Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@05:30:41 GMT

آزادی ۱۱ خدمه شناور ایرانی توقیف شده در آب های هند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۵۲۸

آزادی ۱۱ خدمه شناور ایرانی توقیف شده در آب های هند

پنجشنبه شب اول اردیبهشت ۱۴۰۱، هند ۱۱ خدمه شناور ایرانی که ۱۲ روز قبل از سوی گارد ساحلی این کشور مظنون به قاچاق مواد مخدر توقیف شده بودند را آزاد کرد.

۹ آوریل ۲۰۲۲ این شناور ایرانی به همراه ۱۱ خدمه آن توسط گشت ساحلی هند در محدوده آب های آندمان دستگیر و به مسؤولان اداره کنترل مواد مخدر و متعاقبا دادگاه شهر چنای مرکز ایالت تامیل نادو تحویل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و سرکنسولگری در حیدرآباد این شناور و ۱۱ خدمه آن شب گذشته (پنجشنبه) آزاد و با اسکورت گارد ساحلی هند تا محدوده آبهای سرزمینی این کشور راهی جمهوری اسلامی ایران شدند.

با توجه به اینکه این افراد در زمان دستگیری فاقد هرگونه مدارک هویتی بودند و شناسایی آنها به راحتی میسر نبود، با هماهنگی های داخلی هویت این افراد احراز و بر این اساس خدمه این شناور با صدور برگ عبور به کشور بازگشتند.

هند از سال گذشته و متعاقب کشف چند محموله بزرگ مواد مخدر ارسالی از افغانستان به سوی این کشور تدابیر و اقدامات سختگیرانه ای را از جمله در زمینه پایش، ردیابی و مقابله با قاچاق این مواد از مسیر دریا و بنادر این کشور به اجرا گذاشته است. این کشور همچنین برای مقابله با قاچاق گسترده این مواد و رفع نگرانیهای مشترک در این زمینه و با توجه به مناسبات دوستانه ایران و هند ابراز علاقه کرده که همکاری مثبت و سازنده ای را با ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران آغاز کند.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: خدمه شناور ایرانی آب های هند مواد مخدر ۱۱ خدمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

به گزارش قدس خراسان، به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه "ایکس‌ری" کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور مواد مزبور که از نوع هرویین فشرده و شیشه بود را کشف کنند.

این مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود با هوشیاری و دقت عمل کارشناسان مزبور کشف شد.

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون