Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:41:30 GMT

ایران مرکز تعاملات جهانی و انتقال اسلام ناب است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۰۶۰۶

ایران مرکز تعاملات جهانی و انتقال اسلام ناب است

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در نشست با طلاب و نخبگان مذهبی کشورهای مختلف اظهار کرد: تعاملات با طلاب کشورهای مختلف باید افزایش یابد ، زیرا ایران مرکز تعاملات جهانی و انتقال اسلام ناب و تفکر انقلابی و دینی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: اسلام دینی است که می‌تواند انسان‌ها را با هر نژاد و آیینی کنار هم جمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شما نعمت تمسک به اسلام ناب را بدست آوردید، اسلامی که امام راحل در کشور ایران به ارمغان آورد و اسلام اصیل را گسترش داد.

نظری اظهار کرد: ما انقلاب اسلامی را به فرموده رهبری معظم انقلاب، با نام امام خمینی می‌شناسیم و شما این پیوند زیبا را با اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی که متعلق به جامعه بشریت است، ایجاد کرده‌اید.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب ما الگوی آزادی خواهان جهان است ،گفت : شما باید اندیشه امام خمینی و اسلام واقعی را به مردم کشورهای خود معرفی کنید و گسترش دهنده این تفکر باشید.

وی ادامه داد: شما طلاب می‌توانید هرکدام یک شیخ زکزاکی باشید، چرا که آرمان شما، آرمانی بلند است.

در این نشست که طلاب و نخبگان مذهبی از ۳۶ کشور جهان از جمله نیجریه، آفریقای جنوبی، افغانستان، هندوستان، آلمان، پاکستان، آذرباریجان، لبنان، یمن و عراق حضور داشتند، تعدادی از آن‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد راهکارهای گسترش معارف اسلامی و مشکلات مسلمانان در کشورهای خود، تقویت اقتصاد مسلمانان، جلوگیری از اسلام هراسی در غرب و لزوم افزایش مدارس علمیه در سایرکشورها و نیز جایگاه ایران در گسترش اسلام در جهان پرداختند.

کد خبر 5472238

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد استاندار خراسان رضوی یعقوبعلی نظری اسلام هراسی انقلاب اسلامی ایران بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه شب قدر آمار کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران شب های قدر خراسان رضوی مشهد شیراز ایلام گرگان ماه مبارك رمضان اسلام ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

در دیدار «محمدحسن حبیب ‌الله‌زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با خانم «زهرا زومروت سلجوق»، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی پیرامون توسعه همکاری‌ها میان ایران با این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

 به گزارش ایسنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت استفاده از نتایج تحقیقات این مرکز و تبادل و انتقال تجربیات کشورهای اسلامی در حوزه‌های مربوطه، خواستار افزایش همکاری‌ها و بهره‌ مندی بیشتر کشورمان از خدمات این نهاد سازمان همکاری اسلامی شد .

 وی همچنین بررسی امکان تعریف پروژه‌های مشترک با سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی و نیز مشارکت در پروژه‌های آن مرکز را از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری‌ها دانست.

خانم زهرا سلجوق، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی نیز با برشمردن برخی از زمینه‌های کاری آن مرکز در حوزه‌های مختلف، برای افزایش همکاری‌ها با کشورمان در زمینه‌های مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد .

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، حوزه‌های فعالیت این سازمان را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها با درخواست کشورهای عضو دانست و با اشاره به تجارب ارزشمند کشورمان در برخی از حوزه‌های فعالیت این مرکز بین المللی، آمادگی این نهاد برای  ارتقای همکاری و مناسبات کشورمان را اعلام کرد .

براساس این گزارش، مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که بر اساس مصوبه هشتمین نشست وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی (طرابلس) تاسیس و از اول ژوئن ۱۹۷۸ فعالیت خود را در آنکارا آغاز کرد.

 مهمترین وظایف این نهاد جمع آوری، پردازش و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی - اجتماعی برای استفاده کشورهای عضو، مطالعه و ارزیابی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو به منظور ارتقای همکاری میان کشورهای اسلامی و نیز سازماندهی برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای کشورهای عضو و اهداف کلی سازمان همکاری اسلامی  است .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور