Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری چهارشنبه شب در مراسم شب احیای ۱۹ ماه مبارک رمضان در امامزاده جعفر(ع) یزد اظهار داشت: شب قدر از اهمیت و عظمت بالایی برخوردار است و از شب‌هایی است که سرنوشت انسان و آنچه که انسان برای خود تدارک می بینید، برنامه ریزی و مقدر می شود.

وی با بیان اینکه شب قدر یک شب است اما در سه شب مخفی شده است، افزود: انسان در این شب ها آمادگی پیدا می کند که بتواند عنایات خدا را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری ادامه داد: ماه رمضان ماه تدارک زندگی سعادتمندانه برای انسان است و انسان باید در ماه رمضان آنچه که در تمام دوران سال، برای خود آرزو دارد، در شب‌های قدر برای آن دعا و آن را از خدا درخواست کند و به جبران گذشته بپردازد و غفلت ها و گناهان گذشته خود را جبران کند.

امام جمعه یزد افزود: یکی از اعمال شب های قدر، استغفار و طلب عفو و گذشت از خدای متعال است و در آیات قرآن نیز نسبت استغفار جمعی و فردی بشارت داده و فرموده که هرگاه استغفار کنید، نعمات الهی سرازیر می شود.

وی بیان کرد: روزانه ۷۰ مرتبه استغفار، انسان را در مسیر دوری از گناه قرار می دهد و بر اساس آیه قرآن، در صورتی که استغفار کنید، نعمات الهی بر شما باریده خواهد شد.
ناصری یادآور شد: استغفار جمعی، چهار نعمت بزرگ شامل بارش از آسمان، قدرت و توانمندی، اموال و اولاد را به انسان می رساند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما همواره در کنف رحمت رحمانیه خدا هستیم، اظهار داشت: خداوند متعال عنایات خود را به همه انسانها دارد اما برای دریافت رحمت خاص خدا، باید هر لحظه و هر آن به یاد خدا باشیم.
وی ادامه داد: همه ما هر آن و هر لحظه نیاز به لطف خدا داریم و اگر خدا یک لحظه به ما عنایت نکند، بسیاری از امور را نمی‌توانیم انجام دهیم.

ناصری با اشاره به دعای سحر ماه مبارک رمضان و سایر ادعیه بیان کرد: امام صادق در هنگام قرائت این ادعیه به درگاه خدا گریه می کردند و این درحالی است که از گناه معصوم بودند و این نشان از اهمیت دعا و التجا به درگاه خداوند متعال دارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: انسان باید خود را هر لحظه برای مرگ آماده کند و در هیچکدام از ساعات زندگی از خدا غفلت نکند و خود را در محضر خدا ببیند و بداند که هر عملی انجام دهد، همان عمل در فردای قیامت بر او وارد می شود.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که وقتی در ابتدای سفر آخرت قرار گرفتیم، ملائکه به استقبال ما بیایند و نامه اعمال ما سفید و پاک باشد.

ناصری اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا فضیلت های ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم و ضمن استغفار از گناهان گذشته، تلاش کنیم توشه ای برای جهان اخرت جمع آوری کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: زمانی که بندگان صالح خدا نزد خدا تضرع و از خدا طلب بخشش می کنند، مشخص می شود که مسیر بسیار سختی در سفر آخرت داریم بنابراین باید مراقبت کرده و دلهای خود را متوجه خدا و انبیا و اهل بیت(ع) کنیم.

وی تاکید کرد: همه باید مراقب باشیم تا شب های قدر را به راحتی از دست ندهیم و ضمن استغفار، خداوند متعال را به رسول خدا و اهل بیت(ع) واسطه قرار دهیم تا انشاالله مورد عنایت خداوند متعال قرار گیریم.

برچسب‌ها یزد شب قدر آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد شب قدر آیت الله محمدرضا ناصری یزد شب قدر آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد خداوند متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان

دریافت 18 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6094745

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد