Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@12:02:14 GMT

مزایده اماکن ورزشی؛ درد مشترک ورزشکاران خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۳۴۷۹

مزایده اماکن ورزشی؛ درد مشترک ورزشکاران خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایرنا در راستای اجرای ماده پنج قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، اماکن ورزشی زیر پوشش اداره‌ کل ورزش و جوانان از طریق مزایده به مدت یک تا سه سال با شرایط عنوان شده در اسناد فراخوان به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

به اعتقاد برخی روسای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی برگزاری مزایده‌های اماکن دولتی ورزشی در بیشتر موارد نه تنها منفعتی برای ورزش استان به همراه نداشته بلکه قیمت‌های گزاف را وارد بخش ورزش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مشخص است اینکه در مزایده‌های اماکن ورزشی طبق قانون اولویت واگذاری با هیات‌های ورزشی است اما قیمت‌های اعلام شده، اعتبار و بودجه محدود هیات‌های ورزشی استان به آنها این اجازه را نمی‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در نشست با پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی استان که سه ساعت به طول انجامید پای مطالبات، مشکلات، درخواست‌ها، پیشنهادات و واگویه‌های آنها نشست؛ دیداری که همه امیدوارند از پسِ آن، خبرهای خوبی به گوش برسد.

رییس هیات جودو خراسان جنوبی گفت: در حالی با مزایده اماکن و سالن‌های ورزشی استان واگذار می‌شود که هیات‌های ورزشی از جمله هیات کارگری در این زمینه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی تهوری با بیان اینکه خراسان جنوبی جای مزایده‌های تشریفاتی نیست افزود: کرونا در 2 سال گذشته مانند سایر حوزه‌ها، مشکلات جدی به حوزه ورزش استان وارد کرد.

وی گفت: در 2 سال اخیر علیرغم اینکه هزینه باشگاه‌های ورزشی افزایش یافت اما مردم به دلیل شرایط نگران‌کننده کرونا تمایلی به حضور در اماکن ورزشی نداشتند یا باشگاه‌ها تعطیل بودند در حالی که حمایتی هم نشد و تسهیلات خیلی پایین و گره‌گشا نبود.

رییس هیات جودو خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶ تیم استان به مسابقات ملی اعزام شدند اظهار داشت: به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و اعتبار، برای اعزام جودوکاران به مسابقات ملی باید از اتوبوس استفاده کنیم که خستگی مسیر، مخاطرات جاده و خیلی از مشکلات را باید به جان خرید.

وی افزود: منطقه شمال شهر بیرجند افراد بسیار مستعد با روحیه بالا دارد اما سالن ورزشی در این منطقه نیست و شهرداری می‌تواند نقش بهتری ایفا کرده و در توسعه ورزش همگانی بیشتر ظاهر شوند.

تهوری عنوان کرد: نیاز است از اعتبارات ملی، استانی یا هر سرفصلی به جامعه ورزش استان کمک شود همچنین درخواست داریم نگاه ویژه‌ای به سهم یک درصدی دستگاه‌های اجرایی شود.

رییس هیات ووشو و عضو هیات اندیشه‌ورز خراسان‌جنوبی هم گفت: یکی از مهمترین خواسته‌ها تعیین تکلیف و حذف مزایده واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی است.

حجت‌الاسلام وحید خرمشاد افزود: با برگزاری این مزایده‌ها باید لقمه را دور سر خود بچرخانیم به این معنا که چرا باید اماکن به بخش خصوصی واگذار شود و از آنها تحویل بگیریم در حالی که متولی آن اداره ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه با استناد به بندهای قانونی می‌توان این مشکل را در استان حل کرد اظهار داشت: اماکن به دلیل سوءمدیریت تحویل بخش خصوصی می‌شود، همین طور شاهد پایین بودن سرانه ورزشی خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر و متوسط کشوری هستیم لذا واگذاری اماکن تنها دردی بر دردهای ما اضافه می‌کند.

رییس هیات ووشو خراسان جنوبی با بیان اینکه مسایل ورزشی استان ما گریه‌آور است گفت: منافع اشخاص بر منافع هیات‌های ورزشی ترجیح داده شده است.

وی افزود: مسوولان ما در استان تنها چیزی که بلد هستند قدرت نه گفتن است که می‌توانند در جهان رتبه اول را در این خصوص کسب کنند!

رییس هیات ورزش کارگری خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر این هیات دارای ۳۶ انجمن و ۱۱ رییس هیات در ۱۱ شهرستان است.

ابوالفضل علیزاده افزود: پنج پروژه ورزشی کارگری از سال‌های ۸۵ تا ۹۱ در برخی شهرستان‌ها از جمله نهبندان، سربیشه، قاینات و فردوس آغاز شده که علیرغم پیشرفت‌های فیزیکی ۲۵ تا ۵۰ درصد سال‌ها رها شده است.

وی با بیان اینکه احداث خوابگاه ورزشی برای ما رویا شده است اظهار داشت: هر استاندار که آمده این درخواست مطرح و قول‌هایی داده شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

رییس هیات ورزش کارگری خراسان جنوبی گفت: درخصوص بودجه با مشکلات زیادی مواجه هستیم از طرفی اداره ورزش و جوانان متولی ما را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌داند و از طرفی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید متولی شما اداره ورزش و جوانان است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی هم گفت: در پی سیاست‌های فدراسیون مبنی بر پویا شدن مسابقات ما نیز در استان تمرکز خود را برای برگزاری رقابت‌های مختلف گذاشتیم.

سامان اکبرپور افزود: رتبه هیات چند سال قبل در جایگاه ۲۹ کشور بود که امروز با کسب ۱۹ مدال به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: این موفقیت‌های کشوری در شرایطی توسط ورزشکاران استان به دست آمده است که پیست موتورسواری و اتومبیلرانی استانی در مرکز استان وجود ندارد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی گفت: جمعه هر هفته با حضور بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان، ورزشکاران ما در پیست خاکی چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند حاضر می‌شوند اما تنها استانی هستیم که بیشترین درگیری را با دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی عنوان کرد: مالکیت تنها پیست چندمنظوره اتومبیلرانی استان نیز مشخص نیست و بارها از سوی دهیاری روستاهای امیرآباد و شمس‌آباد مکاتباتی مبنی بر درخواست تعطیلی آن داده شده است علاوه بر این هر ۱۵ روز یکبار شورای تامین برای ما برگزار می‌شود.

اکبرپور گفت: چهار استاندار قبلی وعده احداث پیست را دادند و زمین در حاشیه مجموعه ورزشی غدیر داده شد و طرح اولیه نیز تهیه شده اما نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار خراسان جنوبی در این زمینه دستور داد مشکل هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان با شورای تامین و انتظامی درخصوص موتورهایی که هنگام تمرینات مجوز عبور داده نمی‌شود، رفع شود.

رییس هیات فوتبال شهرستان بیرجند نیز از وجود ۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه از لحاظ حمایت بخش خصوصی در فقر قرار داریم و حمایت بخش خصوصی از رشته فوتبال کمرنگ است.

جعفر حبیب‌زاده افزود: با توجه به پراکندگی و گستردگی استان و نبود حمایت از ورزش‌های توپی در استان، جایگاه مناسبی در کشور نداریم و نبود سالن اختصاصی یکی از مشکلات برگزاری مسابقات است.

وی با اشاره به مشکل نبود خوابگاه ورزشی در استان تصریح کرد: حتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی به دلیل نبود خوابگاه نمی‌توانیم مدرس به استان دعوت کنیم همچنین مجبور هستیم مسابقات را در استان‌های همجوار برگزار کنیم.

رییس هیات فوتبال شهرستان بیرجند گفت: برای افزایش کیفیت ورزش باید زیرساخت‌ها و بودجه همچنین به کمیت سالن‌های ورزشی توجه شود.

وی یادآور شد: دغدغه ما همیشه مشکل مالی بوده است موضوعی که بارها به استانداران سابق هم تاکید و قول‌هایی هم داده شد اما هیچ اقدامی نشده است.

رییس هیات تیراندازی با تفنگ خراسان جنوبی در ادامه این نشست گفت: در ابتدای استان شدن خراسان جنوبی تعداد ۱۲ سلاح خریداری شد و هنوز همان را داریم در حالی که عمر مفید سلاح ۱۰ سال است.

نادر سلیمانی افزود: در استان رتبه‌آوران ملی و بین‌المللی مانند نجمه خدمتی، سامان توکلی و ساناز حسین‌زاده را داریم در حالی که هیات‌های ورزشی ما در شهرستان‌ها سلاح فنی ندارند.

وی از مردم خراسان جنوبی به عنوان انسان‌هایی صبور، قانع و پرتلاش یاد کرد و گفت: علاقه‌مندان تیراندازی در استان زیاد هستند اما با تفنگ‌های بادی چینی آموزش داده می‌شود که معتقدم وقت آنها تلف می‌شود.

رییس هیات تیراندازی با تفنگ خراسان جنوبی اظهار داشت: هیات تیراندازی که مورد توجه دین، مردم و مسئولان قرار دارد از لحاظ زیرساخت اولین وسیله دستش خالی است.

وی ادامه داد: هزینه یک سلاح بادی ۱۵۰ میلیون تومان و تپانچه ۶۰ میلیون تومان است که در توان استان نیست و نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد.

رییس هیات ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا خراسان جنوبی نیز گفت: درخصوص مزایده واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوص نیاز به تدبیر و قدرت استاندار داریم تا این مزایده‌ها باطل شود و سالن‌ها را پس بگیریم.

افسانه اسلامی افزود: سال ۹۳ زمینی برای احداث سالن مختص ورزش‌کاران بیماری‌های خاص و پیوند اعضای استان به ما تحویل شد با این شرط که خیرین نسبت به احداث آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ساخت فونداسیون این سالن برعهده هیات و خیرین بوده است گفت: به جرات می‌گویم هیچ سالن ورزشی خیرسازی حداقل در مرکز استان وجود ندارد و از توان خیرین در این زمینه استفاده شده است.

رییس هیات ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به استانداردهای خاص که نیاز بود همه توان خود را برای احداث سالن به‌کار گرفتیم و 2 سال پیش این سالن افتتاح شد اما اکنون به مزایده گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در این سالن هفت رشته ورزشی فعال داریم گفت: در این مدت همه خدمات به ورزشکاران عضو رایگان بوده حتی حق بیمه اما اکنون وضعیت ما این شده است.

اسلامی افزود: در 2 ماه اخیر مکاتبه‌های زیادی با نهادهای نظارتی و حاکمیتی داشته‌ایم تا مزایده باطل شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: اگر سالن واگذار شود حتی نمی‌دانیم تجهیزات را باید به کجا منتقل کنیم، با توجه به ارزیابی‌های کشوری رتبه پنجم کشور را داریم و کمک کنید تا بتوانیم سالن را پس گرفته و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تشکیل شورای ورزشی استان از جمله درخواست‌های اکثر ورزشکاران و هیات‌های ورزشی است که این شورا امسال تشکیل می‌شود تا تصمیمات خوب و موثری گرفته شود.

جواد قناعت افزود: مشکلات هیات‌های ورزشی باید به‌صورت تخصصی احصا و در حوزه‌های مرتبط دنبال شود تا بتوان طبق برنامه زمان‌بندی آنها را رفع کرد.

وی بیان کرد: کارگروه، کمیته یا جلسات ویژه هیات‌های ورزشی باید به‌صورت جداگانه تشکیل شود تا بتوان مشکلات را احصا کرد و برخی از مشکلات را می‌توان در کوتاه‌مدت حل و فصل کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نشست امروز کلی بود و مشکلات توسط هیات‌های مختلف ارائه شد اما در جلسات تخصصی باید موضوعات مطرح و با حضور معاونان استاندار و در نهایت با حضور استاندار، پیگیری و رفع شود.

وی گفت: در صحبت‌های روسای هیات‌های ورزشی استان دو موضوع واگذاری و مزایده سالن‌های ورزشی و نبود یا کمبود اعتبار درد مشترک مجموعه ورزش استان مطرح شد.

قناعت ادامه داد: درخصوص موضوع سالن‌های ورزشی اکنون نمی‌توان تصمیم بگیریم اما با محوریت معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان باید جلسه‌ای برگزار و علت مزایده گذاشتن این سالن‌ها بررسی شود که اگر واگذار نشده جلوی این کار را بگیریم.

وی گفت: موضوع اعتبارات از دیگر مشکلات همه هیات‌های ورزشی استان مطرح شد که در این خصوص قول می‌دهم اعتبارات مربوط به هیات‌های ورزشی در سال جاری حداقل ۲ برابر شود و امیدواریم با افزایش اعتبارات استان، بتوانیم این رقم را بیش از این ارتقا دهیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از خواسته‌های هیات‌های ورزشی استان اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور توسعه ورزش است که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود.

وی گفت: در سفر رییس جمهور به استان نیز سهم اعتباری خوبی برای ورزش و جوانان دیده شده که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه برنامه‌ریزی و هزینه خواهد شد.

قناعت اظهار داشت: بخشی از اعتبارات استانی است که جذب می‌کنیم اما برای جذب اعتبارات ملی برای هیات‌های ورزشی باید اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش کرده و اعتبارات را جذب کند ما نیز کمک می‌کنیم.

برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان روزنامه مناقصه - مزایده جواد قناعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون های ورزشی خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان روزنامه مناقصه مزایده جواد قناعت موتورسواری و اتومبیلرانی استاندار خراسان جنوبی هیات های ورزشی استان هیات های ورزشی اتومبیلرانی استان خراسان جنوبی هم سالن های ورزشی رییس هیات ورزش ورزش و جوانان اماکن ورزشی ورزش استان مزایده ها بخش خصوصی سالن ها داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی

نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان و نونهالان ورزش باستانی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت:ورزش پهلوانی با فضائل اخلاقی همراه است که ورزش سنتی، باستانی و اسلامی ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

آیت الله نور مفیدی افزود: باید قدر خودتان را بدانید و با گسترش این رشته در راه جهانی شدن آن قدم بردارید، زیرا در زورخانه‌ها اخلاق و احترام به بزرگتر حرف اول را می‌زند.

در این دیدار از نونهالان ورزش باستانی پهلوانی قدر دانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است