Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:15:31 GMT

تامین آب بیش از ۳ هزار هکتار اراضی باشت از چاه ها

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۰۴۳۲

تامین آب بیش از ۳ هزار هکتار اراضی باشت از چاه ها

محمد انصاری در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیش از ۴ هزار هکتار زمین زراعی آبی در باشت وجود دارد که از این میزان تامین آب 300 هکتار آنها از طریق رودخانه ها انجام می شود.

وی بیان کرد: افزون بر ۳ هزارو 366 هکتار از زمین های آبی باشت از طریق چاه و  40 هکتار توسط چشمه و قنوات تامین آب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی باشت با اشاره به اینکه سالانه بطور متوسط 800 هکتار از زمین های کشاورزی آبی این شهرستان زیر کشت برنج، 800 هکتار کشت ذرت، 700 هکتار ماش و 100 هکتار کنجد و 150 هکتار خیار می رود، تصریح کرد: بیش از یک هزارو 400 هکتار از زمین های زراعی آبی باشت به دلیل خشکسالی و کم آبی تابستان زیر کشت نمی رود.

انصاری عنوان کرد: شغل 90 درصد مردم باشت کشاورزی است،بیشترین سطح زیر کشت آبی این شهرستان در حوزه شهر باشت است.

وی گفت: پایین بودن قیمت گندم  در سالهای گذشته  موجب شد کشاورزان دنبال کشت های با ریسک بالا بروند که خوشبختانه با حمایت دولت قیمت گندم از 50 هزار ریال به 115 هزار ریال رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت خاطرنشان کرد: با افزایش یک و نیم برابری قیمت گندم در کشت زراعی سال آینده مردم کشت های جایگزین انتخاب خواهند کرد.

انصاری بیان کرد: در آبیاری نوین میزان تلفات آب بسیار کم است و دولت در این زمینه از کشاورزان با پرداخت تسهیلات و کمک های بلا عوض حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه آبیاری نوین از سوی دولت پرداخت می شود، افزود: رویکرد دولت توسعه بخش کشاورزی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است که کشاورزان باید از این فرصت بیشتر و بهتر استفاده کنند.

انصاری اظهار کرد: کشت ماش و ذرت علوفه ای مهمترین کشت جایگزین است، این محصولات به زمان کشت تا برداشت به هفت تا هشت بار آبیاری نیاز دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس انصاری مدیرجهاد کشاورزی باشت اراضی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری