم انسانی و تألیفی کمی افول داشته‌ایم که این به مدل آموزش در دانشگاه‌ها برمی گردد.

فلاح هاشمی درباره اینکه اگر نمایشگاه تبدیل به یک سوژه جهت گردشگری ادبی شود چه اتفاقی برای صنعت نشر رخ می‌دهد، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است و تقریباً افتاده است ولی باید تمامی ارگان‌های ذی‌ربط به میدان بیایند، از شهرداری گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌هایی که در این فضا فعالیت می‌کنند. باید فضا را برای بهار کتاب ایران مهیا کرد تا کسی که از شهرستان می‌آید و چند روز در تهران مقیم می‌شود یا حداقل از صبح تا غروب می‌آید و در نمایشگاه حضور دارد برایش یک خاطره به یادماندنی خلق شود. یعنی از موارد تفریحی گرفته تا مدل عرضه و معرفی کتاب، فکر شده باشد. نمایشگاه کتاب این ظرفیت را دارد. حتی قهرمان کتاب‌ها این ظرفیت را دارند تا از این فرصت استفاده و گردشگر خارجی را جذب این اتفاق سالانه کنیم.

کد خبر 6095672 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • آموزش و پرورش ما سربلند است
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد