Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صرفه جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی برق به همه دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است، افزود: لازم است سیستم های اداره ها در ساعت های تعطیلی خاموش و از لامپ های کم مصرف استفاده شود، مصرف برق تا ۹۰ درصد در روزهای تعطیل کاهش یابد و دیزل ژنراتورهای اداره ها برای کمک به شبکه برق آماده ورود به مدار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تابستان پارسال خسارت سنگینی به صنایع، گلخانه ها و بخش های مختلف کشاورزی استان اصفهان بدلیل قطعی برق وارد شد، اظهار داشت: با توجه به تجربه های سال گذشته، برنامه ریزی برای تامین برق پایدار در تابستان امسال از فروردین جاری در دستور کار قرار گرفت و جلسه مدیریت بحران بخش برق برگزار شد.

شیشه فروش اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت‌های برق استان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که تا جای ممکن اعلام محدودیت کمتر شود و اگر ناگزیر به اعمال محدودیت و قطعی شدند جدول زمان‌بندی و برنامه مشخصی برای آن اعلام و اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه مدیریت بحران برق باید در شرکت های برق استان تشکیل و بمنظور تدوین برنامه اضطراری در تابستان امسال اقدام شود، گفت: به همه دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است که برای ایجاد زیرساخت ها و افزایش توان تولید و کنترل مصرف برق در اداره ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه لازم است تفاهم‌نامه هایی با مشترکان بخش های مختلف کشاورزی، صنایع و صنوف برای مدیریت مصرف برق در تابستان امسال منعقد شود، خاطرنشان کرد: بسته های تشویقی برای مشترکان در زمینه صرفه جویی مصرف برق نیز پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه برق در نورپردازی ها و آب نماهای شهری، تصریح کرد: در کلانشهر اصفهان ۳۴۹ تقاطع وجود دارد که شهرداری اصفهان موظف شد بمنظور پیشگیری از اختلال در ترافیک شهر هنگام قطع برق در اسرع وقت طی هماهنگی با شرکت برق و پلیس راهور برای نصب سامانه های اضطراری برق اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بر برخورد قانونی با استفاده کنندگان غیر مجاز از دستگاه‌های تولید رمز ارز نیز تاکید شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های تولید رمز ارز مُجاز نیز باید طبق دستورالعمل شرکت برق فعالیت کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه جلسه های مدیریت بحران برق هر ۲ هفته یک بار تشکیل می شود، گفت: میزان مصرف برق در فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته در استان سه درصد افزایش یافته و لازم است از هم اکنون برای مصرف بهینه برق در تابستان برنامه ریزی شود تا با کمترین قطعی و اثرات ناشی از آن مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان به ۲ هزار مگاوات برق نیاز دارد، تاکید کرد: لازم است شرکت توانیر برای تامین این میزان انرژی مورد نیاز اقدام و تسهیلات مورد نیاز برای توسعه نیروگاه های خورشیدی را فراهم کند.

شیشه فروش با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در حال برنامه ریزی برای تولید یکهزار مگاوات برق است که تا تابستان سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۰ مگاوات را می تواند وارد مدار کند، افزود: در زمان حاضر میزان برق تولیدی از انرژی خورشیدی در استان اصفهان ۵۴ مگاوات است که باید به حداقل ۸۰۰ مگاوات برسد.

برچسب‌ها انرژی برق مدیریت بحران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مدیریت بحران اصفهان انرژی برق مدیریت بحران اصفهان مدیریت بحران برنامه ریزی شیشه فروش مصرف برق اداره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه