Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جهانبخش وحدت نژاد، رئیس اورژانس ۱۱۵استان در تشریح این خبر به ایسنا گفت: در ساعت ۱۲:۵۲گزارشی مبنی بر زایمان قریب‌الوقوع یک مادر باردار همراه لا دردهای شدید زایمانی، در مارگون به مرکز پیام یاسوج اعلام و پس از تایید اولیه کارشناسان، امداد هوایی جهت امداد رسانی فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مادر باردار به درمانگاه مارگون مراجعه کرده و بعد از معاینه اولیه، تقاضای امداد رسانی از اورژانس ۱۱۵ شد، افزود: اورژانس زمینی مارگون به محل اعزام و پس از اقدامات اولیه لازم، مادر باردار را تحویل بالگرد اورژانس هوایی دادند.

وحدت نژاد تصریح کرد: این مادر که ۶قلو حامله بود و هفته بیست و یکم بارداری را طی میکرد توسط پرسنل اورژانس هوایی ۱۱۵ به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل و تحویل بخش زایشگاه شد.

همچنین منصوره مقدم، متخصص زنان و زایمان و رزیدنت زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در خصوص وضعیت این مادر و ۶ قلوهایش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد: این مادر باردار ۲۱ ساله از شهرستان مارگون در بارداری دوم صاحب ۶ قل( چهار پسر و ۲ دختر) شده بود که بعلت پاره شدن کیسه آبش در خانه بدون داشتن سابقه بیماری، زایمان زودرس و مشکل خاص، به این بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه این مادر هم اکنون یک پسر ۴ ساله نیز دارد، افزود: بارداری ۶ قلوها بصورت طبیعی  و بدون سابقه نازایی، استفاده از دارو و روشهای بارداری بود.

مقدم تصریح کرد: در بارداریهای چند قلویی، به این مادران پیشنهاد می شود که برخی از قل‌ها را تحت نظر پزشک سقط کنند تا مابقی قل‌ها را سالم به دنیا بیاورند اما از سوی خودش و همسرش پذیرفته نشد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: ۶ قلوها در سن ۲۱ هفتگی، مرده به دنیا آمدند.

کد خبر 671295 برچسب‌ها نوزاد اورژانس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوزاد اورژانس مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین نیکویی نژاد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اکنون در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی خدمات رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: پایگاه‌های جدید نیز در سه نقطه استان ساخته می‌شود.

نیکویی نژاد افزود: یکی از این پایگاه‌های جاده‌ای در منطقه لیشتر شهرستان گچساران، یک پایگاه در جاده کمربندی، ورودی شهرک‌های صنعتی شهرستان بویراحمد و یک پایگاه نیز در روستای کوشک یا آب سپید در جاده ارتباطی یاسوج -بابامیدان احداث می‌شود.

وی مساحت پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه کوشک را ۲۴۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: این پایگاه اورژانس جاده‌ای، با ۲۵ میلیارد ریال، ساخته می‌شود.

نیکویی نژاد تصریح کرد: پایگاه اورژانس جاده‌ای کمربندی نیز، در مساحت ۳۶۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی افزود: پایگاه اورژانس جاده‌ای منطقه لیشتر نیز در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

کد خبر 6090100

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد