Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع، معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تمام نارضایتی که مردم از کیفیت پایین خودرو‌ها دارند را بر سر وزیر فعلی وارد کرد، باید فرصت داد تا مشکلات، علمی و مدیریت شده و با نسخه‌ای حساب شده، رفع شود.

حجت الله فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با دانشجو با بیان این‌که نباید تمام مأموریت‌ها و مسئولیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را به حوزه خودرو گره بزنیم، افزود: وزارت صمت حاصل تجمیع چندین وزارتخانه کلیدی کشور است و شامل حوزه‌های گسترده‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که امروز وزارت صمت مأموریت‌های بزرگی را بر عهده دارد، ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که تمام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت محدود و خلاصه به حوزه خودرو نیست.


عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: به‌طور یقین حوزه خودرو مشکلاتی دارد که باید برای حل آن‌ها راه‌کار‌هایی اندیشیده شود.


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت وزارت صمت در دولت قبل، بیان کرد: در حدود ۷ ماه گذشته که آقای فاطمی‌امین مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گرفته‌اند، قیمت سیمان بسیار افزایش یافته بود و در برخی مواقع حتی در بازار هم یافت نمی‌شد؛ اما با تدابیری که شخص وزیر اندیشیدند، تنظیم‌گری در حوزه سیمان انجام شد و از آن روز تاکنون بازار سیمان به ثبات رسیده است.

وی با اشاره به حوزه فولاد، افزود: زمانی‌که وزیر کنونی این وزارتخانه را تحویل گرفت، وضعیت فولاد در بورس را به یاد داریم، افرادی در قالب دلالی سود‌های کلانی به‌دست آوردند که با تدابیر اندیشیده شده توسط آقای فاطمی‌امین، بازار گسترده فولاد به‌طور تقریبی به ثبات رسید.

ثبات بازار لوازم خانگی؛ با تنظیم‌گری وزیر صمت
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت قیمت و عرضه لوازم خانگی در بازار پیش از آغاز به کار دولت جدید، عنوان کرد: در آغاز به کار دولت جدید، بسیاری از لوازم‌های خانگی در بازار یافت نمی‌شد و یا با قیمت‌های غیرواقعی عرضه می‌شد که با تنظیم‌گری وزیر صمت شرایط بهتر شد.

فیروزی با اشاره به میزان صادرات، بیان کرد: در دولت گذشته میزان صادرات به کشور‌های همسایه تنها در حوزه محصولات کشاورزی و صیفی‌جات بود، اما پس از حضور آقای فاطمی‌امین در وزارت صمت، میزان صادرات کشور افزایش یافته است.

باز شدن گره معادن
وی با اشاره به وضعیت معادن در کشور، اعلام کرد: در سال‌های گذشته شاهد راکد یا نیمه‌تعطیل بودن معادن بودیم، اما اکنون وزارت صمت در حال باز کردن بسیاری از گره‌ها در این حوزه است.

فیروزی خاطرنشان کرد: بنابراین هدف‌گذاری‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار درست است، بنابراین باید فرصت و زمانی را برای اجرای آن‌ها در نظر گرفت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از دیگر اقدامات وزارت صمت راه‌اندازی و فعال کردن مجموعه‌های اقتصادی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل در کشور است، افزود: بنابراین توفیقات بسیار زیادی به خاطر وجود برنامه‌های علمی، معقول و راهبردی وزارت صمت در جریان است و باید فرصت و زمان بیشتری را برای بهتر شدن شرایط در نظر گرفت.

فیروزی با تأکید بر این‌که ما نباید همه مأموریت‌های وزارت صمت را به حوزه خودرو گره بزنیم، توضیح داد: مشکلات چندین ساله و انباشته شده صنعت خودروسازی کشور به‌طور حتم در چندماه قابل حل نیست؛ بخشی از مشکلات موجود در صنعت خودروسازی مربوط به تحریم‌ها، مدیریت‌های نامناسب گذشته، زیاده‌خواهی‌ها، رانت‌ها، اعمال نفوذها، کم کاری‌ها و. است که باید رفع شود.

وی با بیان این‌که عزم دولت و وزیر صمت بر حل این مشکلات است و باید برای حل مشکلات فرصت داد، اضافه کرد: برنامه‌های وزیر در حوزه افزایش تولید، ارتقای کیفیت، تنظیم بازار، عرضه و تقاضا و خدمات پس از فروش بسیار منطقی و علمی و قابل اجراست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید اینطور القا شود که همه لوازم و ابزار حوزه صنعت خودرو در دست وزارت صمت است، بلکه همراهی همه دستگاه‌ها در این زمینه مؤثر است.

وی ادامه داد: وزیر صمت در واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها با رعایت حفظ حقوق دولت و آسیب ندیدن صنعت خودروسازی عزم جدی دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت بار‌ها تأکید کرده که موافق واردات مدیریت شده خودرو است و اکنون نیز تمام تلاش خود را برای واردات خودرو به نحوی که به تولید داخلی آسیبی وارد نشده و ارزی از کشور خارج نشود به کار می‌گیرد تا بتواند به مطالبه برخی برای استفاده از خودروی خارجی نیز پاسخ گوید.

وی گفت: نباید تمام نارضایتی که مردم از کیفیت پایین خودرو‌ها دارند را بر سر وزیر فعلی وارد کرد، بنابراین باید فرصت داد تا این مشکلات به صورت علمی و مدیریت شده و با نسخه‌ای حساب شده، رفع شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: واضح است که هیچ کسی مدافع این نیست که بعد از ۴۴ سال که نظام از صنعت خودرسازی داخل حمایت کرده، اما این صنعت هنوز نتوانسته به خواسته‌های مردم پاسخ مثبتی دهد، پس لازم است تحولی در این صنعت ایجاد شود.

وی با بیان این‌که مشکلات صنعت خودرو به‌طورحتم با یک معجزه یک شبه و یا چند ماههه قابل حل نیست، گفت: وزیر صمت و نمایندگان مجلس به ایجاد تحول در صنعت خودروسازی تأکید دارند، بنابراین سایر نهاد‌ها مانند صنعت قطعه‌سازی، فولاد، مس و ... که در صنعت خودرو سازی اثرگذار هستند نیز باید با دولت همراهی کنند تا اتفاقات خوبی در این صنعت ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی که اعتماد عمومی نسبت به صنعت خودروسازی داخلی کمی مخدوش شده است، هیئت نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی که ناظر بر اجرای درست سیاست‌های کلی است، باید با درک صحیح از شرایط فعلی و با توجه به لزوم تنظیم‌گری در بازار خودرو و پاسخگویی به درخواست مردم و همچنین لزوم ایجاد فضای رقابتی در کشور به منظور همراهی با دولت جدید برای واردات خودرو جهت تنظیم‌گری کمک کند.

وی افزود: متأسفانه وزارت صمت را به‌خاطر همین مسئله خودرو گرفتار کرده‌ایم و همین امر باعث شده حاشیه‌های زیادی را برای این وزارتخانه ایجاد شود.

فیروزی با تأکید بر این‌که مأموریت‌ها و وظایف وزارت صمت بسیار گسترده است، بیان کرد: در طرح جهش ملی مسکن اگر مأموریت وزارت صمت بیشتر از وزارت راه و شهرسازی نباشد، به‌طور قطع کمتر هم نیست، زیرا تأمین بسیاری از مصالح مورد نیاز طرح جهش مسکن بر عهده وزارت صمت است، بنابراین نباید وزارت صمت را تنها به حوزه خودرو محدود کنیم تا از مسئولیت و مأموریت بسیار مهم خود غافل شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین باید کمک کنیم تا حاشیه‌ها و فشار‌هایی که بخاطر وضعیت عرضه و تقاضا خودرو برای وزارت صمت و شخص وزیر ایجاد شده از بین برود. شورای هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نیز باید با دادن مجوز و ایجاد تنظیم‌گری کمک کنند تا دولت در حوزه تولید و ایجاد اشتغال و همچنین تحقق شعار سال، نقش خوبی را ایفا کند.

وی ادامه داد: متأسفانه صد‌ها شبکه و رسانه در خارج از کشور برای ناامید کردن مردم و افزایش مطالبات عمومی و ناکارآمد جلوه دادن نظام ایجاد شده است، پس باید این موضوع را هم مدنظر داشته باشیم و به مسائلی که از بیرون کشور دامن زده می‌شود، توجهی نکنیم، این‌که بخواهیم تریبونی برای بیان موضوعات غیرواقعی ایجاد کنیم کار درستی نیست.

فیروزی یادآور شد: باید از مطالبی که در رسانه‌های معاند به بهانه مطالبه‌گری و شفافیت مطرح می‌شود، عبور کنیم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری بار‌ها بر جهاد تببین و امیدآفرینی تأکید داشته‌اند؛ بیان کرد: متأسفانه بسیاری از تریبون‌ها به جای امیدآفرینی در مردم، تبدیل به رسانه‌هایی برای مطالبات غیرواقعی شده‌اند. برخی فکر می‌کنند که با فریاد زدن برخی مشکلات و مطالبات جایگاهی برای خود ایجاد می‌کنند، اما باید توجه داشت که همه ما بر یک کشتی سوار هستیم و بزرگ‌نمایی مشکلات بدون توجه به مقدورات، معذورات، محدودیت‌ها و شرایط فعلی کشور آسیب زدن به کشور و در حقیقت سوراخ کردن کشتی است.

فیروزی با بیان این‌که با بزرگ‌نمایی مشکلات فرصت حل مشکل را از مسئولان اجرایی خواهیم گرفت، گفت: ضمن پذیرفتن همه مشکلات باید به دولت و وزیر جدید فرصت داد تا بتوانند اتفاقات خوبی را در حوزه صنایع کشور رقم بزنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: در مجموع، اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی است و برنامه‌های او علمی، منطقی، قابل اجرا و اثرگذار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وزارت صمت نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت عضو کمیسیون صنایع صنعت خودروسازی حوزه خودرو وزارت صمت معدن و تجارت صنعت خودرو معادن مجلس نباید تمام مأموریت ها باید فرصت تنظیم گری وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید

 

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در زنجیره تامین بخش هایی را بیش از اندازه محدود کرده ایم در حالی که باید سیاست صنعت نساجی را تأمین کنیم، ما در زنجیره این صنعت یک محدودیت هایی داریم.  

 او گفت: به طور کلی در حوزه واردات پارچه باید محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم تا ظرفیت تولید های داخل کشور فعال تر شود، ما در تأمین مواد اولیه صنعت پارچه کشور مشکلی نداریم.  

 گرجی بیان کرد: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

او در خصوص حوزه فرش های ماشینی گفت: در حوزه فرش ماشینی تا یک میلیون دلار ظرفیت صادرات وجود دارد، اما افزایش صادرات نیاز به مجموعه اقداماتی دارد. بحث بازگشت ارز هم باید اصلاح شود که یکی از مهم ترین موانع است.

گرجی اضافه کرد: صادرات فرش ماشینی حدود ۲۸۰ میلیون دلار بوده که حدود یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی و پوشاک را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تاکسی های برقی وارد شد
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است