Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:28:30 GMT

پرواز دل‌های حاجتمند در ملکوت نخستین شب قدر

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۴۲۸

پرواز دل‌های حاجتمند در ملکوت نخستین شب قدر

به گزارش ایرنا، مؤمنان شب زنده دار دیار استان سمنان، در نخستین شب از لیالی قدر گزارش هم زمان با دیگر هموطنانشان در سراسر کشور، خداوند را هزاران بار با اسامی اعظمش خواندند و آیات الهی را همچون تاجی بر سر نهادند و از درگاه ایزد منان طلب آمرزش کردند.
دست‌های نیاز سمنانی به درگاه بی‌نیاز در اولین شب قدر به آسمان بلند شد تا از برکات این شب پرفضیلت بهره‌مند شوند و در بین نجوای خالصانه  ملتمسان نوای شفاعت برای بیماران، سرافرازی ایران اسلامی، عاقبت به خیری جوانان، آبرومندی پدران و مادران، برآورده شدن حوائج خود و دیگران در گوشه و کنار این استان شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شب قدر از شب‌های پرفضیلتی است که مردم دیندار استان سمنان دل‌ها و روان‌هایی که ماه‌ها به‌ واسطه شیوع ویروس کرونا در التهاب و اضطراب بود را امشب در سایه دعا و مناجات با خدا به آرامش دعوت می‌کنند.
سعیده محمودی از مومنان سمنانی که برای آئین شب احیا به مسجد پنج‌تن آل عبا(ع) سمنان آمده بود در به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون که ۵۰ سال از خداوند عمر گرفته‌ام، حتی در اوج همه‌گیری ویروس کرونا از فضیلت‌های شب قدر غافل نشدم و خوشحالم امسال نیز قسمت شد تا در این مراسم معنوی شرکت کنم.
وی ادامه داد: شب قدر از شب‌های پر فضیلتی است که قرآن نیز در این شب نازل شده و هر بنده‌ای که در این شب با دل شکسته و خالصانه به درگاه خدا طلب نیاز کند دست خالی برنمی‌گردد.
نرگس شاه‌مرادی یکی دیگر از شهروندان گفت: طاقت ماندن در خانه شب احیا را نداشتم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آمده‌ام تا در مسجد اعمال شب قدر را به جا آورم.
وی اضافه کرد: دعا می‌کنم تا هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا ریشه‌کن شود و دوباره مانند گذشته بدون دغدغه در مساجد ساعات طولانی عزاداری کنیم و در شب تعیین سرنوشت از خداوند طلب عفو کنیم.
الهه ۳۰ ساله نیز با بیان اینکه برگزاری این مراسم معنوی به صورت جمعی حال و هوای دیگری دارد، گفت: از زمانی که مدرسه ابتدایی می‌رفتم امکان نداشت که شب احیا در خانه بمانم و حتی در روزهای سرد زمستان که مسجد محله‌مان هنوز تکمیل نشده بود با وجود سن کمی که داشتم در فضایی سرد تا انجام کامل اعمال شب احیا بیدار می‌ماندم و حدود دو سالی بود که کرونا همه‌چیز را تحت تاثیر قرار داده و ما را مجبور به ماندن در خانه و انجام اعمال شب قدر در خانه کرده بود و خوشحالم دوباره از خداوند مهربان عمر گرفتم و قسمتم شد  امسال در مراسم باشکوه شب قدر در مسجد حضور داشته باشم.
وی گفت: امیدوارم به عظمت این شب عزیز کرونا ریشه‌کن شود.
به گزارش ایرنا، شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ساله انسان‌هاست. قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن می‌گوید. قرآن و روایات ارزش شب قدر را بیش از هزار ماه می‌دانند. این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و در آن، فرشتگان به زمین می‌آیند و بنابر برخی از احادیث شیعه، مقدرات سال آینده بندگان را بر امام عرضه می‌کنند.
زمان دقیق شب قدر، روشن نیست، ولی بر اساس بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و به احتمال زیاد یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و یا ۲۳ این ماه است. شیعیان بر شب ۲۳ رمضان و اهل سنت بر شب ۲۷ رمضان تاکید بیشتری دارند.

شیعیان در این شب‌ها با الگوگیری از معصومان(ع)، به شب‌زنده‌داری، خواندن قرآن، دعا و دیگر آیین‌ها و اعمال این شب می‌پردازند. ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) در این شب‌ها نیز به اهمیت آن‌ نزد شیعیان افزوده و سوگواری برای آن امام با آیین‌های شب قدر همراه شده است.

برچسب‌ها سمنان شب قدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان شب قدر سمنان شب قدر شب احیا شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن