Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد برای برقراری آتش‌بس انسانی در کارخانه فولاد «آزوف‌استال» واقع در شهر ماریوپل آمادگی دارد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که روسیه هر لحظه آمادگی دارد آرامش را برقرار کرده و آتش‌بس انسانی اعلام کند تا غیرنظامیان تخلیه شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، اعلام این آتش‌بس با برافرایشتن پرچم‌های سفید توسط نیروهای اوکراینی در برخی نواحی معین در مجموعه صنعتی آزوف‌استال، شروع خواهد شد. اگر این پرچم‌ها در هر بخشی از مجموعه مشاهده شود، نیروهای روسی بلافاصله تیراندازی را متوقف می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین توضیح می‌دهد، غیرنظامیان پس از خروج از این مجموعه می‌توانند به اختیار خود به نواحی تحت کنترل اوکراین یا روسیه عازم شوند و اگر سربازان اوکراینی نیز تسلیم شوند، جان خود را حفظ خواهند کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت، امروز (جمعه) «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دسترسی بشردوستانه به مناطق محاصره شده در ماریوپل را خواستار شده است.

 میشل در این پیام توئیتری گفت: «قویاً خواستار دسترسی انسانی و عبور ایمن از ماریوپل و دیگر شهرهای اوکراین با توجه به مناسب عید پاک شدم».

پوتین نیز در این تماس تلفنی به رئیس شورای اروپا گفت، رژیم کی‌یف مانع از تسلیم نیروهای حاضر در مجموعه صنعتی ماریوپل می‌شوند.

رئیس جمهور روسیه متذکر شد، اظهارات برخی نمایندگان اتحادیه اروپا درباره راه‌حل نظامی اوکراین «غیرمسئولانه» هستند و رهبران اروپا می‌توانند بر اوکراین اعمال نفوذ کنند تا حملات علیه دونباس را متوقف کند.

دولت اوکراین دیروز (پنجشنبه) خواستار بازگشایی فوری یک کریدور بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان و جنگجویان مجروح از کارخانه آزوف‌استال در ماریوپل شد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه اوکراین با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد: صدها غیرنظامی، کودک، مدافعان اوکراینی مجروح در پناهگاه‌های این کارخانه گیر افتاده‌اند. آن‌ها تقریباً هیچ غذا، آب و داروی ضروری ندارند. یک کریدور فوری بشردوستانه از کارخانه آزوفستال با تضمین امنیت مردم مورد نیاز است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار امروز به پوتین گفت کل این شهر به استثنای کارخانه فولاد آزوفستال که حدود ۲۰۰۰ شبه‌نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روس درآمده است. وزیر دفاع روسیه همچنین خبر داد که روسیه بیش از ۱۴۲ هزار غیرنظامی را از ماریوپل تخلیه کرده است. به گفته وی، اوضاع در این شهر آرام است که امکان بازگشت غیرنظامیان را فراهم می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: دفاع روسیه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد