Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:10:48 GMT

برپایی مراسم شب شهادت حضرت علی ع در سی سخت+تصاویر و فیلم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۱۱۴۵

برپایی مراسم شب شهادت حضرت علی ع در سی سخت+تصاویر و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، مراسم شب قدر، شب شهادت حضرت علی (ع)  با اجرای دعای افتتاح، قرآن خوانی، دعای جوشن کبیر و قرآن به سر با حضور مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت در محل مسجد جامع امام علی (ع) برگزار گردید.


  شب قدر که به عربی لیله القدر نامیده می شود به معنای شب سرنوشت است اما به معانی شب فرمان، شب قدرت، شب ارزش، شب تقدیر، یا شب اندازه‌گیری نیز ترجمه شده‌است، شب قدر آن قدر از اهمیت بالایی برخوردار است که در قرآن سوره ای به آن اختصاص داده شده و در مورد فضیلت این شب های مبارک می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد مسلمانان قرآن برای اولین بار در شب قدر از سوی خدا بر حضرت محمد (ص) نازل شد، مسلمانان ماه رمضان را مبارک می دانند اما برای ده شب آخر ماه رمضان تبرک بیشتری قائل هستند. به عقیده آنها، شب قدر شب نعمت و رحمت فراوان خدا برای بندگانش در روی زمین است، خداوند متعال گناهان بندگانش را می آمرزد و دعا را قبول می کند. خدا از فرشتگان خواسته تا این فرمان را همان طور که دستور دارند انجام دهند.

در آیات و روایات آمده است که شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می شود. در واقع، در این شب است که مقدرات یک سال انسان ها مشخص می شود، ارزاق و سرآمد عمرها، و امور دیگر در آن شب مبارک تفریق و تبیین می شود.

بعضی نیز گفته اند آن شب را از این جهت شب قدر نامیده اند که دارای قدر و شرافت عظیمی است و به دلیل این که قرآن با تمام قدر و منزلتش بر حضرت رسول به وسیله فرشته صاحب قدر در این شب نازل شد را شب قدر می گویند و اینکه کسی که آن شب را احیا بدارد صاحب قدر و مقام و منزلت می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس