Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:17:09 GMT

۲۲ روستای استان فارس با خطر فرونشست زمین روبه‌رو است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۶۹۴۶

۲۲ روستای استان فارس با خطر فرونشست زمین روبه‌رو است

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به پدیده فرونشست در استان فارس گفت: ۲۲ روستا به عنوان روستای خطرپذیر مطرح شده و اخیرا فرونشست در گراش و زرین دشت گزارش شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، خلیل عبداللهی بعد از ظهر امروز در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران برای پیشگیری و پاسخگویی در مواقع بحران است که در خدمت مردم قرار می‌گیرد اظهار داشت: استان فارس با گستردگی کم و بیش دچار بحران است که برای مقابله با بحران و هماهنگی دستگاه‌ها آمادگی لازم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین حادثه مربوط به سیل بود گفت: قریب هزار خانوار دچار آسیب شدند که در فرصت کوتاه اعتبارات جذب و کمتر از 10 روز مصوب و ابلاغ شد، بلافاصله آواربرداری، تهیه نقشه و نظارت رایگان آغاز و اعتبارات بلاعوض در اختیار خانواده‌ها قرار داده شد‌.

عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از انگشتان دست در چادر هستند افزود: 850 میلیارد کل مصوبه دولت برای کمک با سیل‌زدگان است که 540 میلیارد برای زیرساخت‌ها، 79 میلیارد کمک بلاعوض و 154 میلیارد وام بود که در اختیار مردم قرار گرفت و در بخش کشاورزی هزار میلیارد امهال وام در نظر گرفته شد. 

وی درباره حریق جنگل‌ها و مراتع نیز گفت: 107 مورد آتش‌سوزی در سال گذشته نسبت به سال قبل از کمتر شده است و برای امسال نیز تجهیزات، قرق‌بانان و واگذاری اراضی ملی به عشایر و آموزش افراد مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه برای بیمه افرادی که در زمینه آتش‌سوزی ورود می‌کنند، اقدام شده است، افزود: آمادگی برای تامین و استقرار 2 بالگرد ویژه آتش‌سوزی‌‌ها نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به پدیده فرونشست در استان فارس تصریح کرد: 22 روستا به عنوان روستای خطرپذیر مطرح شده و اخیرا فرونشست در گراش و زرین دشت گزارش شده است. 

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک کار دلی است و کمتر با مقررات و ضوابط خاص کار انجام می‌دهد، گفت: هر جا مشکلاتی برای مردم پیش آمده وارد شده چون یک موسسه عام‌المنفعه است.

وی با بیان اینکه برای هلال احمر جبهه‌های سیاسی، احزاب، کشورها و نژادها فرقی ندارد افزود: در سال گذشته 1401 عملیات امدادی را پوشش دادیم که شامل حوادث جاده‌ای و آتش‌سوزی و حوادث صنعتی و کارگاهی و دیگر حوادث می‌شود و در مجموع 23 هزار و 221 نفر از این عملیات‌ها بهره بردند.

درویشی با بیان اینکه 7 درصد نسبت به سال قبل از آن حوادث افزایش داشته است، گفت: جمعیت هلال احمر فقط امدادی نیست بلکه در حوزه‌های فرهنگی و حمایت از نیازمندان نیز فعالیت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه برخی از پایگاه‌های ما کنار اورژانس است اما تلاش شده که موازی‌کاری نباشد، تصریح کرد: کار هلال احمر در حوادث به ویژه حوادث جاده‌ای رهاسازی است.

فرونشست زمین در اصفهان سرعت گرفت/ زمین زیرپای نصف‌جهان سُست شد/ پیشروی دامنه زبانه‌های فرونشستمهار فرونشست زمین در گرو بازیابی آب‌های زیرزمینیفرونشست زمین در کمین مردم پاکدشت + فیلم

درویشی با بیان اینکه در سال گذشته 21 میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که چندین انبار امدادی و پایگاه امداد جاده‌ای احداث شده است، افزود: در سال 99 و 1400 به سمت خانه‌های هلال رفتیم که یک مرکز کوچک است و اکنون 330 خانه هلال داریم که بیشتر در روستاها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی خانه‌های هلال آموزش مردم است، بیان کرد: تجهیز پایگاه‌ها براساس آمایش سرزمینی انجام شده که در این راستا 34 پایگاه شامل 7 کوهستان و 27 جاده‌ای در استان وجود دارد که 23 پایگاه دیگر نیاز است که کل استان را پوشش دهد.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر فرونشست زمین سال گذشته استان فارس آتش سوزی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان آباد به زمین فرو رفت.

احمد رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه،دخوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو