Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال گذشته خودروسازان تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود گرفتند. اما رئیس‌جمهور با آن تصمیم مخالفت کرد و محصولات کارخانه‌ای را به قیمت قبلی خود بازگرداند. اما چندی بعد خودروسازان از افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو خبر دادند.

حال نیز سیامک مقتدری، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو گفته است: با درنظر گرفتن افزایش نرخ ارز، مواد اولیه و دستمزدها، اگر فرض کنیم قیمت گذاری خودرو درست باشد، در سال جاری بهای خودرو ۲۰ درصد گران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اخبار خودرو)

آیا این افزایش قیمت منطقی است؟

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت:  افزایش قیمت خودرو نشان‌دهنده ضعف ساختار اقتصادی کشور است و بر سایر حوزه‌های اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

او در عین حال افزود: اما اگر هزینه‌های تولید خودرو افزایش داشته باشد و دولت با افزایش قیمت موافقت نکند، بر زیان انباشته خودرو افزوده می‌شود. همچنین بسیاری از خودروسازان به مرحله ورشکستگی می‌رسند.

او افزود: اقتصاد نباید به صورت دستوری باشد. باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت دستور بر افزایش دستمزدها داد. شرکت‌ها برای پرداخت این دستمزدها باید بر قیمت تمام شده محصولاتشان اضافه کنند. در نتیجه در سال جاری تورم بالایی در کشور تجربه می‌شود که همه کالاها مشمول افزایش قیمت می‌شوند.

تاثیری در بازار دارد؟

این کارشناس خودرو در رابطه با تاثیر قیمت‌گذاری ذستوری دولت در شرایط افزایش هزینه‌ها گفت: اگر دولت دستوری عمل کند، خودروساز مجبور به کاهش تولید و عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار می‌شود.

او ادامه داد: در این شرایط رانت بیشتر در کشور شکل می‌گیرد و بازار سیاه نیز بیشتر می‌شود. پس دستوری عمل کردن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

صدرایی گفت: به نظر می‌رسد با افزایش قیمت محصولات به دلیل انباشت هزینه‌ها، تاثیری در کیفیت خودروها نداشته باشد و خودروها با کیفیت قبلی تولید شوند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو قیمت کارخانه ای خودرو افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • بنزین در امارات گران می‌شود