Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:25:12 GMT

حضور یکپارچه در روزقدس یک فریضه الهی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۸۳۰

حضور یکپارچه در روزقدس یک فریضه الهی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن شبهای قدر اظهار داشت: انسان در این روزها و شب‌ها باید به اعمال و رفتارهای گذشته خود توجه کند و ببیند چه خطاهایی انجام داده و محاسبه نفس کند و با روزه و نماز توانایی خود در برابر وسوسه‌های شیطان را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله اعرافی ابراز داشت: شبهای قدر باید دورن ما را تصفیه کند و نیروی مقاومت در برابر شیطان در طول سال را به ما ببخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، افزود: اعتکاف اردوگاه خودسازی و رهاسازی از قیود شیطان است و در دهه آخر ماه مبارک رمضان بر آن تاکید شده است و ماه مبارک رمضان مکتب تربیتی و اردوگاه سازندگی است و نسل جوان باید در این ماه توان خویشتن داری پیدا کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به مسائل جاری کشور اظهار داشت: کشور ما در کنار همه پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ با چالش‌هایی مواجه است که دولت و مردم باید بری حل آن وارد عرصه شوند.

بخش زیادی از جامعه با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند

خطیب جمعه قم، تاکید کرد: مسئولان باید برای حل مشکلات اساسی کشور برنامه‌های میان مدت و بلندمدتی داشته و به طبقه ضعیف در مسائل معیشتی می‌بایست توجه جدی شده و از آنان دستگیری شود که حضور مردم در صحنه و مطالبه گری مردم برای حصول نتیجه لازم است با این حال بخش زیادی از جامعه با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در خصوص مشکلات فرهنگی و اخلافی جامعه همگی باید نگران باشیم افزود: کاهش آمار ازدواج، بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، افزایش جرایم و گسترش بی بندی و باری نشان دهنده مرض‌های اخلاقی در جامعه است و همگی در این زمینه‌ها مسئولیت داریم.

در خصوص فضای مجازی افراط و تفریط می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان اینکه در خصوص فضای مجازی افراط و تفریط می‌شود افزود: معتقدیم اینترنت و زیرساخت‌های اطلاعات ملی باید افزایش یابد و مدافع تقویت زیرساخت فناوی اطلاعات برای توسعه کسب و کارها و ایجاد اشتغال و استفاده در حوزه‌های علمی هستیم اما باید در کنار آن مراقبت‌های لازم را داشت چرا که این فضا همانند فضای حقیقی نیازمند نظارت است و مسئولان برای اقدامات ایجابی و توسعه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کنند و در اعمال حاکمیت و وضع قوانین نیز اقدام نمایند.

آب رسانی قم از دریا باید در دستور کار باشد

وی بیان داشت: کمبود آب و مشکلات محیط زیست از جمله چالش‌های مهم کشور است و هم اکنون ۱۵ استان کشور به دلیل کمبود آب باید آب را از دریا دریافت کنند و در این زمینه می‌بایست برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد و آب رسانی قم از دریا هم باید در دستور کار باشد و این چالش‌های مهم باید حل شود.

خطیب جمعه قم، در ادامه عنوان داشت: آتش سوزی قرآن کریم و هتک حرمت به مقدسات عالم اسلام را محکوم می‌کنیم و شایسته نیست کیان اسلام توسط افراطی‌ها مورد تعرض قرار گیرد و مسئولان اروپایی از آنان حمایت کنند و همه باید این اقدامات زشت را محکوم کنند تا این گونه اقدامات در دنیا خاموش شود.

مسئولیت این ناامنی‌های افغانستان با گروه طالبان است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، افزود: حوادث دلخراشی در مساجد افغانستان رخ می‌دهد و مسئولیت این ناامنی‌ها با گروه طالبان که قدرت را در دست دارند است و آنها در همین دوره کوتاه نتوانستند از این اقدامات جلوگیری کنند و دستگاه دیپلماسی باید این موضوعات را دنبال کند.

وی با اشاره به جنایات جدید رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت: امسال با کاهش کرونا امید است سراسر ایران و عالم اسلام روز جهانی قدس احیا شود و حضور یکپارچه برای محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس یک فریضه است و نظر ما در خصوص مسئله فلسطین همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که فلسطینیان باید به سرزمین خود بازگردند و انتخابات برگزار شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: امت اسلام یکپارچه در دفاع از آرامان فلسطین می‌بایست در صحنه حضور یابد و این امر محور مقاومت را تقویت خواهد کرد و راهی که اسرائیل در پیش گرفته پایان آن شسکت است.

خطیب جمعه قم، ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز زیاده خواهی دارند و منافع ملت ایرا را نمی‌پذیرند و امیدواریم قدرت‌های زورگو بر سر عقل بیایند و بر عهد شکنی های خود پایان دهند.

کد خبر 5472929

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا اعرافی قم خطبه های نماز جمعه بوشهر ماه رمضان 1401 شب قدر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر خراسان رضوی مشهد ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز گرگان ماه مبارك رمضان راهپیمایی روز قدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد را ارائه و سپس پیمانکار مجری مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه را تشریح و تصمیمات لازم جهت اتمام پروژه در قالب برنامه زمانبندی فشرده جهت ایجاد امکان افتتاح سامانه فاضلاب ریحان آباد در هفته دولت سال جاری اتخاذ شد.   معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه طرح سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد یکی از مجموعه طرح‌های مدیریت شده توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، اظهار داشت: این طرح با بهره‌گیری از کمک مالی بانک جهانی بوده و قبل از یکپارچه سازی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.    احیا جاهدی افزود: پس از یکپارچه سازی، مدیریت اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردید و هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.   وی گفت: عملیات فیزیکی در این طرح شامل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی و انتقال فاضلاب و دو واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و پس از اتمام عملیات شرایط برای واگذاری انشعابات فاضلاب فراهم و جمع آوری و دفع بهداشتی حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس