Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@06:56:04 GMT

صدور قبض برق ۸۰ میلیونی!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۳۱۷۶

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: بیشترین قبوضی که برای مشترکان پرمصرف صادر شده در محدوده پنج میلیون تومان است اما در این بین مشترکی نیز وجود دارد که قبض برق ۲۰ یا ۲۵ میلیون تومانی هم کرده است. حتی در زمان‌هایی قبض ۸۰ میلیون تومانی نیز صادر شده اما نمی‌توان این قبض را برای یک خانه تصور کرد چراکه متعلق به واحدهایی است که ویژگی‌های خاصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: عبدالامیر یاقوتی با اشاره به وضعیت قبوض مشترکان پرمصرف، اظهار کرد: بررسی‌هایی در این زمینه روی مجموعه قبوضی که هزینه دوره آن‌ها بیش از پنج میلیون تومان باشد صورت گرفت که تعداد آن‌ها زیاد نبود و تقریبا ۲۸۰۰ مشترک را در بر می‌گرفت.

وی با اشاره به تاثیر افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بر میزان مصرف، تاکید کرد: یکی از عواملی که می‌تواند مشترکان را نسبت به نحوه مصرف آن حساس کند، قیمت آن کالا است. طبیعتا قبوض جدید  برای مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها مطابق الگو بود تغییری نیافت، اما مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشتند، با تغییراتی در قبوض خود مواجه شدند.

 مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اجرای این طرح مردم را نسبت به میزان مصرف حساس کرده است، گفت: شاید از اکنون زود باشد که بخواهیم در مورد تاثیر اجرای این طرح بر کیلووات ساعت صحبت کنیم؛ چراکه عوامل زیادی روی کیلووات ساعت اثر می‌گذارد و صرفا در این حوزه بحث نرخ و تعرفه مطرح نیست؛ اما در کل باید گفت که اجرای این طرح مشترکان را حساس کرد و امیدواریم با روند و فرصت‌هایی که برای صرفه‌جویی وجود دارد مشترکان بتوانند خودشان را به سطح الگوی مصرف نزدیک کنند.

یاقوتی با اشاره به مشترکان کم مصرف نیز گفت: در تابستان به دلیل اینکه سطح الگوی مصرف افزایش پیدا می‌کند، طبیعتا تعداد مشترکان مشمول نیز افزایش می‌یابد و میزان مصرف نیز روند صعودی دارد اما با این حال در تابستان نزدیک به ۸۰ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف قرار دارند که آمار آن در پنج منطقه تعریف شده متفاوت است.

وی افزود: میزان الگو در مناطق عادی حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت، گرم ۱ در حوزه جنوبی ۳۰۰۰ کیلووات ساعت، گرم ۲ که تعداد آن کم و عموما در مرکز بوده حدود ۲۰۰۰ کیلووات ساعت، گرم ۳ که شامل مناطقی مانند قم، کاشان و قسمت‌هایی از استان یزد می‌شود حدود ۱۰۰۰ کیلووات ساعت و گرم ۴ که استان‌های شمالی هستند ۴۰۰ کیلووات ساعت است.

 مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر با اشاره به مشترکانی که قبوض برق آن‌ها رایگان شده است، اظهار کرد: طبق قانون جدیدی که ابلاغ شد، مشترکان کمیته امداد و بهزیستی شامل این طرح شدند. در سامانه بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده تا کنون نزدیک به ۸۰۰ هزار مشترک شناسایی شدند و البته هنوز آمار دقیقی از تعدادی که هزینه برقشان صفر شده در دسترس بنده نیست. منبع: ایسنا برچسب ها: صدور ، قبض برق ، 80میلیونی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صدور قبض برق 80میلیونی کیلووات ساعت میزان مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟