Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@10:20:10 GMT

گران فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات صنفی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۷۱۰۳

گران فروشی و عدم درج قیمت در صدر تخلفات صنفی

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: بیشترین تخلفات واحدهای صنفی مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور برای مشتری است.

به گزارش ایران اکونومیست، سید مجتبی سجادی جزی  با بیان اینکه با توجه به اهمیت تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال (اسفندماه ۱۴۰۰)، اجرای نظارتهای میدانی بر بازار در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ساماندهی کامل، جامع و پایدار توزیع کالاها و مبارزه مستمر و تمام عیار با هرگونه تخلف در این حوزه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در همین راستا بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان‌ها حسب وظیفه، در بازه زمانی مورد نظر، اقدام به برگزاری ۱۳۴ هزار و ۳۵۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح کشور و ۱۴ هزار و ۲۳۴ مورد گشت بازرسی با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط کردند.

وی با اعلام اینکه طی این بازرسی‌ها تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۰ مورد پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: بیشترین تخلفات این واحدهای صنفی مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور برای مشتری است.

سجادی در تشریح نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: با عنایت به اثربخشی حضور میدانی تیم‌های نظارتی مشترک که با حضور بازرسان این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و همکاری دیگر دستگاه‌های ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و… به طور جد در سطح استان‌ها انجام شده، مقرر گردیده این اقدامات طبق زمانبندی مشخص به طور مستمر و هدفمند از مراکز نگهداری و توزیع کالاها تداوم یابد.

به گفته مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت، بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، انبارهای عمومی، مراکز تولید و همچنین اصناف خرد و نظارت بر فرایند درج قیمت بر روی کالا از مهمترین اهداف این بازدیدها خواهد بود.

سجادی، یکی از اولویتهای کاری سازمان حمایت و سازمانهای صمت استان‌ها را تأمین آرامش مردم در خرید مایحتاج مردم عنوان و بر لزوم افزایش نظارت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم تاکید کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان حمایت درج قیمت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟