Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:00:58 GMT

متخلفان شکار و صید غیرمجاز در البرز دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۵۳۲۹

متخلفان شکار و صید غیرمجاز در البرز دستگیر شدند

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز،  مجید درگی افزود: بر اساس گزارشات واصله و تحقیقات بعمل آمده در زمینه تخلف شکار غیر مجاز توسط ۲ نفر متخلف در محدوده منطقه حفاظت شده البرز جنوبی، بلافاصله اکیپی از مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با دستور قضایی بصورت همزمان در شهرستان های کرج و فردیس وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درگی اظهارداشت: یگان حفاظت محیط زیست البرز بطور ضربتی از منزل متخلفین بازدید و تفتیش لازم را بعمل آوردند که موفق شدند مقادیری گوشت بزکوهی شکارشده و گونه حمایت شده ماهی قزل آلای خال قرمز و اجزای تاکسیدرمی شده یک راس گونه حمایت شده قوچ وحشی و یک راس کل وحشی، یک تخته پوست کلچه به همراه تعداد ۳۸ عدد فشنگ جنگی ژ۳ "۳۰۸"، تعداد ۷۴۰ فشنگ شکاری، ۶۰ عدد پوکه فشنگ آهنی، ساچمه چهار پاره و تعداد زیادی فشنگ اسلحه شکاری و گلوله زنی و پوکه را کشف و ضبط کنند.

وی گفت:  متخلفان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحت پیگرد کیفری واقع شدند.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار و صید جانوران وحشی و عدم صدور پروانه شکار، مامورین یگان با پایش کامل مناطق و زیستگاه‌های طبیعی و فضای مجازی، هرگونه تخلف در این زمینه را شناسایی و با متخلفین طبق قوانین و مقررات شکار و صید برخورد می کنند.
وی از مردم استان البرز تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را سریعا به سامانه ۱۵۴۰ و یا پاسگاه‌های محیط بانی اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها پلیس امنیت سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز پلیس امنیت سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز استان البرز حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب