Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک"، وزارت خارجه اوکراین در بیانیه‌ای تصریح کرد: اوکراین همواره متعهد به حل و فصل صلح آمیز و دیپلماتیک مناقشه (با روسیه) بوده است. ما همچنین با پیشنهاد آتش بس بشردوستانه که  توسط مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری در جریان سفرش به اوکراین ارائه شده بود، موافقت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت خارجه اوکراین تاکید کرد، این آتش بس چهار روزه می‌تواند به غیر نظامیان اجازه دهد تا از مناطق درگیری و حساس خارج شوند. 

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شد. 

وی در جمع خبرنگاران افزود:  دوره چهار روزه عید پاک مسیحیان ارتدوکس باید لحظه‌ای برای اتحاد جهت نجات جان‌ها و ادامه گفت وگو برای پایان دادن به رنج در اوکراین باشد.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: به جای گرامی داشت زندگی جدید، این عید پاک مصادف با حمله روسیه در شرق اوکراین است. تمرکز شدید نیروها و تسلیحات جنگی (در شرق اوکراین) ، این نبرد را ناگزیر خشونت‌بارتر، خونین‌تر و مخرب‌تر می‌کند. 

گوترش خواستار توقف بشردوستانه جنگ از پنجشنبه مقدس تا یکشنبه عید پاک مسیحیان در ۲۴ آوریل شد و تصریح کرد: درخواست عید پاک برای اوکراین، امکان بازگشایی کریدورهای بشردوستانه را فراهم می‌کند. 

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری که به تازگی از اوکراین بازگشته، قرار است برای برقراری مذاکرات میان مسکو و کی‌یف به ترکیه سفر کند. 

معاون دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد قصد دارد اواخر این هفته به ترکیه برود تا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرده و راه‌هایی که سازمان ملل می‌تواند بوسیله آن‌ها از روند حفظ صلح و مذاکرات بین اوکراین و روسیه حمایت کند، شناسایی کند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 


 

برچسب‌ها اوکراین روسیه سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه سازمان ملل متحد اوکراین روسیه سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل سازمان ملل متحد چهار روزه عید پاک آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که درخواست ما برای دستیابی به عضویت کامل در این سازمان را مورد بررسی مجدد قرار بدهد.

منصور ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند از راه حل دو دولتی حمایت کند و در حالی که اسرائیل تلاش می‌کند کشورفلسطین را نابود کند بایستد و تماشا کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تاکید کرد: پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به این اشاره می‌کند که موضوع برپایی کشور فلسطین در گرو امیال تندروها در اسرائیل نیست.

منصور ادامه داد: مجمع عمومی سازمان ملل در روز ۱۰ مه نشستی فوق‌العاده دارد و ما مطمین هستیم که این مجمع از عضویت کامل ما در سازمان ملل متحد حمایت خواهد کرد.

همچنین نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد با اشاره به جنگ غزه گفت: جنایت‌ها علیه ملت فلسطین ادامه دارد و گورهایی جمعی در اطراف بیمارستان‌هایی که با یورش اسرائیل مواجه بودند پیدا شده است.

منصور با اشاره به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه ادامه داد: باید از عملیات نظامی در رفح جلوگیری شود و به صورت فوری توافق آتش‌بس حاصل شود.

کد خبر 6094584

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است