Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@20:43:02 GMT

تنش آبی در ۴۷ شهر مازندران/ خشکسالی در کمین است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۶۸۹۲

تنش آبی در ۴۷ شهر مازندران/ خشکسالی در کمین است

بهزاد برارزاده با بیان هشدار خشکسالی در مازندران، گفت: در مازندران دغدغه آبی وجود دارد و هم اکنون ۴۷ شهر با تنش آبی مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛بهزاد برارزاده عصر امروز در مراسم افتتاح طرح  آبرسانی یک حلقه چاه با آبدهی 70 لیتر در ثانیه با هدف تقویت و تامین آب آشامیدنی شهر آمل اظهار کرد: با تعامل همه دستگاه‌های اجرایی ادارات آب و فاضلاب نیز حتی در شب های عید به دنبال اجرای پروژه‌ها بودند و به مازندرانی‌ها و مسافران خدمات می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان هشدار خشکسالی در مازندران، عنوان کرد: در این استان دغدغه آبی وجود دارد و هم اکنون ۴۷ شهر مازندران با تنش آبی مواجه است، برای تامین کمبود آب پیگیری‌های مدوام از سوی استان در حال انجام است و اعتبارات خوبی از محل تنش و سفر ریاست جمهوری به مازندران اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: آمل با وجود کمک‌دهی به چند شهرستان اطرافش نباید با مشکل آب مواجه و دغدغه داشته باشد، تاکنون برای بخش‌های این شهرستان با نشست‌های متعدد سعی شده آن مشکلات تنش آبی حل شود تا مردم گله‌مندی نداشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: تحت پوشش قرار نگرفتن لاریجان در حوزه آب و فاضلاب اصلا مناسب نیست و آب و فاضلاب آمادگی بر پوشش دهی کامل را با وجود آن اعتبار مالی فراهم است.

برارزاده از عقب‌ماندگی این شهر در اجرای پروژه فاضلاب شهری ابراز ناراحتی کرد و افزود: البته این عقب‌ماندگی به پنج شهر استان برمی‌گردد که به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.

وی با علام اینکه زیرساخت‌های آب و فاضلاب نیاز به مساعدت شورای شهر دارد، اظهار کرد: به ویژه برج سازی‌هایی که انجام می‌شود، خیابان‌های چندین سال قدمت شهرهای مازندران نیاز به اصلاح شبکه دارند که با اعتبارات سازمان و کمیته برنامه‌ریزی توانایی اصلاح ترمیم امکان پذیر نیست.

فرماندار شهرستان آمل نیز در ادامه با تاکید بر توجه ویژه بر تامین آب شرب شهر آمل و جلوگیری از قطعی آب در زمان پیک مصرف تصریح کرد: با افزایش جمعیت تامین آب موردنیاز منطقه نیاز به طرح ها و برنامه های جدید دارد.

سید عباس حسینی با اشاره به بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر آمل با هدف تقویت و تامین آب شرب سالم و بهداشتی با بهره مندی جمیعتی بالغ بر 4200 خانوار از محل اجرای این طرح، عنوان کرد: برای این طرح بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است وبرای اجرای طرح  تقویت تامین آبرسانی به آمل عملیاتی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 70 لیتر در ثانیه و اجرای خط انتقال آب به طول 600 متر انجام شد.

فرماندار آمل با بیان اینکه تقویت آبرسانی به روستاهای آمل نیز ضروری است، گفت: ییلاقات و روستاهای آمل از جمعیت زیادی برخوردار است و نیاز به تامین آب بسیاری از این روستاها مورد درخواست اهالی روستاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آب و فاضلاب تامین آب تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- اینجا تالاب‌های تاریخی عراق است. گمان می‌رود این تالاب‌ها الهام‌بخش باغ عدن کتاب مقدس باشند و در سال ۲۰۱۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

به گزارش فرارو، اعراب ساکن در این تالاب‌ها، این منطقه را برای هزاران سال خانه نامیده‌اند و آب برای شیوه زندگی آن‌ها ضروری است. آن‌ها برای ماهیگیری و پرورش گاومیش آبی به آن متکی هستند.

تالاب‌های عراق از برخورد دو رودخانه دجله و فرات تشکیل شده و به این منطقه به شکلی افسانه وار «بهشت عدن» گفته می‌شود. زمستان گذشته بارش‌های فراوان به منجر به افزایش قابل توجه سطح آب تالاب‌ها در سال جاری شد.

اما همچنان مهدی حسین ساکن محلی تالاب می‌ترسد وضعیت که در تابستان آینده تغییر کند.

وی می‌گوید: هر روز صبح به محض بیدار شدن، نگاهی به آب می‌اندازیم، پایین است یا بالا؟ اولین بار که از خواب بیدار می‌شویم، نگاه می‌کنیم تا آب را ببینیم. اگر دیدیم که آب زیاد شده است. احساس راحتی می‌کنیم و اگر ببینیم کاهش یافته است، از این بابت ناراحت می‌شویم.

حسین می‌گوید که در سال‌های گذشته زمانی که سطح آب پایین بود، تعداد قابل توجهی از گاومیش‌های آبی خود را از دست داد.

جاسم الاسدی، کارشناس محلی تالاب‌ها با هشدار نسبت به نوسانات سطح تالاب‌ها گفت: درصد آب در تالاب‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تخمین زده می‌شود. آیا ما می‌توانیم این درصد را حفظ کنیم؟ آیا می‌توانیم این سطح را حفظ کنیم؟ من شک دارم و نگران هستم که تابستان آینده تابستان خطرناکی باشد مگر اینکه برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت سیستم هیدرولوژیکی تالاب‌ها وجود داشته باشد.

جاسم با بین اینکه تالاب‌ها در دوران حکومت صدام حسین تقریباً به طور کامل خشک شده بودند، اعراب ساکن تالاب را در طول جنگ با ایران در دهه ۸۰ به خیانت متهم کرد که اقدام به خشک کردن تالاب‌ها کرده بودند.

وی افزود: پس از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳، تالاب‌ها دوباره پر شد.

بشیر، یکی از ساکنان تالاب گاو‌های خود را سال گذشته از دست داد. او می‌گوید که اگر سطح آب دوباره کاهش یابد اینجا نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: تابستان امسال هنوز نمی‌دانم بمانم یا نمانم، فقط خدا می‌داند، درصد آب را بررسی می‌کنم، اگر دیدم درصد آب کم می‌شود، اینجا نمی‌مانم.

دیگر خبرها

  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود