Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی علیزاده روز جمعه در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مراغه افزود: حضور عزت الله ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی در این شهرستان قطعی شده و در این رویداد مهم فرهنگی حضور خواهد یافت.
وی ادامه داد: در این راستا باید برنامه ریزی های مناسب برای برگزاری هرچه مناسب تر رویداد روز مراغه به عنوان فرصتی برای معرفی توانمندی و ظرفیت های این شهرستان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیزاده اضافه کرد: برای این منظور، بازدید از مسیر اجرای طرح پیشنهادی گردشگری یایشهری به کندوان و آثار فاخر تاریخی این شهرستان به ویژه رصدخانه تاریخ، معبد مهر همزمان با رویداد روز مراغه انجام خواهد شد.
وی همچنین گفت: با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای آتی کلنگ احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مراغه به زمین زده خواهد شد.


علیزاده افزود: در راستای تجهیز مراکز درمانی، بیمارستان سینای این شهرستان به دستگاه سی تی اسکن پیشرفته مجهز شده و مراغه به تنها شهرستان در شمالغرب تبدیل شده که تمامی مراکز بیمارستانی آن دارای این تجهیزات هستند.
وی ادامه داد: همچنین با پیگیری و رایزنی های انجام شده در کمیسیون تلفیق مجلس، طرح احداث کنارگذر جنوبی مراغه دارای ردیف بودجه ملی شده و براری امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این منظور مصوب شده است.
وی اضافه کرد: احداث این کنارگذر زمینه ساز تسهیل در دسترسی شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی و نیز کاهش بار ترافیکی ورودی و خروجی شهر مراغه خواهد شد.
علیزاده با اشاره به دغدغه های شهری مراغه گفت: برای تامین قیر مورد نیاز برای اجرای آسفالت معابر شهری، در حال رایزنی با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، راهداری و سازمان بازآفرینی شهری هستیم.
وی افزود: برای نوسازی ناوگان درون شهری و تامین تجهیزات و ماشین آلات شهری، در بودجه امسال کشور، ردیف های اعتباری مناسبی ایجاد شده و برای اخذ آنها تلاش می شود.
علیزاده ادامه داد: در زمینه حفظ، نگهداری و ساماندهی آثار تاریخی مراغه اقدام و حرکت های مناسب و موثری از سوی شهرداری انجام شده است و باید از این طرح ها حمایت شود تا تداوم یابند.
وی اضافه کرد: نماینده این شهرستان در مجلس، همواره خود را عضو افتخاری شورای شهر دانسته و در کنار اعضای آن و مدیریت شهری است.
نماینده مراغه با تاکید بر لزوم همگرایی مدیران شهری برای توسعه پایدار افزود: شورای اسلامی شهر  و نماینده شهرستان با برخورداری از پشتوانه آرای مردمی و ارتباطات مناسب با مسئولان بالادستی، مدیران ناکارآمد را پاسخگو خواهند کرد.


۶۰۵ هزار متر مربع از معابر عمومی مراغه در اولویت آسفالت ریزی قرار دارند
شهردار مراغه در این نشست گفت: براساس بررسی های کارشناسی، ۶۰۵ هزار متر مربع از معابر عمومی مراغه در اولویت آسفالت ریزی قرار دارند.
محمد مقتومی افزود: برای اجرای آسفالت در این معابر عمومی نیاز به حدود ۹۰ هزار تن آسفالت و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که از توان بودجه ای مدیریت شهری خارج است و باید برای تامین آن رایزنی های فرا شهرستانی انجام شود.
وی ادامه داد: برای تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر به عنوان مهم ترین دغدغه شهروندان مراغه ای، با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، وزارت راه و شهرسازی و نیز سازمان بازآفرینی شهری رایزنی می شود.
مقتومی اضافه کرد: امسال نیز با توجه به ظرفیت های تولید و بودجه ای شهرداری برای آسفالت ۳۵۰ هزار متر مربع از معابر عمومی سطح شهر برنامه ریزی انجام شده است.
وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در ساماندهی آثار تاریخی مراغه گفت: ساماندهی رصدخانه تاریخی مراغه به عنون یکی از مهم ترین آثار تاریخی و گردشگری، با وجود وضعیت نامناسب جوی از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون در حال اجراست.
وی افزود: طرح احداث مسیر گردشگری یایشهری نیز از جمله طرح های اشتغال زای شهرستان است از این رو برخورداری آن از ردیف های بودجه ای ضروری و حیاتی است.
مقتومی ادامه داد: ایجاد بستر سرمایه گذاری از رویکردهای شورای اسلامی شهر و شهرداری بوده و طرح های مناسبی امسال در این راستا اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح اوحدیه در قالب احداث خیابان موزه به طول ۲۰۰ متر از جمله طرح هایی است که امسال آغاز شده و زمینه اضافه شدن حدود سه هزار متر مربع به فضای مقبره اوحدی را فراهم خواهد کرد.
شهردار مراغه با اشاره به انجام مطالعات طرح احداث خیابان ۶۰ متری عشرت آباد افزود: این طرح بزرگ عمرانی به طول ۲ کیلومتر با مشارکت سرمایه گذار اجرایی خواهد شد.


شورای شهر و شهرداری برای رفع دغدغه های شهروندان تلاش می کنند
رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری برای عمل به قول هایی که داده اند و نیز برای رفع دغدغه های شهروندان تلاش می کنند.
ناصر رحمتی افزود: براین اساس اعضای این شورا و مدیریت شهر در هشت ماه اخیر تلاش های شبانه روزی برای اجرای طرح های عمرانی در سطح شهر مراغه انجام داده اند.
وی ادامه داد: اجرای آسفالت معابر عمومی یکی از مهم ترین خواست های شهروندان است و با توجه به وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی و درآمدی و افزایش قیمت قیر به حدود ۱۳ میلیون تومان در هر تن، رایزنی های متعددی در تهران برای تامین قیر مورد نیاز انجام شده است.
رحمتی اضافه کرد: ناوگان کنونی درون شهری مراغه فرسوده بوده و برای پاسخگویی به نیاز شهروندان تامین ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید ضروری است و در زمینه تجهیزات آتش نشانی نیز نیاز به تامین نردبان اطفای حریق برای ساختمان های بلند مرتبه هستیم.
وی با انتقاد از برخی عدم همراهی های مدیران شهرستانی با شورای شهر و شهرداری افزود: شهروندان از مدیران ادارات خدمات رسان و اجرایی انتظار جوابگویی مناسب دارند.
نائب رئیس شورای شهر نیز گفت: نوسازی و تامین اتوبوس های جدید برای بازسازی ناوگان درون شهری در جهت خدمات رسانی به شهروندان به ویژه در مناطق حاشیه شهری ضروری است.
ابراهیم خوش رفتار با اشاره به برگزاری رویداد روز مراغه در ۱۶ اردیبهشت امسال افزود: در این رویداد برخی طرح های عمرانی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز با تاکید بر ضرروت تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر شهر گفت: برای این منظور، پیگیری و رایزنی فراشهرستانی نیاز است.
رضا عسکری افزود: هم اکنون وضعیت کوچه ها و معابر عمومی شهر مراغه نامناسب است و برای بهسازی آنها و آسفالت ریزی باید اعتبارات مناسب استانی و کشوری تخصیص یابد.
وی ادامه داد: اگر اعتبار مناسبی از سوی سازمان بازآفرینی شهری برای بهسازی مناطق حاشیه شهری و ورودی های این شهر تخصیص یابد، گام مهمی در راستای توسعه زیرساخت ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: مناطق حاشیه شهری و محروم برای توسعه متوازن باید از زیرساخت های مناسبی برخوردار باشند و نوسازی ناوگان درون شهری از جمله این زیرساخت هاست.
عسکری با بیان اینکه شورای شهر علاوه بر تصمیم گیری های شهری وظیفه نظارتی نیز دارد، اضافه کرد: برای پیشرفت و توسعه شهر نیاز به همدلی تمامی دستگاه های شهرستانی است.
وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر برخی عدم همدلی و همراهی ها، مانعی برای توسعه و بالندگی شهرستان شده است که باید مرتفع شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و شهرسازی شورای شهر مراغه هم گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان مراغه، توجه بیشتر و حمایت از بخش گردشگری بیش از پیش ضروری است.
بهمن محمودی افزود: وجود برخی مدیران ناکارآمد و دیدگاه های محدود مهم ترین مانع برای سرمایه گذاری در این شهرستان است که باید برای رفع آن راهکار مناسبی اندیشیده شود.
رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر نیز گفت: تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر عمومی شهر مراغه به عنوان یکی از زیرساخت های مهم برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری، مورد توجه مدیران ارشد شهرستانی و استانی باشد.
الناز پاکرو با اشاره به برگزاری رویداد روز مراغه افزود: حضور میهمانان بین المللی و شاخص، زمینه ساز غنابخشی به این حرکت بزرگ فرهنگی است.
رئیس کمیسیون عمرانی شورا نیز گفت: استفاده از مشاوران متخصص برای تدوین چشم انداز توسعه شهرستان مراغه باید مورد توجه قرار گیرد.
حسین شیخ فرجی با انتقاد از عدم همکاری برخی مدیران شهرستانی افزود: برخی از ادارات تعامل و همراهی مناسبی با شهرداری و شورای شهر در مسیر اجرای طرح های بزرگ عمرانی ندارند که باید این امر اصلاح شود.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری مراغه آذربایجان شرقی شورای شهر شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه مدیریت شهری تامین قیر مورد نیاز شورای اسلامی شهر شهر و شهرداری هزار متر مربع رئیس کمیسیون آسفالت معابر معابر عمومی مدیریت شهری برای آسفالت زیرساخت ها مدیریت شهر برای تامین شورای شهر انجام شده درون شهری شهر مراغه خواهد شد مهم ترین طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود