Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:22:31 GMT

مرکز قلب شاهرود از بیمارستان امام حسین (ع) مستقل می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۱۷۷۲

مرکز قلب شاهرود از بیمارستان امام حسین (ع) مستقل می شود

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در تالار پورسینا این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش ها حاکی است در سال ۲۰۲۵ باید اوج ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در کشور شاهد بود و شهرستان شاهرود یکی از مناطقی است که درصد بالایی از ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی قلب بیمارستان میامی برای یک روز در هفته فعال شد، افزود: بخش آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که پیش از این با کمک بخش خصوصی اداره می شد، برای ارائه خدمت بهتر به مردم در اختیار بخش دولتی قرار گرفت و برخی از بخش ها مانند اسکن قلب که دچار رکود شده بود، به چرخه خدمت بازگشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر تلاش برای بزرگ تر شدن و بین المللی سازی این دانشگاه ابراز کرد: یکی از پیگیری های مهم در این زمینه تدوین سند تحول آموزشی است که امروز رونمایی می شود.

شیبانی، مهمترین سیاست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را بیشترین ارائه خدمت با بلاترین سطح تعامل درونی و برونی با تأکید بر توجه به مناطق محروم بر مبنای توسعه متوازن برشمرد و تصریح کرد: پیگیری دریافت مجوز پنج دانشکده جدید، راه اندازی ۲ خوابگاه نوساز، راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت روستای قلعه نو خرقان، راه اندازی پایگاه اورژانس فرومد و دریافت مجو برای پایگاه اورژانس جاده ای سطوه و نیز پایگاه شماره پنج شهر شاهرود در ناحیه دانشگاه، از جمله اقدامات انجام شده در ۱۲۰ روز گذشته است.

وی با اشاره به توجه این دانشگاه به حوزه پژوهش یادآور شد: فعال شدن قرارگاه جمعیت و گسترش مرکز رشد دانشگاه در راستای عمل به شعار سال از جمله برنامه های پیش رو است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین از تحویل رایگان تجهیزات بیمارستان میامی به ارزش یکهزار میلیارد ریال در هفته آتی خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش هایی از بیمارستان امام حسین (ع) دریافت شد که عملیات اجرایی تعدادی از آن ها امروز انجام می شود.

همچنین در این آیین امام جمعه شاهرود با اشاره به کلامی از امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: به فرموده ایشان انسان ها در عمر خود ۲ حال را تجربه می کنند به این شکل که روزی همه چیز به نفع آن ها و روز دیگر عکس آن است و در هر ۲ حالت نباید مغرور یا ناراحت شد چرا که در حال امتحان الهی هستند.

حجت الاسلام عباس امینی به فرارسیدن سالروز بزرگداشت سعدی هم اشاره ای داشت و توجه به پاسداشت زبان و خط فارسی در دستگاه های اجرایی را خواستار شد.

گفتنی است تجلیل از خیران سلامت، کلنگ زنی پنج طرح و افتتاح هفت طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دیگر برنامه های امروز است.

برچسب‌ها سلامت سمنان شاهرود طرح های عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سمنان شاهرود سلامت سمنان شاهرود طرح های عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)