Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس‌کل بانک مرکزی در نشست روسای‌کل بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 24 ( G24)، وظیفه اصلی نهادهای پولی و مالی بین‌المللی را احیای اقتصادی جوامع آسیب‌دیده از کرونا و تقویت شاخص‌های مرتبط با توسعه پایدار کشورهای برشمرد و گفت: بهبود و هدایت سرمایه‌گذاری‌های مولد به سمت اشتغال‌آفرینی باید به منظور افزایش رشد اقتصادی در دستور کار کشورهای گروه24 قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا،  دکتر علی صالح‌آبادی در این نشست که بصورت مجازی برگزار شد تصریح کرد: اقدامات نهادهای مالی بین‌المللی باید بر تقویت تجارت خارجی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های پایدار و خلق فرصت‌های اشتغال با توجه به مزیت‌های نسبی کشورهای در حال توسعه متمرکز باشد.
 رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه که محوریت بحث‌های آن « بهبود اقتصاد پایدار و فراگیر» بود با اشاره به ضرورت تقویت ارزش پول‌ ملی کشورهای در حال توسعه، حمایت عملی از بازارهای نوظهور و ترویج مبادلات بازرگانی و تجاری میان آنان تصریح کرد: اتخاذ راهکار تعمیق و توسعه مناسبات دو و چندجانبه بین‌المللی میان کشورهای عضو گروه 24 باید برای مقابله با هرگونه بحران‌های احتمالی در دستور کار قرار بگیرد و نهادهای مالی همچون صندوق بین‌المللی پول هم موظفند طبق وظایف ذاتی‌شان، نقش محوری خود را در این زمینه ایفا کنند.
دکتر صالح‌آبادی همچنین با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری‌های مولد کشورهای صادرکننده نفت در امور زیربنایی ملی و توسعه زیرساخت‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است در صورت رفع تحریم‌ها، ظرفیت تولید نفت خود را متناسب با شرایط بازار تنظیم کند زیرا این اقدام به بهبود چشمگیر سرمایه‌گذاری‌ها منجر می‌شود.
 رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در این نشست بین‌المللی همچنین تصویب اخیر صندوق ثبات و احیای اقتصادی در این گروه بین‌المللی را ابزاری موثر برای اصلاح ساختار تامین مالی اعضا در حوزه‌های کلیدی برشمرد.
گفتنی است ریاست سالانه گروه24 که تا سال پیش به مدت یکسال برعهده جمهوری اسلامی ایران بود از اکتبر 2021 به کشور عضو گواتمالا سپرده شده است.
اعضای گروه24 از سه منطقه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هستند و در سال های گذشته نیز چهار کشور دیگر نیز به آن اضافه شده اند. در این گروه مالی و پولی بین‌المللی، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، هند، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، الجزایر، آرژانتین، برزیل، کلمبیا، کنگو، ساحل عاج، اکوادور، مصر، اتیوپی، گابن، غنا، گواتمالا، هائیتی، کنیا، نیجریه، لبنان، مکزیک، مراکش، پاکستان، پرو، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، ترینیداد و توباگو، عضو هستند.
هم اکنون کشور چین عضو ناظر ویژه و کشورهای آنگولا، اندونزی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هم سایر اعضای ناظر گروه24 هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری سرمایه گذاری کل بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذاران برای اعلام گزارش مالی سه ماهه ابتدایی این شرکت، به آنها اعلام کرد که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد. متا هفته گذشته دستیار هوش مصنوعی Meta AI را به اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر اضافه کرده بود تا وارد رقابت جدی‌تری با ChatGPT شود.

متا برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ سود ۴.۷۱ دلار به ازای هر سهم و درآمد ۳۶.۴۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد. اما پیش‌بینی آن برای سه ماهه دوم باعث‌شد تا سهامش به‌اندازه ۱۶ درصد سقوط کند. 

به گزارش ورج، زاکربرگ در جریان این جلسه به سرمایه‌گذاران گفته است:

 «سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تجربیات جدید، یک برنامه بلند مدت بسیار خوب برای ما و سرمایه‌گذارانی بوده است که همراه ما بوده‌اند؛ و نشانه‌های اولیه آن نیز کاملاً مثبت بوده است. اما ساخت هوش مصنوعی پیشرو نیز نسبت به سایر تجربیاتی که به برنامه‌های خود اضافه کرده‌ایم، کار بزرگ‌تری خواهد بود و احتمالاً چندین سال طول می‌کشد.»

رویکرد‌های متا برای کسب درآمد از هوش مصنوعی

او در ادامه گفت که دستیار هوش مصنوعی متا از زمانی که به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفته است، توسط «ده‌ها میلیون نفر» آزمایش شده است. زاکربرگ می‌گوید که متا در حال حاضر راه‌های متعددی را برای کسب درآمد از طریق Meta AI در نظر دارد:

 «راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب‌وکار عظیم وجود دارد، از جمله مقیاس‌بندی پیام‌های تجاری، معرفی تبلیغات یا محتوای پولی در تعاملات هوش مصنوعی، و اجازه دادن به مردم برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و دسترسی به محاسبات بیشتر؛ و علاوه بر اینها، هوش مصنوعی درحال‌حاضر به ما کمک می‌کند تا تعاملات خود با برنامه‌ها را بهبود بخشیم، که این امر به طور طبیعی منجر به دیدن تبلیغات بیشتر و بهبود مستقیم تبلیغات برای ارائه ارزش بیشتر می‌شود.»

مارک زاکربرگ پیش‌بینی‌کرده که طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی متا می‌تواند سطح کیفیت تبلیغات آنها را بهبود بخشد. این رویکرد، غول شبکه‌های اجتماعی را در مسیر متفاوتی نسبت به OpenAI قرار می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

tags # هوش مصنوعی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان