Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:15:11 GMT

شب قدر فرصتی برای اصلاح امور / هیچ دستی خالی برنمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۲۹۳

شب قدر فرصتی برای اصلاح امور / هیچ دستی خالی برنمی‌گردد

خبرگزاری فارس مازندران؛ قدر در لغت به معنای اندازه و مقدار، تقدیر و تدبیر امور خلقت، حکم و قضا و به مفهوم اندازه معین طبق مصلحت و به مقتضای حکمت است. بنابراین شب قدر شب مخصوص رقم زدن سرنوشت انسان و برنامه‌ریزی کردن است.

امشب هم شبی دیگر از لیالی قدر است. شبی که سرنوشت انسان و آنچه که در شب نوزدهم برای او تعیین و مقدر شده به ثبت می‌رسد و در شب بیست‌و‌سوم نیز این مقدرات قطعی، نهایی و امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شبی اگر کسی دست به دعا بردارد، گویا بیش از هشتاد سال در حال دعا بوده است و خدا دست رد به سینه‌اش نمی‏زند، و از درگاه خویش نا امیدش نمی‏کند.

شب بیست‌ویکم ماه رمضان فرصتی زرین برای شستشوی دل‌های زنگار گرفته از ناپاکی‌ و آلودگی و سبک‌شدن روح از بار گناهان است.

در این شب بنده نادم با چشم‌هایی که میل گریستن دارد و مرواریدهای غلطانی که بر دیدگان جاری می‌شود، با دلی شکسته که هزار برابر بیشتر از همه دارایی‌های عالم می‌ارزد و شرمسار و پشیمان از عملکرد خویش به درگاه الهی توبه می‌کند و برای ادامه مسیر زندگی در صراط مستقیم از خدای رحمان مدد می‌جوید.

آری! امشب شب اصلاح امور است، شب گرفتن حواله، شب حاجت، شب رسیدن؛ شبی که باید چشم‌ها را بر ظاهر دنیا بست و مسیر نور را پیمود. امشب دانه های تسبح همه ذکرند و سجاده‌ها همه حاجت؛ امشب هیچ دستی خالی بر نمی‌گردد، فقط باید طالب بود و خواست، باید بدانیم چه می‌دهیم و چه می‌ستانیم.

امشب، شب یلدای روح است، یلدایی که مقیاس آن زمینی نیست و بلندای هر ساعت آن به اندازه هزار ماه است. دست‌ها امشب همه رو به آسمان بلند است و کهکشان‌ها را می‌کاوند، نردبان دعا شلوغ است و به افلاک نزدیک، دهان‌ها بوی ذکر و دعا می‌دهند و نوای « الهی العفو» گوش زمین را به فلک گره زده است.

باید امشب را بیدار ماند و بیدار شد، که اگر باز هم خواب بمانیم این قائله دنیا را باخته‌ایم؛ اما در میانه سحر تا طلوع آفتاب، برنده آن‌کسی است که دلش در گوشه‌ای از آسمان پرستاره شب‌های قدر جا خوش کرده و با هر ندای « الغوث الغوث» تکیه‌ای از سیاهی‌های درونش کنده شده و هنگامه صبح که فرا می‌رسد دل آنگونه جلا می‌یابد که عکس رخ یار در پیاله وجود هویدا است.

ما گمشدگان زمانه؛ امشب آمده‌ایم بگوییم رسم مجنون شدن را نمی‌دانیم. پروردگارا! اگر گاهی این لیلای عالم کاسه گدایی را می‌شکند، تو او را ببخش که این بنده هنوز در انتظار یک نگاه پر از نیاز توست.

ای محرم راز! با همه نیاز، به درگاه تو آمده‏ایم تا قلم عفو بر گناهانمان بکشی که با دیدگانی پاک به زیارت حجت‌ بن‌الحسن (عج) برسیم .

الهی؛ در این شب قدر که مومنان در پناه آسمان قیرگون، لباس ماتم بر تن کرده‌اند و محراب‌ها همه رنگ خون به خود گرفته؛ به حق قرآن ناطق و به حق بهترین بندگانت پناهمان باش، دلهایمان را رنگی الهی بزن و کمک کن تا قدر مولایمان را بدانیم مریدش باشیم.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شب بیست ویکم رمضان شب قدر شهادت حضرت علی ع احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد

پرسپولیس این هفته در دیداری حساس باید برابر سپاهان قرار گیرد و امیدوار است با برتری در این بازی سرنوشت‌ساز، ضمن جبران شکست بازی رفت، شرایط را در جدول نیز به سود خود تغییر دهد.

یکی از شایعات شکل گرفته پیش از این بازی، اما مربوط به محرومیت رامین رضاییان بود. بعد از دریافت کارت زرد در بازی مقابل ملوان، شایعات زیادی درباره محرومیت مدافع راست سپاهان شکل گرفت. هرچند این بازیکن بعد از این بازی شخصا به تکذیب آن پرداخت و مدعی شده محروم نیست.

با این حال باشگاه پرسپولیس نیز برای آگاهی از شرایط این بازیکن و احتمال محرومیت یا حضورش در این بازی، از سازمان لیگ استعلام گرفت که در نهایت مشخص شد او سه کارته است و مشکلی برای همراهی سپاهان در جدال با پرسپولیس نخواهد داشت.

 

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی برای ارتقای معارف ولایی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی