Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@03:58:11 GMT

شهرستان سیریک قطب تکثیر میگوی کشور

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۰۳۷

شهرستان سیریک قطب تکثیر میگوی کشور

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان با فرماندار شهرستان سیریک با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات شهرستان سیریک در راستای بررسی و حل مسائل و چالش های پیش روی فعالیت های شیلاتی و تعامل بیشتر دیدار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و اهمیت شیلات سیریک و نقش آن در تولیدات شیلاتی استان گفت: کمبود نیرو از چالش های مهم پیش روی شیلات به ویژه در بخش یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه خوشبختانه بالغ بر ۹ مرکز تکثیر میگو فعال و ۲۳ مرکز در حال فعال شدن در شهرستان سیریک وجود دارد، از این شهرستان به عنوان قطب تکثیر میگوی استان و حتی کشور یاد کرد.

 

وی تصریح کرد : شهرستان سیریک با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر صیاد، دوهزار و دویست تن تولید میگو پرورشی، بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون قطعه تولید لارو، مزارع پرورش ماهی در دریا، پرورش ماهیان گرمابی و ... نقش بسزایی در تولیدات شیلاتی استان و کشور دارد.

 

دریایی در ادامه حمایت دستگاه های اجرایی با محوریت فرمانداری سیریک از فعالیت های شیلاتی این شهرستان را لازمه حفظ، نگهداری و ارتقای ظرفیت های شیلاتی در این شهرستان خواند و گفت: خوشبختانه استانداری هرمزگان حمایت های خوبی از فعالیت های شیلاتی کرده است که امید داریم نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک نیز این مسیر را ادامه دهد.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان بر فرهنگ سازی و پیشگیری از صید غیر مجاز به ویژه روش های مخرب ترال و پرساین ماهیان تجاری تاکید کرد و از همه ارگان ها، سازمان ها، نیروهای نظامی، انتظامی و فرمانداری ها خواست در مقابله با صید غیر مجاز شیلات را حمایت و پشتیبانی کنند.

 

دریایی گفت: در حال حاضر ظرفیت های شیلاتی باعث به وجود آمدن ظرفیت های خوب در زمینه بسته بندی، عمل آوری، فرآوری ،صادرات و .. شده است که در نتیجه بخش خوبی از رونق اقتصادی،تولید و اشتغال زایی در شهرستان سیریک را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان توسعه پرورش میگو، توسعه پرورش ماهی در قفس، ایجاد زیستگاه مصنوعی در آبهای سیریک، ایجاد نرسری و مرکز تکثیر ماهاین دریایی در سیریک، ارتقای خدمات رسانی به جامع صیادی را از برنامه های مهم شیلات در شهرستان سیریک خواند‌

 

در ادامه فرماندار شهرستان سیریک با بیان اینکه خوشبختانه صیادان شهرستان مشارکت و پیگری خوبی برای ایجاد زیستگاه مصنوعی در شهرستان سیریک دارند از مسئولان شیلاتی خواست تا ایجاد زیستگاه مصنوعی در این شهرستان سرعت بگیرد‌.


محمد رضا پاکروان  فعالیت های شیلاتی را محوری اساسی برای توسعه شهرستان سیریک خواند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هرمزگان شیلات فرماندار سیریک مدیر کل شیلات هرمزگان فعالیت های شیلاتی شهرستان سیریک ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان