Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@18:28:54 GMT

فیفا هم پول روسیه را نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۸۵۸۰

 فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) پرداخت مطالبات روسیه به عنوان بخشی از طرح «میراث» جام جهانی ۲۰۱۸ را متوقف کرده است.

به گزارش ایرنا، «ماکسیم میتروفانوف» مدیر بخش توسعه اتحادیه فوتبال روسیه در این‌باره گفت: درآمدهای حاصل از طرح میراث فیفا را می‌توان در بخش سازماندهی مسابقات جوانان هزینه کرد. ۳۰ درصد از مطالبات این طرح از سوی فیفا پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حالا فیفا پرداختی‌ها را تعلیق کرده اما لغو نکرده است. در نتیجه، براساس موضوع فیفا، امیدواریم این پرداخت‌ها لغو نشود. به‌هر حال، ما برای تامین بودجه و در راستای شناسایی نحوه سرمایه‌گذاری در این حوزه پس از سال ۲۰۲۵، به‌دنبال منابع دیگری هستیم. وظیفه داریم که ظرف مدت ۵ سال، سیستمی کارآمد را برای فوتبال جوانان در روسیه ایجاد کنیم.

فیفا همواره از طرح میراث خود به عنوان بخشی مهم از منافع و مزایای همیشگی و ماندگار میزبانی از جام جهانی برای کشورها یاد کرده است.

براساس برآوردها، روسیه برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۸، دست کم ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرده است؛ تورنمنتی که به طور گسترده و فراگیر از آن به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های تاریخ جام جهانی یاد می‌شود.

روسیه در این رویداد و برگزاری بازی‌ها که در ۱۲ ورزشگاه در ۱۱ شهر این کشور برگزار شد، تقریبا از ۳ میلیون میهمان میزبانی کرد.

بدنبال حمله نظامی مسکو به اوکراین در اواخر فوریه، فیفا از جمله فدراسیون‌های جهانی بود که تیم‌های روسیه و بلاروس را از حضور در رقابت‌ها محروم کرد.

اتحادقه فوتبال اروپا(یوفا) نیز اقدام مشابهی انجام داد و علاوه بر این، امتیاز میزبانی از فینال لیگ قهرمانان اروپا را از سن‌پترزبورگ گرفت.

«الکساندر سوروکین» یکی از مقامات فوتبال روسیه و عضو کمیته سازماندهی جام جهانی ۲۰۱۸، گفته است که مذاکرات برای دریافت غرامت از یوفا در حال انجام است. روسیه همچنین نسبت به محرومیت از سوی یوفا و فیفا به دادگاه عالی ورزش(کاس) درخواست استیناف داده است.

هر چند این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود و تیم ملی فوتبال روسیه از مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد. رای نهایی کاس هنوز صادر نشده و براساس گزارش‌ها در ماه مه اعلام خواهد شد.

«جیانی اینفانتینو» رییس فیفا در جریان رویدادی در دوحه پایتخت قطر، گفت که «هنوز خاطرات خوبی از جام جهانی ۲۰۱۸ دارد و اینکه تعلیق تیم‌های روسیه «تصمیم سختی» برای او بوده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی؛ شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان