Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سندیکای صنعت مخابرات ایران، در راستای تحقق شعار امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه پیشنهادی به وزارت صنعت معدن و تجارت، تاکید کرد که بسترسازی برای اجرای این موارد، زمینه رشد شرکت‌های تحقیق و توسعه و نهایتاً تبلور صنایع تولیدی حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات را مهیا خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که با امضای فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات خطاب به کیوان گردان، مدیرکل صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی وزارت صمت تهیه شده، آمده است: «پیرو مذاکرات قبلی با جنابعالی برای ساماندهی بهتر صنایع مخابراتی و فناوری اطلاعات و بهره مندی از فرصت شعار سال پیشنهاد اولیه این سندیکا به شرح زیر اعلام می‌شود.

شرایط فعلی صدور گواهی و دریافت پروانه

در وزارت صمت سه نوع گواهی مرتبط با تحقیق و تولید صادر می‌شود که عبارت از پروانه بهره برداری تولید، پروانه تحقیق و توسعه و گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه هستند.

دریافت پروانه تحقیق و توسعه منوط به داشتن پروانه بهره برداری تولید است و داشتن پروانه تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی اختیاری است (اجباری نیست) و همچنین برای صدور گواهی تولید بدون کارخانه، داشتن پروانه تحقیق و توسعه که لازمه تولید بدون کارخانه است، الزامی نیست‌.

پیشنهادات

برای دانش بنیان شدن صنایع، باید واحدهای صنعتی فعلی بخش تحقیق و توسعه را به ساختار خود اضافه کنند، بنابراین پروانه تحقیق و توسعه از اختیاری به الزامی تبدیل شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود در صدور پروانه‌های بهره برداری تولید آتی، داشتن پروانه تحقیق و توسعه از پیش نیازهای اصلی تلقی شود و برای صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه نیز داشتن پروانه تحقیق و توسعه در رشته مربوطه، الزامی شود.

این پیشنهادات می‌تواند:

۱- زمینه رشد شرکت‌های تحقیق و توسعه فراهم می‌شود.

۲- صنایع تولیدی، زاییده شرکت‌های تحقیق و توسعه خواهند شد.

۳- شرکت‌هایی که بخواهند در حوزه تولید بدون کارخانه فعالیت کنند، از بخش تحقیق و توسعه که پیشران تولید است برخوردار خواهند شد.

در این نامه تاکید شده که «در یک جلسه حضوری پیرامون موضوعات فوق گفتگو و نحوه همکاری این سندیکا با آن اداره کل جهت تحقق شعار سال برای صنایع ICT تدوین خواهد شد.»

کد خبر 5471724 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مراکز تحقیقاتی مخابرات واحدهای صنعتی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی اینترنت شرکت های دانش بنیان حاکمیت سایبری تولید دانش بنیان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فناوری فضایی موبایل گوگل شورای عالی فضای مجازی تولید بدون کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل