Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون حمل‌ونقل و محیط زیست اروپا، هزینه عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی را در سه کلانشهر لندن، بیرمنگام و منچستر انگلستان را بالاتر از سایر شهرهای این قاره اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فدراسیون حمل‌ونقل و محیط زیست اروپا، هزینه تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی را در ۳۶ شهر قاره مورد مقایسه قرار داد که نتایج نشان داد لندن در جایگاه سی و ششم، منچستر در رده سی و پنجم و بیرمنگام در جایگاه سی و چهارم قرار داشت و به عنوان گران‌ترین شهرهای اروپا از نظر هزینه حمل‌ونقل عمومی شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که پیش از این، ساکنان شهرهای ذکر شده بارها از هزینه بالای حمل‌ونقل عمومی در شهرهای خود شاکی و مدعی شده بودند که ماهانه بین هشت تا ۱۰ درصد درآمد خود را صرف تردد در داخل شهر می‌کنند و همین امر، تأمین سایر ملزومات زندگی را برای آن‌ها مشکل کرده است.

از سوی دیگر، هزینه بالای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرهای بریتانیایی به کاهش گرایش مردم به عبور و مرور از طریق آن‌ها منجر شده که در نتیجه، ترافیک خودرویی و تبعات منفی ناشی از آن روز به روز رو به افزایش نهاده است.

این در حالی است که اسلو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر نروژ، بالاترین جایگاه شهرهای اروپایی را از نظر مقرون‌به صرفه بودن هزینه حمل‌ونقل عمومی از آن خود کرد چرا که نتیجه تحقیقات نشان داد، ساکنان شهر، ماهانه تنها حدود دو درصد از درآمد خود را در عوض استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه می‌کنند.

جالب است بدانید که نتیجه تحقیقات حاکی از تلاش‌های متفاوت مدیران شهرهای مختلف اروپا در راستای کاهش انتشار کربن از وسایل نقلیه عمومی بود که به عنوان یک محرک برای آگاه‌سازی دولت بریتانیا عمل کرد. در شهرهای انگلستان، با وجود ترویج وسایل نقلیه عمومی الکتریکی، استفاده از آن‌ها هزینه بالایی را برای شهروندان در پی دارد که البته این رویداد مغایر با استانداردهای تردد سبز اروپا به شمار می‌رود. در واقع، مدیران بریتانیایی نسبت به سایر شهرهای سراسر اروپا، کمک‌هزینه‌های کمتری را در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی قرار می‌دهند که همین امر، هزینه بالای عبور و مرور از طریق آن‌ها را برای شهروندان در پی داشته است. برای حل این بحران، برنامه‌ریزان باید علاوه بر سبزسازی وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی، برای کاهش هزینه‌های استفاده از آن‌ها نیز تدابیری به کار گیرند تا مردم را به تردد سبز سوق دهند. البته این اقدامات نباید تنها محدود به بخش حمل‌ونقل عمومی باشد، بلکه باید بهبود وضعیت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را نیز در بر گیرد تا در نهایت، تردد پاک بر کل قلمرو حاکم شود.

گزارش‌ها حاکی است که تا پیش از شیوع بیماری کووید ۱۹، ۷۲ درصد کل درآمدهای بخش حمل‌ونقل عمومی شهر از طریق کرایه‌ها تأمین می‌شد که این نرخ در پاریس، پایتخت فرانسه تنها به ۳۶ درصد می‌رسید.

هزینه بالای حمل‌ونقل در شهرهای بریتانیایی تمام انواع خودروهای عمومی را شامل می‌شود به طوری که مردم همواره از هزینه عبور و مرور به وسیله متروهای شهری نیز شاکی بوده‌اند. نکته جالب توجه این‌که هزینه تردد به وسیله خودروهای عمومی به ویژه قطارهای شهری، اخیراً افزایش قابل توجهی را نیز تجربه کرده و بار سنگین‌تری بر دوش مردم شهرهای لندن، بیرمنگام و منچستر قرار داده است.

الگوبرداری شهرهای بریتانیایی از سایر نقاط اروپا

در گزارش‌های مختلف آمده است که مدیران اغلب شهرهای اروپا در تلاش هستند اقداماتی اثربخش برای رسیدن به هدف صفر انتشار کربن اعمال کنند که تاکنون، پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه رخ داده است. در واقع، بسیاری از این شهرها طی چند سال اخیر، افزایش قابل توجه مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را تجربه کرده است، ضمن این‌که نوآوری‌هایی نیز در آن‌ها برای بیرون راندن خودروهای آلاینده و در نتیجه، کاهش انتشار کربن و آلودگی هوا پیاده شده است.

البته لندن نیز در مسیر رسیدن به هدف صفر انتشار کربن بسیار موفق عمل کرده و توانسته است با کسب امتیاز ۸. ۵۵، جایگاه دوازدهم شهرهای اروپایی را از آن خود کند. این در حالی است که بیرمنگام با امتیاز ۸. ۵۲ و منچستر با کسب امتیاز ۱. ۴۲ به ترتیب توانسته است جایگاه‌های هفدهم و سی‌ام را از آن خود کند.

اسلو از نظر پیاده‌سازی و موفقیت پروژه‌های هدف صفر انتشار کربن توانسته است جایگاه برتر شهرهای اروپایی را از آن خود کند که پس از آن، آمستردام در هلند، هلسینکی پایتخت فنلاند، کپنهاگ پایتخت دانمارک و پاریس در فرانسه به ترتیب به رتبه‌های دوم تا پنجم نائل شده است.

بسیاری از مدیران شهرهای موفق اروپا در زمینه هدف صفر انتشار کربن بر این باور هستند که تنها راه برای سبز سازی شهرها، کاهش هزینه‌های استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین ایمن‌سازی و افزایش قابلیت دسترسی به آن‌ها است که می‌تواند افراد بیشتری را به جایگزین کردن خودروهای شخصی با این وسایل سوق می‌دهد.

https://cities-today.com/uk-public-transport-ranked-most-expensive-in-europe/

کد خبر 569799

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان انگلستان بریتانیا لندن بیرمنگام بیرمنگام بریتانیا منچستر حمل و نقل عمومي نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تردد سبز هلسینکی هلسینکی فنلاند فنلاند آمستردام هلند کپنهاگ دانمارک اسلو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هدف صفر انتشار کربن وسایل نقلیه عمومی حمل ونقل عمومی شهرهای اروپا هزینه بالای عبور و مرور آن خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد

کمبود نگران‌کننده انسولین بیماران دیابتی در بریتانیا را به چالش کشیده و موجب افزایش استرس و اضطراب در میان ۴۰۰ هزار مبتلا به دیابت نوع یک در این کشور شده است‌.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا در حال حاضر با کمبود داروهایی از جمله داروهای اختلال نقص‌توجه و بیش‌فعالی، صرع و انسولین مواجه است که این امر به‌ویژه موجب افزایش نگرانی میان بیماران دیابتی نوع یک و خانواده‌های آن‌ها شده است.

تأمین منظم انسولین در بدن برای زندگی ضروری است و دسترسی قابل‌اعتماد به آن بخشی حیاتی از زندگی مبتلایان به دیابت نوع یک به‌شمار می‌رود که بدن آن‌ها به دلیل یک وضعیت خود ایمنی، نمی‌توانند به‌طور طبیعی انسولین بسازد، بنابراین باید هر روز آن را تزریق و دوز انسولین خود را تنظیم کنند.

کمبود انسولین و افزایش خطر زندگی

اخبار مربوط به هر گونه کمبود این دارو موجب ایجاد اضطراب قابل‌توجهی در افراد مبتلا به دیابت نوع یک می‌شود که برای سلامتی این بیماران به‌شدت مضر است. مبتلایان به دیابت نوع یک در عرض چند روز بدون انسولین جان خود را از دست می‌دهند و استرس ناشی از کمبود آن این امر را تسریع می‌کند.

گفته می‌شود که کمبود دارو در بریتانیا یک امر عادی است که برگزیت به تشدید آن منجر می‌شود، با این حال اداره ملی سلامت بریتانیا درصدد اطمینان‌بخشی به مبتلایان به دیابت نوع یک برآمده است تا بدانند در صورت در دسترس نبودن محصولات انسولین معمولی که استفاده می‌کنند، می‌توانند از فرمول‌های جایگزین بهره ببرند. با این حال تعدادی از افراد به دلیل تزریق «دوز نامناسب» با مشکلاتی مواجه شده و به دلیل کتواسیدوز (یک عارضه جانبی بالقوه تهدید کننده زندگی دیابت نوع یک) در بیمارستان بستری شده‌اند.

بنابراین تأثیر کمبود این دارو بر بیماران و داروخانه‌های جامعه بریتانیا همچنان یک نگرانی عمیق محسوب می‌شود. این قبیل کمبودها نه‌تنها بر توزیع به موقع داروها تأثیر می‌گذارد، بلکه فشار زیادی را از نظر عملیاتی و مالی بر داروخانه‌های جامعه وارد می‌آورد. از سوی دیگر ماهیت نامطمئن عرضه دارو، شرایط تهدید کننده زندگی را برای بیماران سراسر بریتانیا برجسته کرده است و مردم خواستار ساماندهی سیستم شکننده عرضه داروهای بریتانیا توسط دولت شده‌اند.

کمبود نگران‌کننده انسولین به‌عنوان جدیدترین موردی که بریتانیا را تحت‌تأثیر قرار داده است، باعث ایجاد استرس بالایی برای ۴۰۰ هزار فرد مبتلا دیابت در این کشور شده است و گفته می‌شود این محصولات در میان کمبود تولید جهانی تا سال آینده در دسترس نخواهد بود.

کد خبر 749027

دیگر خبرها

  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سردار آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سرداز آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!