Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:52:56 GMT

حاجت‌خواهی سمنانی‌ها در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۲۵۷

حاجت‌خواهی سمنانی‌ها در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب قدر یا لیلة القدر، شبی با ارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدرشدن امور انسان‌ها است و سمنانی‌ها نیز در این شب با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با خواندن دعای مجیر و جوشن کبیر برای برآورده شدن حاجات و عاقبت‌بخیری، خالصانه دعا و مناجات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که دومین شب قدر فرا می‌رسد انسان اهل تدبر به فکر فرو می‌رود که بیست شب از ماه مبارک رمضان در چشم بهم‌زدنی گذشت و این گذر، عمر آدمی است و چه نیک که خداوند در این شب عاقبت‌بخیری در سرنوشت‌ها مقدر کند.

شب قدر در واقع شبی است که مومن بعد از بیست‌روز تمرین بندگی، از پناه‌بی پناهان با دلی‌شکسته طلب بخشش می‌کند و از خداوند می‌خواهد تا در روزهایی که پیش‌رو دارد سرنوشت نیک داشته باشد و از زشتی‌ها و بدی‌ها به دور باشد.

شب قدر در واقع از با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند. طبق برخی از روایات شیعه، مقدرات انسان‌ها به امام زمان (علیه‌السلام) عرضه می‌شود.

زمان دقیق این شب معلوم نیست ولی طبق بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم می‌باشد.

طبق روایات، عبادت در آن شب، قابل قیاس با سایر شب‌ها نیست. از جمله اعمال شب قدر، غسل، احیاء و شب زنده‌داری، خواندن قرآن، خواندن دعاهای ماثور مثل دعای جوشن کبیر، توبه و استغفار و صدقه‌دادن را می‌توان بیان کرد.

ضربت خوردن و شهادت امام علی (علیه‌السلام) در این شب‌ها، بر اهمیت و عظمت آن نزد شیعیان افزوده و با سوگواری و انجام اعمال شب‌های قدر همراه شده است.

برچسب‌ها سمنان شب قدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان شب قدر سمنان شب قدر شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت

ایسنا/سمنان  اسامی۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه ادبی «قاف» در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

  اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد که نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آنها به چشم می‌خورد. 

فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش_فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند. گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم ازسوی گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت. 

در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شده و زینب جهان‌پرور از استان سمنان هم در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارد.

اردوی منتخبیپ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکار
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند