Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اتریش در ایران آمادگی و علاقه‌مندی کشورش را برای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

" ولف دیتریش هایم " روز چهارشنبه در دیدار با " علی نادری " مدیر عامل ایرنا با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی ایران گفت: ایرنا منبع خبری موثق و مهمی در انعکاس رویدادها و تحولات خبری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیتریش هایم نقش بی بدیل رسانه‌ها را در ایجاد و تقویت دوستی و همکاری بین کشورها یادآور شد و گفت: بدون شک خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در عمق بخشیدن به مناسبات تهران - وین ایفا کند.

مذاکرات هسته‌ای به جمع بندی نهایی رسیده است

سفیر اتریش در ایران همچنین با اشاره به میزبانی کشورش از مذاکرات هسته‌ای و حضور فعال هیات‌های ایرانی در روند این مذاکرات گفت: مذاکرات هسته‌ای به جمع بندی نهایی رسیده و امیدوارم با حل و فصل مسائل میان ایران و آمریکا در آینده نزدیک، موفقیتی در روند این مذاکرات حاصل شود.

جنگ اوکراین تاثیرات بسیاری بر منطقه و جهان خواهد داشت

نماینده عالی دولت اتریش در ایران همچنین با اشاره به مناقشه میان روسیه و اوکراین گفت که کشورش در این خصوص از مواضع اتحادیه اروپا حمایت می کند و معتقد است که جنگ اوکراین؛ تاثیرات بسیاری بر منطقه و جهان خواهد داشت.

دیپلمات ارشد اتریشی که حدود یک سال از آغاز ماموریتش در ایران می گذرد؛ در بخش دیگری از سخنانش با ستودن فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران گفت که تاکنون به استان‌های یزد، فارس و خوزستان سفر کرده است و علاقه مند است با سفر به سایر استان‌ها بیش از پیش با ایران و ایرانیان آشنا شود.

در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی و در سازمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد؛ " علی نادری " مدیرعامل ایرنا نیز به سابقه ۵۰۰ ساله روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط ایران و اتریش در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی عمق و توسعه بیشتری یافته است و جامعه بزرگ ایرانیان مقیم اتریش یکی از ظرفیت‌های تعمیق مناسبات دو کشور است.

وی گفت که دولت سیزدهم به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی جایگاه ویژه‌ای برای روابط دو کشور قائل است و رییس جمهوری اتریش نخستین رهبر اروپایی بود که ریاست جمهوری آیت الله رئیسی را به ایشان تبریک گفت.

ایرنا برای توسعه و گسترش همکاری‌های رسانه‌ای با آپا آمادگی دارد

نادری با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در انعکاس تحولات منطقه ای و جهانی؛ آمادگی ایرنا را برای توسعه و گسترش همکاری‌های رسانه‌ای با خبرگزاری رسمی اتریش (آپا) اعلام و ابراز امیدواری کرد با گسترش همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور زمینه‌های توسعه مناسبات و همکاری های اقتصادی و فرهنگی و علمی دو طرف بیش از گذشته فراهم شود.

مدیرعامل ایرنا با تشریح ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی ایران و تاثیرگذاری فرهنگ غنی ایرانی بر اقوام مختلف گفت: بسیاری از شخصیت ها و محققان خارجی با مطالعه تاریخ و تمدن کهن ایران و بازدید از جاذبه‌های غنی گردشگری و فرهنگی ایران شیفته ایران شده اند.

زمینه توسعه فعالیت‌های رسانه ای ایرنا در خارج از کشور بیش از گذشته فراهم شود

نادری با بیان آمار و ارقامی از گستردگی فعالیت ایرنا در داخل و خارج یکی از راهبردهای جدید ایرنا را ایفای نقش فعالتر در عرصه منطقه و جهان و رصد دقیق تحولات و رویدادهای خبری دانست و  ابراز امیدواری کرد زمینه توسعه فعالیت‌های رسانه ای ایرنا در خارج از کشور بیش از گذشته فراهم شود.

مدیرعامل ایرنا به گفت و گوهای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران که به میزبانی اتریش برگزار شده است اشاره کرد و گفت: به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران همچنان به این توافق پایبند باقی ماند.

وی با مروری بر مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات هسته‌ای و تاکید مقامات بلند پایه کشورمان در این خصوص؛ نقش فعال تیم مذاکره کننده ایران برای رفع تحریم ها را یادآور شد گفت: در دولت سیزدهم تلاش شده است تا پیامدهای اعمال تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا که مغایر با برجام است جبران شود.

آمریکا مسیر مذاکرات را دشوار کرده است

نادری تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه آمریکایی‌ها همچنان نسبت به جبران اقدامات مخربی که در قبال توافقنامه برجام داشته‌اند اقدام نکرده و مسیر را برای توافق دشوار کرده است.

وی افزود: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران بارها حسن نیت خود را نشان داده و اکنون طرف مقابل باید تصمیم سیاسی خود را در این خصوص بگیرد.

ریشه های مناقشه روسیه و اوکراین بررسی شود

مدیرعامل ایرنا همچنین درباره مناقشه روسیه و اوکراین از قدرت های غربی که کوشیدند با قربانی کردن اوکراین معادلات جهانی را به سود خود پیش ببرند انتقاد کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره با جنگ و کشتار مخالف بوده و این موضع را بارها اعلام کرده اما لازم می‌دانیم ریشه‌های این واقعه نیز بررسی شود.

مدیرعامل ایرنا گفت: بدون شک با توجه به جایگاه مرجعیت رسانه ای ایرنا توسعه همکاری های خبرگزاری های رسمی ایران و اتریش می تواند زمینه رشد و توسعه فعالیت های در سایر عرصه ها را فراهم کند.

به گزارش ایرنا؛ سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار؛ ضمن قدردانی از مدیرعامل ایرنا برای فراهم شدن این دیدار از بخش های مختلف اتاق خبر ایرنا دیدن کرد و از نزدیک در جریان فرایند تهیه و انتشار اخبار قرار گرفت./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: سفیر اتریش در ایران گسترش همکاری های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران مذاکرات هسته ای مدیرعامل ایرنا اتریش در ایران سفیر اتریش تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد

مخالفت هواداران بایرن مونیخ تأثیری روی مدیران این باشگاه نگذاشته است

طرفداری | چند روز پیش برخی هواداران بایرن مونیخ یک کارزار اینترنتی راه انداختند که گویا تاکنون بیش از 10,000 نفر در آن شرکت کرده‌اند. در این کارزار، هواداران خواستار ماندن توماس توخل شدند و مخالفت خود را نیز با رالف رانگنیک اعلام کردند.

به گزارش فیلیپ کسلر و مانوئل بونکه از TZ؛ مدیران بایرن مونیخ به خوبی متوجه هستند که گزینه مورد نظر هواداران یک شخص دیگر به‌جای رالف رانگنیک است اما با این وجود، مخالفت هواداران قرار نیست تصمیم آن‌ها برای امضای قرارداد با رانگنیک را تغییر دهد.

بیش‌تر بخوانید: ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران

بایرن مونیخ چه غرامتی باید به فدراسیون فوتبال اتریش بپردازد؟

در مونیخ فرض می‌کنند غرامتی که برای رالف رانگنیک باید به فدراسیون فوتبال اتریش پرداخت کنند، یک عدد یک رقمی میلیون یورویی خواهد بود. با این حال اتریشی‌ها انتظار یک عدد دو رقمی دارند به خصوص اینکه بایرن مونیخ در سال 2021 برای یولیان ناگلزمان، مبلغ پایه 15 میلیون یورو به لایپزیش پرداخت کرد. گفتنی است قرارداد رانگنیک با تیم ملی اتریش تا سال جام جهانی 2026 اعتبار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی