Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین (ع)، اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در وصیت نامه خوب به اولین چیزی که اشاره می‌کند مسئله تقوا است و اگر کارگزاران نظام اسلامی اگر تقوای الهی را رعایت کنند خیلی مشکلات برطرف خواهد شد.

امام جمعه دیر افزود: مسئولان باید دارای شاخص مردمی بودن، مردم ماندن، سبک زندگی مردمی و دوری از اشرافی گری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌های مردمی ماندن در نهج البلاغه، عنوان کرد: اولین نکته داشتن تقوا است و اینکه خدمت به مردم را نعمت الهی بدانیم.

حسینی ادامه داد: اگر مسئولان و کارگزاران ما با تمام وجود دوستدار مردم باشند آثار و برکاتی مانند خدمت به مردم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن و مردمی ماندن با بخشنامه عملیاتی نمی‌شود و به نگرش افراد بستگی دارد، افزود: مردمی بودن و مردمی ماندن پشتوانه و اعتقاد و نگرش می‌خواهد و اگر مسئولان این گونه بودند مشکلات حل می‌شود.

خطیب جمعه با بیان اینکه علی (ع) خود را وقف مردم کرده بود، تاکید کرد: اگر مسئولان دغدغه امیرالمومنین (ع) داشتند نسبت به تأخیر حقوق کارکنان و مشکلات معیشتی مردم نمی‌توانند بی تفاوت باشند؛ مسئولان دغدغه امیرالمومنین (ع) را در خود تزریق کنند و گرفتاری و مشکلات مردم را گرفتاری خود بدانند.

وی با خوش آمدگویی به نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی که در نمازجمعه حضور داشت، گفت: خواسته همیشگی مردم این است که نمایندگانشان به موقع تصمیم بگیرند و اقدام کنند.

حسینی ادامه داد: در مسائل مربوط به شهرستان‌های جنوبی دغدغه‌هایی در میان مردم است و در فضای مجازی مطرح می‌شود و گاهی اوقات اشاره می‌کنند به حضور ریاست جمهوری در استان و سخنانی که در حضور ایشان از سوی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و دیگر نمایندگان مبنی بر بکارگیری نیروهای توانمند بومی و استفاده از آن ظرفیتی که در شهرستان‌ها و استان است متأسفانه بی توجهی می‌شود.

وی افزود: مردم انتظار دارند شما به عنوان نماینده مردم حساسیت نشان دهید و به هرحال ذهن مردم نسبت به این مسائل روشن کنید، ما در جمعه‌های آینده و مناسبت‌های مختلف در خدمت شما هستیم که ذهنیتی که بعضی جوانان دارند که نمایندگان کاری نمی‌کنند و بی تفاوت هستند را پاسخ دهید.

نقش تعیین کننده سپاه در کشور

امام جمعه دیر با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس از بدو تأسیس تاکنون در همه عرصه از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون در مقابله با تجزیه طلبان، فتنه گروهک‌ها و منافقین و تروریست‌های داخلی، هشت سال دفاع مقدس، محرومیت زدایی، صنعت دفاعی و تولید سلاح‌های مورد نیاز و پیشرفته، مقابله با اشرار و ریشه کن کردن تروریست‌های تکفیری و مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیده است.

وی ابراز کرد: سپاه پاسداران برای پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تأسیس شد؛ سپاه تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه هرجا آرمان و دستاوردهای انقلاب نیاز به پاسداری دارد آنجا حضور پیدا می‌کند.

حسینی عنوان کرد: با توجه به این نقش تعیین کننده سپاه، شاهد اقدامات خصمانه علیه این نهاد مقدس هستیم و در لیست تخریم می‌گذارند و در داخل عده‌ای آب به آسیاب دشمن می‌ریزند که البته از این افرادی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت می‌کنند ما انتظاری نداریم که نسبت به سپاه این گونه موضع گیری نداشته باشند.

وی یادآور شد: سپاه در کنار ارتش و بسیج قهرمان نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم و نظام اسلامی و از دیگر سو نماد کارآمدی و سازندگی و عمران و آبادانی ایران انقلابی است.

حسینی با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، گفت: این واقعه از یک سو نشانگر دشمنی آمریکا با ملت ایران و نظام اسلامی و از سوی دیگر نماد شکست پذیری آمریکا است.

لزوم توجه به کارگران

وی درباره هفته کارو کارگر، بیان کرد: نقش کارگران در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن و اقتصاد مقاومتی و تولید و خودکفایی برکسی پوشیده نیست.

حسینی تصریح کرد: امروز دغدغه کارگران ما مسئله حقوق عادلانه و پرداخت به موقع آن و دیگری امنیت شغلی آنها در شرکت‌های مختلف است که باید همه کسانی که می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند از اخراج بی جهت کارکران جلوگیری کرده و حق و حقوق آنها را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال امت اسلامی و مقدسات اسلامی مورد هجمه همه جانبه دشمنان اسلام قرار گرفت، اظهار کرد: از یک سو شاهدیم در سوئد به قرآن اهانت می‌شود که خشم امت اسلامی برمی انگیزد و از دیگر شاهد حرمت شکنی به مسجد الاقصی و تعرض به نمازگزاران روزه دار فلسطینی در این مکان مقدس هستیم و هم در مراکز آموزشی افغانستان و بزرگترین مسجد شیعیان در مزار شریف توسط داعش انفجار صورت می‌گیرد که منجر به شهادت و جراحت ده‌ها نفر از شیعیان مظلوم نمازگزار روزه دار و دانش آموزان عزیز می‌شود.

وی با محکوم کردن این اقدامات، تاکید کرد: همه دشمنی دشمنان و استکبار و صهیونیست‌ها با امت اسلامی و ملت ایران بخاطر پایبندی ما و امت اسلامی به اسلام و قرآن است.

حسینی افزود: دشمنان درصدد هستند با این هتک حرمت‌ها و اعمال وحشیانه ما را از اسلام و قرآن جدا کنند اما کور خوانده‌اند ما تا آخرین قطره خود از مقدسات دفاع خواهیم کرد.

وی درباره اهانت به قرآن، خاطرنشان کرد: این اقدامات ناشی از درماندگی و استیصال و نداشتن منطق دشمنان اسلام است که البته این کارها به نفع اینها نخواهد بود، هم خشم امت اسلامی را برمی انگیزند و هم نقاب از چهره خود برمی دارند.

خطیب جمعه دیر خاطرنشان کرد: این‌هایی که از حقوق بشر و آزادی بیان دم می‌زنند آیا نزدیک به دومیلیارد مسلمان حقوق ندارند، آیا فقط آزادی بیان در آنجایی که آنها می‌خواهند معنا دارد یعنی اگر به قرآن اهانت شد می‌گویند آزادی بیان است اما اگر کسی نسبت به هولوکاست که برای آنها مقدس است کوچک‌ترین انتقادی کرد حتی یک پیرزن ۹۰ ساله را زندانی می‌کنند.

وی افزود: این رفتارهای دوگانه و استانداردهای دوگانه چهره واقعی آنها را نشان می‌دهد که به آزادی بیان و شعارهایی که می‌دهند، اعتقادی ندارند.

حسینی درباره هتک حرمت به مسجدالاقصی و تعرض به نمازگزاران، گفت: صهیونیست‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که خطر جدی برای آنها از ناحیه مسلمانان معتقد فلسطینی است، بنابراین فکر می‌کنند برای گرفتن هویت اسلامی باید مسجد الاقصی که نماد هویت اسلامی است را مورد هتک حرمت قرار دهند که برخلاف میل آنها نتیجه عکس داد.

وی اضافه کرد: عاملی که امت اسلامی و ملت فلسطین را یکپارچه می‌کند همین قبله اول مسلمین است؛ با وحدت کلمه میان مسلمانان فلسطینی در آینده نزدیک شاهد برچیدن طومار رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: آمریکایی‌ها بعد از ۲۰ سال اشغالگری و هزینه کردن در افغانستان طبیعی است وقتی که از این کشور فرار کردند بیکار نمی‌نشینند و با اقدامات اخیرشان بدنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان هستند.

وی تاکید کرد: امسال روز جهانی قدس باید باشکوه‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و با گام‌های استوار و مشت‌های گره کرده و شعارهای کوبنده علیه این اقدامات حرمت شکن و تعرض به امت اسلامی به شیعیان به صحنه خواهیم آمد و این جنایات و حرمت شکنی ها محکوم و از مقدساتمان دفاع خواهیم کرد.

کد خبر 5473022

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر حجت الاسلام سید علی حسینی شهرستان دیر خطبه های نماز جمعه بوشهر ماه رمضان 1401 شب قدر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شب های قدر ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه شیراز گرگان راهپیمایی روز قدس امت اسلامی جمعه دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد