Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@13:57:25 GMT

رژیم صهیونیستی در اجرای طرح‌های خود در قدس ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۶۶۶۴

رژیم صهیونیستی در اجرای طرح‌های خود در قدس ناکام ماند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به رغم حملات و تجاوزات علیه ساکنان قدس، در پیشبرد و اجرای طرح‌های خود ناکام ماند و نتوانست خواسته‌های گروهک‌های تندرو در رابطه با قربانی کردن در مسجد الاقصی را برآورده کند.   بر اساس این گزارش، شیخ عکرمه صبری اظهار داشت که ۵ روز سیاه به پایان رسید و به یاری خداوند اعتکاف در مسجد الاقصی را آغاز خواهیم کرد و در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان، هیچ غیرمسلمانی نباید وارد این مسجد مبارک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شیخ صبری با اشاره به اینکه هیچ کدام از شهرک نشینان به تنهایی و بدون همراهی نیروهای امنیتی جرأت تعرض به مسجد الاقصی را ندارند، تصریح کرد که باید مراقب نیرنگ و توطئه‌های اشغالگران باشیم.   این درحالی است که در ادامه تحولات اراضی اشغالی، روز گذشته وزارت اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که در ۵ روز اخیر، در مجموع ۳۶۷۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مناسبت عید یهودی پسح به مسجد الاقصی تعرض کردند.   پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای، به منظور دفاع از «مسجدالاقصی» در روز جمعه فراخوان «بسیج عمومی» صادر کرد. در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس آمده است که لازم است عموم فلسطینیان به منظور دفاع از قبله اول مسلمانان، در دفاع از مسجدالاقصی برخیزند و در روز جمعه به حمایت از این مسجد بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شیخ عکرمه صبری مسجد الاقصی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در دویست و هفتمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه جنگنده‌های این رژیم در چندین نوبت خیابانی در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: طوفان‌الاقصی|۲۲ شهید و ده‌ها زخمی در بمباران شدید رفح

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرت در مرکز نوار غزه حمله کردند.

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست‌ و هفتمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

مادورو: سرکوب جوانان در آمریکا را محکوم می‌کنیم/ جوانان سراسر جهان به خیابان‌ها بیایند

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا گفت: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای امنیتی این کشور که برای محکوم کردن کشتار و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها بیرون آمده‌اند را محکوم می‌کنیم.

وی ضمن ستایش از اقدام دانشجویان آمریکایی در حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن سخنان نتانیاهو در حق آنها گفت: احترام کاملا خود را به جوانان آمریکایی اعلام می کنیم. آنها در مبارزه خود برای صلح شایسته احترام هستند.

مادورو خطاب به جوانان سراسر جهان نیز گفت: من از جوانان سراسر جهان می خواهم به خیابان‌ها بیایند و نسل کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

پلیس آمریکا برای متفرق کردن دانشجویان به اسپری فلفل متوسل شد

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که ۹ نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند.

از مذاکرات قاهره چه خبر؟ بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها

پیام رهبری حماس به گروههای مقاومت فلسطین درباره مذاکرات قاهره:

هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد.

این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

هیئت حماس برای تکمیل رایزنی‌ها درباره پیشنهاد اخیر درباره آتش بس قاهره را ترک خواهد کرد.

تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع محلی فلسطین همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرت در مرکز نوار غزه حمله کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به شهر الخلیل

خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی به چندین باب منزل در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش بردند. جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است.

مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست را در طولکرم هدف قرار داد

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به شهرک عنبتا در طولکرم واقع در شمال غرب کرانه باختری هدف حمله رزمندگان مقاومت فلسطین قرار گرفتند

تحصن فراگیر در دانشگاه کالیفرنیا در حمایت از غزه

دانشگاه کالیفرنیا ریورساید در همبستگی با ملت فلسطین تحصن خود را آغاز کرده و به صف خیزش دانشجویی آمریکا در مخالفت با رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایت و نسل کشی این رژیم در غزه پیوست.

تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین مقابل سفارت اسرائیل در آتن

دانشجویان دانشگاه یونان در حمایت از غزه و همچنین در حمایت و پشتیبانی از خیزش دانشجویی در آمریکا برای دفاع از ملت فلسطین در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آتن پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

روایت کاخ سفید از محتوای گفت‌وگوهای بایدن با امیر قطر

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها(تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن تاکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش بس همکاری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات قطری برای آزادی همه گروگان‌ها(اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

زنجیره انسانی اساتید دانشگاه کلمبیا در حمایت از دانشجویان معترض

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک زنجیره انسانی برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه تشکیل دادند.

عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها

مقاومت اسلامی لبنان با صدور دو بیانیه از عملیات جدید علیه مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه اول مقاومت اسلامی لبنان آمده است: مجاهدان ما ساختمانی را که در آن نظامیان صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «دوویو» در آن سنگر گرفته بودند با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان در بیانیه دوم خود همچنین از هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان صهیونیست در شهرک صهیونیست نشین «اوویم» خبر داد.

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با انجام عملیات نظامی علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با چندین پهپاد هدف قرار دادند.

در بیانیه ارتش یمن همچنین آمده است: نیروهای مسلح ما همچنین طی عملیاتی مشترک، کشتی "CYCLADES" را در دریای سرخ هدف قرار دادند که به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن همچنین آمده است که با چندین پهپاد کشتی اسرائیلی (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به شمال غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چندین رشته حملات، خیابان «السکه» در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

بازداشت ۵ معترض در تل‌آویو

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی ۵ معترض را نزدیک مقر حزب حاکم لیکود در تل‌آویو بازداشت کرده است.

مخالفت ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به آنچه حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

ارتش یمن بیانیه مهمی صادر می‌کند

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که ارتش یمن ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه به وقت محلی(۱۲:۴۰ به وقت تهران) بیانیه مهمی صادر می‌کند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک الخیام در جنوب لبنان

منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک الخیام در جنوب لبنان خبر دادند.

کد خبر: 1228935 برچسب‌ها یمن

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان