Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت این کشور از گزارش‌ها مبنی بر اینکه محموله نفت‌کش روسی توقیف شده توسط یونان، متعلق به ایران است، با خبر می‌باشد اما توضیحی درباره صحت آن‌ها ارائه نداد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با قدردانی از تلاش‌های یونان برای اجرایی کردن تحریم‌های روسیه و توقیف یک نفت‌کش روسی به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، گفت، «ما از گزارش‌هایی که نشان می‌دهند این نفت‌کش حامل نفت ایران است، باخبریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او اما هیچ موضعی درباره تایید یا رد صحت این گزارش‌ها اتخاذ نکرد.

گارد ساحلی یونان سه‌شنبه اعلام کرد، یک نفت‌کش‌ روسی را در بندر اویا در راستای تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا بر مسکو در پی جنگ اوکراین توقیف کرده است.

مسئولان یونانی می‌گویند تنها نفتکش توقیف شده است و محمولا آن توقیف نیست.

پیش‌از این در ماه جاری میلادی[آوریل]، اتحادیه اروپا کشتی‌های تحت پرچم روسی را از ورود به بنادر ۲۷ کشور عضو این اتحادیه منع کرد.

سفارت روسیه در آتن، در صفحه توییترش اعلام کرد، در حال بررسی این مورد بوده و با مقامات یونانی در تماس است.

یک‌ مقام وزارت کشتیرانی یونان در این باره گفت: این کشتی به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف شده است.

یک مقام گارد ساحلی یونان گفت، محموله این کشتی توقیف نشده است. مشخص نیست اجاره‌کننده این محموله کیست اما تحت مدیریت شرکت Transmorflot  در روسیه است. این شرکت توضیحی در این باره ارئه نداده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نفت ایران تحریم نفت ایران توقیف نفتکش ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اتحادیه اروپا توقیف شده نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه