Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@11:19:35 GMT

حذف بخش خصوصی از واردات کالای اساسی +سند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۵۷۸۳

حذف بخش خصوصی از واردات کالای اساسی +سند

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت، جو و کنجاله سویا حذف شد.

به گزارش مشرق، اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران با ارسال نامه ای به معاون اول رییس جمهور نوشت : بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت،جو و کنجاله سویا حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن این نامه این اتحادیه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رئیس جمهور 
با سلام و احترام؛
پیرو مکاتبات قبلی به استحضار می رساند؛ که بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن -  دانه روغنی - ذرت - جو و کنجاله سویا حذف گردید و از این پس واردات این کالاها به طور کامل توسط دو شرکت دولتی انجام خواهد پذیرفت و بدین ترتیب کارنامه واردات 30 ساله بخش خصوصی در این دولت بسته شد.
از حضرتعالی تقاضا داریم تا دستور فرمایید مطالبات ارزی چند ماه گذشته بخش خصوصی را به سرعت پرداخت نمایند و الزام فرا قانونی بخش خصوصی به تحویل تتمه کالاهای خود به شرکت‌های دولتی و پرداخت ارزهای غیر قابل وصول را که موجب عدم اعتماد فروشندگان خارجی می‌شود را متوقف نمایند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت واردات کالاهای اساسی دولت بخش خصوصی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت واردات کالای اساسی بخش خصوصی طور کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران

ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دهلران ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع کلزا تولید شده که این میزان در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی سابقه است.

«جلال یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان دهلران خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری  ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: تا امروز بیش از ۲۵ هزار تن  از این مزارع استحصال گردیده که پیش‌بینی می‌شود  این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.
یوسفی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول مشغول فعالیت هستند و هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های  بیشتر به منطقه صورت گرفته  که بزودی در شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از همان روزهای ابتدایی برداشت به طرق  مختلف به سمع کشاورزان و کمباین داران رسیده است، کشاورزان عزیز می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه  تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی  برخورد گردد.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران  ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا  در این شهرستان بیان کرد: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع  کلزا تولید شده است که این میزان در طول تاریخ  کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
یوسفی در پایان با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایا از کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم‌های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک(سفت شدن بافت خاک) از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل