Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:29:43 GMT

مسلمانان مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۸۵۸۸

مسلمانان مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت کرمانشاه در مسجد امام شافعی (رض) با محکومیت این جنایات از آحاد مردم دعوت کرد که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و داد مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

وی گفت: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس تکلیف بوده و کمترین کاری است که می توانیم برای قدس و مسجد الاقصی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود به شهادت امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و مناقب و فضایل ایشان از دیدگاه اهل سنت اشاره کرد و گفت: امام علی بن ابی طالب که پیامبر ایشان را با کنیه ابو الحسن و ابو تراب صدا می زدند پسر ابوطالب و فاطمه دختر اسدب وده و قبل از ۱۰سالگی  به پیامبر ایمان آورد و هرگز بتها را عبادت نکرد.

ماموستا مرادی افزود: حضرت علی (ع) یکی از ۱۰ نفری بودند که به شهادت پیامبر، اهل بهشتند، ایجاد عقد اخوت با پیامبر و داماد پیامبر و همسر حضرت فاطمه علیها السلام سیده نسآء العالمین و از اولین کسانی بود که مسلمان شد.

وی اظهار داشت: حضرت علی (ع) از علمای ربانی و قهرمانان مشهور و اهل زهد و تقوا بوده و خطیبی معروف و از جمع آوری کنندگان قرآن و اولین خلیفه از بنی هاشم و پدر حسن و حسین دوگل خوش بوی پیامبر است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به نقل از ابویعلی می گوید: امام علی فرمود: پیامبر روز دوشنبه مبعوث شد و من روز سه‌شنبه ایمان آوردم. با پیامبر در تمام جنگ ها بجز جنگ تبوک حضور داشت و در جنگ تبوک ایشان را بجای خویش در مدینه گذاشت.

ماموستا مرادی افزود: امام احمد بن حنبل نیز می گوید: در مورد هیچ کدام از اصحاب پیامبر باندازه علی فضایل نقل نشده است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: بعد از تنقیص و دشنام دادن به مقام ایشان توسط بعضی از بنی امیه و بالتبع خوارج که حکم کفر امیر المومنین را دادند العیاذ بالله، علما و حفاظ حدیث اهل سنت با بیان فضایل ایشان از مقام شامخ و بلندشان دفاع نموده و به روشنگری پرداختند.

ماموستا مرادی افزود: در بیان فضیلت امام علی آیات قرآن و احادیث پیامبر و اقوال بزرگان امت شهادت داده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش کلیاتی از زندگانی مبارک امام علی را نیز بیان کرد و گفت: در دوران مکه؛ اسلام آوردن و دعوت طوایف و تقدیم جان خود به پیامبر در لیله المبیت و هجرت به مدینه و در مدینه نیز ملازم پیامبر بودن و شرکت در تمام جنگ ها و جانفشانی نمودن در راه خدا تا رحلت پیامبر اسلام وتبین و عمل به قرآن و تاثیر عمیق قرآن بر وجود و درون ایشان تا جایی که به قرآن ناطق شهرت پیدا کرده بود، از جمله ویژگی های حضرت علی (ع) است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش پایانی خطبه هایش نیز به تزریق دُز سوم واکسن کرونا و عدم عادی انگاری بیماری کوید ۱۹ تاکید کرد و افزود: بیماری هنوز پایان نیافته و مجدد خطر شدت یافتن را دارد اگر به توصیه ها توجه نکنیم.

برچسب‌ها مسجدالاقصی مکه مدینه قدس کرمانشاه قرآن فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدالاقصی مکه مدینه مسجدالاقصی مکه مدینه قدس کرمانشاه قرآن فلسطین جمعه اهل سنت کرمانشاه امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب؛ مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه، ماموستا ملاصباح یاری به عنوان امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد.
 
در مراسم معرفی ماموستا ملاصباح یاری به عنوان امام جمعه شهر شروینه، ماموستا سیدمحمد محمدی؛ امام جمعه جوانرود، حجت الاسلام میرعباس سالمیان؛ معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه، حق پناه؛ بخشدار شروینه و جمعی از معتمدین این شهر حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات