Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عطاءالله ابراهیمی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی و توجیهی نانوایان شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کیفیت آرد از نظر میزان گلوتن و پروتئین و دیگر شاخصه‌های مورد نیاز در آزمایشگاه‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان به صورت مرتب رصد می‌شود و تا شرایط مطلوب را نداشته باشد، وارد بازار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره گلایه نانوایان از پایین بودن کیفیت آرد تصریح کرد: واقعیت این نیست و آرد توزیع شده بین تمامی نانوایان دارای کیفیت و منشا گندم یکسان است و سوال این است که چرا برخی از نانوایان با توجه به یکسان بودن کیفیت آرد توزیعی، نان مرغوب‌تری را به مشتریان تحویل می‌دهند که در این رابطه باید علت را در طرز تهیه خمیر و نحوه پخت جست‌وجو کرد.

رییس قرارگاه امنیت غذایی استان با تاکید بر اینکه آرد تهیه شده در اداره غله و خدمات بازرگانی استان تا از نظر کیفیت و شرایط لازم تایید نشده باشد در بازار عرضه نمی‌شود، یادآور شد: موضوع افزوده شدن آرد ذرت به آرد توزیعی بین نانوایان نیز صحیح نیست و نظارت‌ها بر روند تولید آرد و توزیع آن انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در بازه‌های زمانی متفاوت و در سال‌های مختلف با توجه به بروز خشکسالی‌ها، بخشی از گندم مصرفی کشور از طریق واردات تامین می‌شود که در این باره نیز نظارت‌ها انجام می‌شود تا آرد تولیدی از کیفیت لازم برخوردار باشد.

ابراهیمی به احتمال وجود اندکی تفاوت در میزان گلوتن در گندم به عمل آمده در مناطق مختلف و یا گندم وارداتی نیز اشاره کرد و گفت: این تفاوت چندان قابل توجه نیست و ارتباطی با کیفیت نان ندارد.

وی با بیان اینکه دولت سالیانه مبلغ بالایی را به عنوان یارانه به بخش گندم و آرد اختصاص می‌دهد، افزود: این یارانه در دوره‌ای که قیمت گندم به ازای هر کیلوگرم، هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود افزون بر ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شد که با افزایش قیمت گندم در سال جاری، لازم است برای کاهش ضایعات نان تلاش بیشتری شکل بگیرد تا رضایت مردم نیز تامین شود.

ابراهیمی بهبود کیفیت نان را نیازمند ارائه آموزش‌ها به نانوایان دانست و اظهار داشت: به همین دلیل دوره‌های آموزشی ویژه نانوایان با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط همچون بهداشت و سلامت و تعزیرات حکومتی برنامه‌ریزی و در حال اجراست.

معاون اجرایی در امور شعب و اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی نیز در ادامه با بیان اینکه در این دوره آموزشی مباحث و مقررات قانونی در حوزه کالا و خدمات ناظر بر تخلفات کم‌فروشی، گران‌فروشی، کیفیت، تقلب و عرضه خارج از شبکه و همچنین موارد بهداشتی به نانوایان شرکت‌کننده ارائه می‌شود، گفت: با توجه به تورم موجود لازم است موارد مربوط به هزینه‌های نانوایان همچون نرخ بیمه‌ها، دستمزد کارگران و اجاره‌بهای ساختمان نیز دیده شود.

 قاسم رفیعی افزود: بخشی از موارد مرتبط با آرد و نان در شورای استانی دیده می‌شود اما لازم است دغدغه‌های نانوایان نیز در یک کارگروه ویژه مطرح و رسیدگی شود تا علاوه بر تعدیل قیمت و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان، شرایط برای فعالیت و به صرفه بودن هزینه نانوایی‌ها نیز فراهم شود.

به گزارش ایرنا، در دوره آموزشی و توجیهی آرد و نان حدود ۶۰۰ نفر از نانوایان شهرستان شهرکرد شرکت کردند.

برچسب‌ها آرد گندم چهارمحال وبختیاری نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد گندم چهارمحال وبختیاری آرد گندم چهارمحال وبختیاری نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری