Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم اینکه ارگ کلاه فرنگی بیرجند یکی از سرمایه‌های ملی و هویت بیرجند است، از سال‌ها قبل گرفتار وعده‌های عملی نشده برای آزاد سازی است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در زمینه بازگشایی این بنای تاریخی  گفت: تاکنون از اعتبار مورد نیاز برای مرمت، بهسازی، نورپردازی و دیوار کشی ارگ کلاه فرنگی بیرجند ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با تخصیص این میزان اعتبار، مرمت این بنای تاریخی از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

 شریعتی منش گفت: برای اتمام این کار حداقل به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است البته از ۱۴ فروردین ادامه کار مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند و جدا سازی آن از ساختمان فرمانداری آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در عکس‌های سال‌های گذشته از ارگ کلاه فرنگی، دو بادگیر در بالای ارگ مشاهده می‌شود که اکنون در بالای ارگ وجود ندارند، گفت: در تغییراتی که قبل از انقلاب در این بنا انجام شده است، بادگیر‌های مورد نظر حذف شده‌اند.

شریعتی منش گفت: در زمان بازسازی بنا، این باد گیر‌ها به همراه سر در ورودی ارگ کلاه فرنگی بازسازی خواهند شد.

او گفت: دیوارکشی اطراف ارگ کلاه فرنگی تا یک ماه آینده انجام خواهد شد و بر اساس تفاهم انجام شده امکان بازدید هم استانی‌ها، مسافران و گردشگران از درب فرمانداری و در کوچه کنار فرمانداری طی آینده نزدیک فراهم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارگ کلاه فرهنگی بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین، با درخواست کادر فنی و موافقت فدراسیون کشتی، محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد.

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس از ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار خواهد شد.

هدایت این تیم برعهده حسن رنگرز است و حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده او را همراهی می‌کنند.



کد خبر 848183 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • داداش کلاه یادت نره 
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود