Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش : طرح تغذیه دانش‌آموزان در مناطق محروم مدتی به خاطر شیوع کرونا قطع شده بود ، دوباره آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌اله الماسی در کرمانشاه از اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در سنین رشد و دوران ابتدایی نیاز به تغذیه دارند و طرح تغذیه دانش‌آموزان در مناطق محروم مدتی به خاطر شیوع کرونا قطع شده بود که دوباره آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که جهاد تببین از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: در تبیین دستاورد‌های آموزش و پرورش، تبیین قانون رتبه‌بندی معلمان ضرورت اساسی دارد.
الماسی با اشاره به این‌که مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، تدریس در کارگاه تخصصی یا دوره‌های ضمن خدمت، عضویت در کارگروه‌ها از شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان است، اظهار کرد: پژوهش‌های معلمان، تولید محتوا، کسب مقام در جشنواره‌ها از دیگر شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان است.
وی با بیان این‌که قانون رتبه‌بندی معلمان در مراحل اجرا قرار دارد و قانون یک ماه تعیین کرده که آیین‌نامه آن تدوین شود، اظهار کرد: پس از تدوین آیین‌نامه سه ماه برای اجرایی‌سازی این موضوع فرصت داده می‌شود و اکنون این قانون منتظر تصویب هیأت دولت است.
سرپرست دفتر حوزه وزارتی آموزش و پرورش با بیان این‌که در صورت تصویب فرآیند اجرایی‌سازی این آیین‌نامه در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و نواحی شروع می‌شود، بیان کرد: از هر زمانی که قانون رتبه بندی تصویب شود، فرآیند اجرایی آن و ابلاغ احکام از شهریور 1400 خواهد بود.
وی با بیان این‌که تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا بر رفتار‌های دانش‌آموزان تأثیر گذاشته است، بیان کرد: باید در مدارس جلسات توجیهی و برنامه‌های آموزشی برای آمادگی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مناطق محروم رتبه بندی معلمان دانش آموزان آموزش و پرورش مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری