Web Analytics Made Easy - Statcounter

همرزم شهید حجازی گفت: خدامحوری خداخواهی و به فکر انقلاب بودن در شخصیت شهید حجازی مملوس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مهدی کوهی عصر امروز در اولین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در سالن گلستان شهدای اصفهان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: امروز این جلسه بسیار با ارزش برای شهید محمد حجازی تدارک دیده شده، و من قصد تعریف یک خاطره از این شهید بزرگوار را دارم، من با شهید حجازی از قبل از انقلاب ارتباط داشتم و مسائل زیادی در ذهن من فراوانی میکند اما خداجویی و خدامحوری از زمان آشنایی ما در همه کارهای ایشان نمایان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوست و همرزم سردار شهید حجازی افزود: قبل از انقلاب رژیم منحوس پهلوی دائما دنبال تضعیف انقلاب بود، و انقلابیان را زندانی میکرد، همچنین بعد از صحبت های حاج آقا مصطفی خمینی آن‌ها را تبعید می‌کرد، تعداد زیادی از آن رژیم داشتند یک حرکت در جریان مخالف انجام می‌دادند که در ازای آن نیروی های انقلابی سعی کردند آن را خنثی کنند و به دنبال نیرو های بزرگ و شهید محمد و احمد حجازی رفتند.

وی بیان کرد: انقلابیان در آن زمان برای دیدار علمای تبعیدی پیش قدم شدند و به من هم اطلاع دادند و من هم همراه آن‌ها رفتم و از اصفهان به یزد و سیرجان و ایرانشهر رفتیم، که حضرت آقا در آن‌جا تبعید بود و یک شب در محضر آقا سپری کردیم و  از صحبت های ایشان نهایت استفاده را داشتیم اما در همان مکان ساواک شهید احمد حجازی را دستگیر کرد ولی حضرت آقا با تماس های فراوان ایشان را آزاد کردند.

کوهی اظهار داشت: بعد از انقلاب زمانی که ایشان رئیس ستاد نیروی مقاومت بودند، بنده افتخار داشتم در نیروی مقاومت در خدمت ایشان باشم، در یک روز با فرماندهان و یگان های مقاومت استان ها جلسه‌ای داشتند و کار جلسه، تعیین کار و آیین‌نامه نیروهای مقاومت بود، من شاهد فعالیت شهیدحجازی بودم که با صبر و حوصله انجام میدادند.

وی تاکید کرد: همه فرماندهان استان ها جمع شدند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و من شاهد بودم شهیدحجازی یکسره و یک تنه جلسه را بررسی و جمع بندی می کردند و  این اتفاق برای همه افراد حاضر در جلسه عجیب بود چراکه استقامت ایشان برای همگان قابل تحسین بود.

دوست و هم‌رزم شهید حجازی خاطر نشان کرد: همچنین یک زمان ایشان وقتی که لبنان بودند به اصفهان آمدند و در جلسه‌ای سخنرانی کردند و بعد از پایان من به ایشان گفتند شمارا به مقصد میرسانم و به ایشان گفتم شما با سابق  تفاوت دارید و باید از نظر امینتی تفاوت کنید و باید رعایت کرد اما ایشان صرفا گفت باید رفت و از چند سال قبل آماده شهادت بود، ایشان کار های دنیوی خودشان را انجام داده بودند، و خدامحوری خداخواهی و به فکر انقلاب بودن در شخصیت ایشان مملوس بود.

وی یاد آور شد: شهید حجازی یار حضرت آقا بودن و نحوه برخورد و ارادت ایشان به حضرت آقا بسیار جالب بود، همچنین خود حضرت آقا علاقه‌ای زیادی به ایشان داشتند. آشنایی اولین بار حضرت آقا و سردار به این گونه بود که سردار فرمانده سپاه همدان بودند و حضرت آقا به همدان آمدند امام جمعه همدان سردار را معرفی کردند و حضرت آقا با نگاهی با تعامل اسم شهید حجازی را دوباره بیان کردند، توجهی که این دو عزیز بهم داشتند قابل تحسین بود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حجازی حضرت آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رئیس سازمان صداوسیما در پی نقش‌آفرینی رسانه ملی در انعکاس اقدام حماسی عملیات «وعده صادق» و بازخوانی ابعاد آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما قدردانی و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی فرزندان رشید و شجاع خود در سپاه پاسداران و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش‌ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن را تحسین‌برانگیز توصیف کرد.

 در پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی خطاب به دکتر جبلی آمده است: عملیات «وعده صادق» جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در «پیروزی حق بر باطل» و واقعه‌ای عظیم برای ظهور و تثبیت «قدرت اراده ملت ایران» و نیرو‌های مسلح کشور در عرصه بین‌المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود.

وی دستاورد‌ها و پیامد‌های تاریخی و راهبردی این عملیات را مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان دانسته و افزوده است: بی‌تردید نقش رسانه ملی در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت‌انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما به‌ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی فرزندان رشید و شجاع خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش‌ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین‌برانگیز و در خور تقدیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در خاتمه این پیام بااشاره به مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه همکاران رسالت‌آشنای رسانه ملی در این صحنه باشکوه و قدرت‌ساز تاریخی و نیز یاری و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته در این راستا، دوام توفیق آحاد کارکنان صداوسیما را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب