Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، محمدرضا برهمند روز چهارشنبه در جریان بازدید مدیران یکی از شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی چین از این منطقه ویژه اقتصادی افزود: معافیت های قانونی، زیرساخت های ایجاد شده به ویژه اتصال این منطقه به نقطه صفر مرزی و شبکه ریل عریض کشورهای آسیای مرکزی و شبکه ریل سراسری از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سرخس می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با عنایت به  ساخت سایت کانتینری و مجاور سازی خطوط ریلی نرمال و عریض و همچنین ایجاد بسترهای توسعه ای تا پایان سال جاری و تکمیل زیرساختهای مورد نیاز، این منطقه ویژه به مرکز ثقل تجارت فرامنطقه ای تبدیل می شود.

حسن نوری زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان سرخس نیز در این نشست با اعلام حمایت همه جانبه دولت و مدیران شهرستان از روند مثبت تحولات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: به طور کامل پای کار فعال سازی منطقه و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری صنعتی هستیم و سرمایه گذاران به خصوص خارجی ها از امنیت بالایی برای ایجاد بستر سرمایه گذاری برخوردارند.

مدیر ارشد شرکت لجستیکی چینی که پیش از این سرمایه گذاری عظیمی در کشورهای امارات، ترکیه، قزاقستان و قرقیزستان داشته است گفت: با وجود ظرفیت بالای لجستیکی، منطقه ویژه سرخس می‌تواند به بزرگترین مرکز تبادلات کالایی در منطقه تبدیل شود.

وی اعلام کرد: مدت زیادی است که در مورد کریدورهای بین المللی تجاری مطالعه می کنیم و منطقه ویژه اقتصادی سرخس را زیر نظر داشتیم، حالا که بصورت میدانی از این مکان بازدید نمودیم می‌توان گفت؛ منطقه ویژه اقتصادی سرخس می تواند به مرکز تهاتر و بارانداز کالا برای چین، از حوزه آسیای مرکزی تا کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شود.

مدیر ارشد این شرکت چینی به جایگاه ویژه منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مسیرهای بین المللی تجارت اشاره کرد و گفت: به دنبال انتقال کالا از چین و کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق این منطقه ویژه و همچنین ترانزیت کالاهای چینی به کشورهای افغانستان و پاکستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از طریق این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در سایت ریلی منطقه ویژه سرخس و استفاده از مدل تهاتر کالا به جای نقل و انتقال ارز  اعلام می کنیم و امیدواریم در جلسه مهمی که با مدیر عامل محترم منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مشهد خواهیم داشت به مدل مناسبی برای همکاری سریع و ایجاد بستر لازم برسیم.

امروز چهارشنبه مدیران ارشد این شرکت بزرگ فعال در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از امکانات و زیرساخت‌های شهرستان سرخس و منطقه ویژه اقتصادی سرخس از جمله فرودگاه، خطوط ریلی، گمرک و پایانه مرزی بازدید کردند.

ازبکستان،  تاجیکستان،  ترکمنستان،  قزاقستان و قرقیزستان مجموعه کشورهای آسیای مرکزی را تشکیل می دهند.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در جوار نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.  

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد. این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.  

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی همجوار با کشورهای ترکمنستان و افغانستان است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سرخس ترانزیت آسیای مرکزی چین منطقه ویژه اقتصادی سرخس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سرخس ترانزیت جمهوری اسلامی ایران سرخس ترانزیت آسیای مرکزی چین منطقه ویژه اقتصادی سرخس منطقه ویژه اقتصادی سرخس آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای راه های سیستان و بلوچستان

تین نیوز

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمامی محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطاء الله اکبری افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

اکبری با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرز بودن این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره مندی از منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه های این خطه بویژه محور چابهار میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: بهبود وضعیت راه های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده ای و ارتباط تجاری ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم