Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک دیپلمات اروپایی هم اعلام کرد: رئیس شورای اروپا امروز با رئیس جمهور روسیه تماس گرفت و خواستار آتش بس بشردوستانه در اوکراین شد. «شارل میشل» در این گفتگوی تلفنی از پوتین خواست مستقیماً با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود گفتگو کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین پیشتر اعلام کرده بود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز جمعه تلفنی با شارل میشل رئیس شورای اروپا درباره تحولات اوکراین گفتگو می‌کند و جزئیات این گفتگوی تلفنی در یک نشست خبری منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری نیز گزارش دادند: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد سفارت این کشور هفته آینده در کی یف پایتخت اوکراین بازگشایی می‌شود.

نخست وزیر انگلیس که به هند سفر کرده است، همچنین گفت: باید تلاش‌های خود را با هند و چین برای فشار بر روسیه به منظور توقف جنگ علیه اوکراین متحد کنیم.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: ادعاهای اوکراین و غرب مبنی بر جلوگیری از خروج غیرنظامیان از ماریوپل بی اساس است.

در تازه ترن تحولات میدانی جنگ اوکراین هم شهرداری کی یف از به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر خبر داد و از همه ساکنان پایتخت اوکراین خواست به پناهگاه‌ها مراجعه کنند.

وزارت دفاع اوکراین نیز تأکید کرد تلاش روسیه برای اشغال شرق و جنوب اوکراین، رویکردی امپریالیستی است. ما به تسلیحات سنگین برای آزادسازی مناطق تحت اشغال روسیه نیاز داریم. ما خواستار ممنوعیت همه جانبه نفت و گاز روسیه و تحریم واقعی سیستم بانکی این کشور هستیم.

در تحولی دیگر، صدراعظم اتریش گفت: صلح در اوکراین به راه حل دیپلماتیک فوری نیاز دارد. ما به سیاست فعال بی طرفی خود ادامه خواهیم داد و از اوکراین با کمک‌های بشردوستانه حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 5473037

منبع: مهر

کلیدواژه: شارل میشل ولادیمیر پوتین شورای اروپا روسیه اوکراین ولودیمیر زلنسکی اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مسجدالاقصی ایالات متحده امریکا آخرین اخبار اوکراین ترکیه افغانستان سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دولت اوکراین تصمیم کشورش را برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی که از فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده است، به شورای اروپا ابلاغ کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟