Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@21:28:51 GMT

کشف گونه جدید‌ای از امیکرون در آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۵۷۶۱

طبق گفته مقامات بهداشتی آمریکا نوع «BA.۲.۱۲.۱» که از زیرشاخه‌های سویه اومیکرون است در حال افزایش بوده و یک‌پنجم موارد جدید ابتلا در این کشور را شامل می‌شود.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا روز سه‌شنبه گزارش داد که یکی دیگر از گونه‌های جدید فرعی سویه اومیکرون در ایالات متحده در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت، این نوع فرعی که "BA.۲.۱۲.۱" نام دارد، شاخه‌ای از نسخه BA.۲ است. در حالی که BA.۲ نوع غالب در ایالات متحده است، "BA.۲.۱۲.۱" اکنون تقریباً ۱ مورد از ۵ مورد ابتلای جدید در سراسر کشور آمریکا را تشکیل می‌دهد.

اکثر موارد در ایالات متحده (حدود ۷۵ درصد) هنوز توسط BA.۲ ایجاد می‌شود که نوع غالب این کشور از اواخر مارس بوده است, اما وزارت بهداشت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که "BA.۲.۱۲.۱"، همراه با نسخه دیگری از سویه اومیکرون به نام "BA.۲.۱۲"، مسئول افزایش اخیر موارد کووید ۱۹ در شمال ایالت نیویورک است.

مقامات بهداشتی ایالتی در نیویورک تخمین زدند که آخرین نوع ۲۳ تا ۲۷ درصد بیشتر از BA.۲ قابل انتقال است که خود از نوع اولیه سویه اومیکرون قابل انتقال‌تر بود. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد "BA.۲.۱۲.۱" باعث بیماری شدیدتر می‌شود.

مقامات فدرال و ایالتی، نیویورک را از نزدیک تماشا می‌کنند تا ببینند آیا این امر منجر به افزایش بستری شدن مبتلایان در بیمارستان می‌شود یا موارد ابتلا را چندین هفته به تاخیر می‌اندازد.

"جان مور"، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در کالج پزشکی "ویل کورنل" در منهتن گفت که دانشمندان باید انتظار داشته باشند که با ادامه جهش ویروس، شاهد افزایش مداوم در قابلیت انتقال ویروس باشند.

او ادامه داد: آنچه بیشتر نگران‌کننده است این است که نوع کشنده‌تر کشف شود، به‌ویژه در افرادی که واکسینه شده‌اند یا از عفونت قبلی محافظت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تاثیر واکسیناسیون بر کاهش ابتلای کودکان به کرونای شدید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: امیکرون کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیکرون کرونا سویه اومیکرون BA ۲ ۱۲ ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟