Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:07:59 GMT

۷۰ میلیون پوند برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۹۶۳

۷۰ میلیون پوند برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا!

تخصیص بودجه ۷۰ میلیون پوندی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، جلوگیری از آتش‌سوزی در سواحل با نصب سطل‌های باربیکیو، تعهد منطقه‌ها برای به‌کارگیری اقدامات مشترک آب‌وهوایی، آغاز ساخت ۵۷ مسکن حمایتی مقرون‌به‌صرفه و سرمایه‌گذاری روی کاهش اثرات فرسایش سواحل عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر منچستر با تعیین بودجه‌ای ۷۰ میلیون پوندی به حمایت از کسب‌وکارهایی می‌پردازد که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا دچار آسیب و افول شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دریافت بودجه، صاحبان این کسب‌وکارها باید با ثبت‌نام در صندوق تعیین‌شده، وضعیت خود را به شورای شهر اطلاع دهند و بودجه مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بودجه تعیین‌شده بخشی از بسته ملی ۱.۵ میلیارد پوندی دولتی در پاسخ به بیماری همه‌گیر جهانی کرونا است. این بسته در راستای کمک به مشاغلی برنامه‌ریزی شده است که برای بازپرداخت نرخ‌های تجاری خود با مشکل مواجه هستند. نرخ تجاری یک مالیات محلی برای اکثر مغازه‌ها، ادارات، انبارها، کارخانه‌ها و غیره است که توسط همه صاحبان اموال تجاری پرداخته می‌شود و طرح شورای شهر منچستر می‌تواند تا صد درصد از صورتحساب نرخ‌های تجاری را برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ پرداخت کند.

مشاغل واجد شرایط برای دریافت این بودجه عبارتند از تبلیغات در فضای باز، اپراتورهای پارکینگ، فضاهای کار مشترک، خیریه‌ها، مشاغل بازیافت، بعضی از مشاغل عمده‌فروشی، آموزشگاه‌های زبان، آژانس‌های کاریابی و کسب‌وکارهای زنجیره تأمین برای بخش‌هایی که تحت تأثیر همه‌گیری قرار گرفته‌اند.

نورث‌نورفولک؛ جلوگیری از آتش‌سوزی در سواحل با نصب سطل‌های باربیکیو

در راستای مقابله با خطرات ناشی از آتش‌سوزی، شورای شهر نورث‌نورفولک (NNDC) در ۱۰ نقطه ساحلی شهر خود سطل‌هایی مخصوص جمع‌آوری زباله‌های باربیکیو نصب کرده است تا تفریح‌کنندگان پس از پختن کباب، بقایای آتش خود را در این سطل‌ها بریزند. سطل زباله‌های جدید مخصوص باربیکیو به‌منظور کاهش خطر آتش‌سوزی و ایمن نگه داشتن ذغال‌ها و خاکسترهای داغ باقی‌مانده، از فولاد گالوانیزه ساخته شده است و تأمین مالی آن توسط برنامه بهبود تجهیزات پسماند به‌عنوان بخشی از طرح زیرساختی شورا در این زمینه انجام گرفته است.

عضو بخش محیط‌زیست شورای شهر نورث‌نورفولک ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات شورا برای توسعه و بهبود امکانات دفع زباله خود در شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد تفریحی نورث‌نورفولک گفت: «ایجاد منقل‌های به‌اصطلاح صحرایی در مناطق ساحلی نورث‌نورفولک سال‌به‌سال در حال افزایش است. امیدوارم نصب سطل زباله‌های باربیکیو باعث تشویق کاربران به اتخاذ رفتاری مسئولانه در برابر آتش‌های برافروخته توسط خودشان باشد.»

شورای شهر نورث‌نورفولک همچنین اعلام کرد که درست کردن کباب برای بیش از ۱۲ نفر در این منطقه منوط بر اخذ اجازه از شورا از یک‌هفته قبل است و پس از آن شورا به پلیس منطقه، گارد ساحلی و مقامات محلی در این‌باره اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

لندن؛ تعهد منطقه‌ها برای به‌کارگیری اقدامات مشترک آب‌وهوایی

شورای شهر لندن در حال انتشار طرح «اقدامات جدید برنامه تغییرات آب‌وهوایی» است که نحوه همکاری منطقه‌های لندن را برای دستیابی به اهداف کربن‌صفر در سراسر پایتخت مشخص می‌کند. این طرح فرصتی واقعی برای همکاری منطقه‌های سراسر لندن در راستای پیشبرد هدف کربن‌زدایی شهر است که از بیانیه تأیید شده مشترک و بلندپروازانه کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن و شبکه مدیران محیط‌زیست پایتخت در رابطه با تغییرات آب‌وهوایی استخراج شده است. این بیانیه شهرداری‌های لندن را متعهد به ارائه برنامه‌های مهمی می‌کند که مسائل کلیدی تغییرات آب‌وهوایی را مد نظر قرار می‌دهد.

طرح اقدامات جدید برنامه تغییرات آب‌وهوایی در راستای حصول اطمینان از تبدیل شدن لندن به یک شهر کربن‌صفر خالص و برای رسیدگی و مقابله با نابرابری‌ها در جوامع متنوع آن طراحی شده است. آن‌ها همچنین بر نیاز به تخصیص بودجه بیشتر برای مقابله با وضعیت اضطراری آب‌وهوا تأکید دارند و خاطرنشان می‌کنند که به‌حداقل رساندن تغییرات آب‌وهوایی تا سطوح ایمن تنها در صورتی موفق خواهد بود که بودجه مناسب به این امر اختصاص یابد و برای دستیابی به آن میان همه بخش‌ها و مناطق سراسر پایتخت همکاری صورت گیرد. برنامه‌های عملیاتی این طرح همچنین نیازمند گسترش مهارت‌ها و مشاغل سبز به‌منظور اجرای این طرح بلندپروازانه و حیاتی است. هدایت عملیاتی و نظارت بر پیشرفت هر یک از برنامه‌های تغییرات آب‌وهوایی شورای شهر لندن برعهده یک یا دو ناحیه اصلی قرار دارد.

تورنتو؛ آغاز ساخت ۵۷ مسکن حمایتی مقرون‌به‌صرفه

شورای شهر تورنتو از آغاز ساخت ۵۷ مسکن حمایتی جدید و مقرون‌به‌صرفه در دانالک ۳۹ خبر داد که با استفاده از ساخت‌وساز مدولار ایجاد خواهد شد. این خانه‌ها که برای افراد بی‌خانمان از جمله زنان بی‌سرپرست، سالمندان، افراد بومی، جوامع نژادی و افراد دارای معلولیت، مسکن‌های حمایتی دائمی، پایدار و مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌کند بخشی از برنامه «خانه‌سازی تا ۲۰۲۰-۲۰۳۰» و نقطه عطفی مشارکتی میان شهر تورنتو و دولت‌های فدرال و استانی است. خانه‌ها در زمینی ساخته خواهد شد که توسط شرکت مسکن اجتماعی تورنتو تأمین می‌شود و برای ساخت آن‌ها بودجه سرمایه فدرال با حمایت‌های استانی در راستای تسریع توسعه از طریق دستور منطقه‌بندی وزارت کشور و تحویل پروژه شهرداری ترکیب می‌شود.

ایست‌رایدینگ؛ سرمایه‌گذاری روی کاهش اثرات فرسایش سواحل

شورای شهر ایست‌رایدینگ با دریافت بودجه ۱.۵ میلیون پوندی، به آزمودن راهکارهای جدید برای کاهش اثرات فرسایش سواحل خود اقدام کرده است. این بودجه بخشی از یک پروژه آزمایشی بزرگ و مشترک با شورای شهر نورث‌نورفولک به ارزش ۳۶ میلیون پوند با این هدف است که به جای تلاش مuستقیم برای جلوگیری از فرسایش سواحل، راهکارهای زندگی با فرسایش سواحل را مورد بررسی قرار دهد و برای آزمایش طیف وسیعی از اقدامات و راهکارهای جدید در راستای پیشگیری از بروز این معضل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آژانس محیط‌زیست شورای شهر ایست‌رایدینگ مدیریت این برنامه را برعهده دارد و از منطقه در حین توسعه و ارائه پروژه‌های محلی حمایت خواهد کرد. این سازمان همچنین به‌منظور بهبود آموزش‌ها در زمینه‌های مرتبط با افزایش مداوم سطح آگاهی همگانی، یافته‌های خود را با سایر مناطقی که با مسائل مشابه مواجه هستند به اشتراک خواهد گذاشت.

شورای شهر ایست‌رایدینگ طی پیاده‌سازی برنامه مذکور و در حالی‌که بعضی از اقدامات فوری حمایت‌کننده از تاب‌آوری طولانی‌مدت جوامع نزدیک سواحل را مورد آزمایش قرار می‌دهد از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی درازمدت ساکنان این مناطق برای آینده‌شان نیز حمایت خواهد کرد.

کد خبر 569296

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان پارلمان شهری پارلمان جهان پارلمان اروپا شهرهای جهان اقدامات شهرهای جهان شوراهای شهر شوراها شوراي شهر کرونا شورای شهر منچستر منچستر شورای شهر لندن شورای لندن لندن کربن صفر شهر کربن صفر تورنتو فرسایش محيط زيست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تغییرات آب وهوایی مقرون به صرفه فرسایش سواحل محیط زیست آتش سوزی منطقه ها سطل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها