Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:15:02 GMT

پنج راهکار جادویی برای سالم‌تر کردن پاستا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۶۸۷۰

پنج راهکار جادویی برای سالم‌تر کردن پاستا

فرارو- فرقی نمی‌کند یک کابینت آشپزخانه را برای نگهداری جعبه‌های فارفاله، ریگاتونی و لازانیای زیتی کنار گذاشته باشید یا هر چند وقت یک‌بار یک بسته ماکارونی بخرید، مهم است که بدانید چگونه پاستا را با روشی سالم بخورید.

به‌ گزارش دویچه وله به نقل از Insider؛ در یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۶ روی ایتالیایی‌ها، محققان دریافتند کسانی که ماکارونی را به‌عنوان بخشی از رژیم مدیترانه‌ای مصرف می‌کردند، شاخص توده بدنی و دور کمر کمتری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای دستیابی به فواید پاستا، توصیه‌هایی برای نحوه پخت آن وجود دارد:

پروتئین، سبزیجات و چربی‌های سالم مصرف کنید

در حالی که سس مارینارا و پنیر پارمزان گزینه‌ای دلچسب برای خوردن پاستا و ماکارونی است، اما شما باید به این وعده غذایی به اندازه کافی، پروتئین، سبزیجات و چربی‌های سالم اضافه کنید. مصرف آووکادو و اسفناج همراه با سبزیجات مخلوط و تن ماهی، بعلاوه لوبیا سفید و کلم بروکلی می‌تواند پاستا را به یک غذای سالم تبدیل کند.

مراقب محتوای فیبر باشید

اگر دیابت دارید یا نگران سطح قند خون خود هستید، از ماکارونی تصفیه‌شده اجتناب کنید و به‌جای آن از ماکارونی حاوی گندم کامل یا گزینه‌های غنی از فیبر استفاده کنید. اگرچه ماکارونی تصفیه‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی‌شده و غنی از آهن و ویتامین B است، اما فیبر زیادی ندارد و می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.

پنیر را در حد اعتدال اضافه کنید

ذائقه خود را از موزارلای پرچرب به کم‌چرب و از پنیر پارمزان معمولی به بدون‌چربی برای کاهش کالری و چربی‌های اشباع‌شده، تغییر دهید.

جایگزین پنیر را امتحان کنید

سعی کنید سس‌های خامه‌ای آلفردو را با خامه بادام هندی جایگزین کنید. برای درست‌کردن این سس، بادام هندی را یک شب در آب خیس کرده و سپس آن را در غذاساز مخلوط نمایید و کمی لیمو، کمی نمک، فلفل سیاه و مقدار کافی شیر غیر لبنی به آن اضافه کنید تا به بافت دلخواه خود برسید.

 پاستا را زیاد نپزید

پاستا زمانی سالم‌تر است که از زمان پخت توصیه‌شده روی جعبه آن پیروی کنید. این ماده غذایی وقتی بیش از حد پخته شود، آب زیادی جذب می‌کند که منجر به حجیم‌شدن آن می‌شود و مواد مغذی آن در نهایت در آب آزاد می‌شود. پختن بیش از حد ماکارونی همچنین می‌تواند میزان مواد مغذی مانند فولات، ویتامین‌های B، تیامین و ریبوفلاوین را که پاستا با آن غنی شده بود، کاهش دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه پاستا پنیر فلفل سیاه کلم بروکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح سه شنبه در ششمین همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، اظهار کرد: کردستان نرخ بیکاری بالایی دارد و نسخه شفابخش رفع این معضل آموزش‌های مهارتی است که باید محور اصلی آموزش در کشور باشد.

وی مهارت‌آموزی را عامل رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواند و عنوان کرد: علیرغم نرخ بالای بیکاری کردستان همچون بسیاری از استان‌های زاگرس نشین دیگر اما کردستان در پاییز و زمستان سال گذشته بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور نسبت به مدت مشابه دوره قبل داشت.

استاندار کردستان تصریح کرد: دولت سیزدهم بدنبال استفاده از نیروهای متخصص و جوان است و همین باعث شده تا شاهد پیشرفت در شاخص‌های توسعه‌ای باشیم.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: برای تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» باید موضوع مهارت مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به کردستان لقب مجاهدت‌های خاموش و استانی فرهنگی داده‌اند و نوع نگاهی که جمهوری اسلامی ایران به کردستان داشته و توجه ویژه دولت سیزدهم به این استان منجر به بهبود وضعیت استان نسبت به گذشته و اجرای کلان پروژه‌های اثرگذار در آن شده است.

زارعی کوشا عنوان کرد: کردستان یکی از پنج استان معدنی کشور با ذخیره افزون بر یک میلیارد تن ماده معدنی است و خام فروشی معادن در این استان متوقف شده و زنجیره ارزش در آن شکل گرفته است.

وی کردستان را قطب کشاورزی کشور و دومین تولید کننده گندم ایران به عنوان ظرفیتی از ظرفیت‌های استان خواند و گفت: از دیگر ظرفیت های ارزشمند استان گردشگری است که برگزاری مراسم هزار دف در پالنگان با حضور ۵۰ هزار نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور حاکی از شناخته شدن ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است.

کد خبر 6092811

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان